Bernie Ecclestone je človek, ki deli ljudi – nekaterim je všeč, drugi ga prezirajo, nekateri ga smatra za edinega, ki ve, kaj je Formula 1, drugi pa ga imajo za poglavitnega krivca za krizo, v kateri se je znašel naš priljubljen šport. Onkraj tega obstaja plat Bernija Ecclestona, ki je le malokomu znana. Za Bernija namreč dirke nikoli niso bile le posel, ampak tudi strast, ki ga žene še danes. V svoji mladosti se je poizkusil kot dirkač, vendar ni bil preveč uspešen, danes pa se lahko pohvali z zbirko bolidov Formule 1, kakršne nima niti kakšen arabski mogotec ali muzej. V nadaljevanju si bomo pogledali, katere bolide najdemo v njegovi zbirki, imenovani Bernie Ecclestone Heritage Collection.
Mercedes-Benz W125 in Auto Union C
Mercedes-Benz W125 in Auto Union C sta bolida Rudolfa Caracciole in Bernda Rosemeyerja, s katerima sta tekmovala na dirkah za Evropsko prvenstvo pred 2. svetovno vojno. Skratka, legendarni bolidi, o katerih lahko le beremo, Ecclestone pa jih lahko občuduje v živo.

Maserati 4CLT in Talbot Lago T26C
Maserati 4CLT in Talbot Lago T26C sta bolida, ki sta na dirkah kraljevala v povojnih letih. V Maseratiju sta zmagala Alberto Ascari in Juan Manuel Fangio na predvečer prve dirke za Svetovno prvenstvo Formule 1. V Talbot Lagu pa je Louis Chiron zmagal na VN Belgije leta 1949 in bil drugi v Monaku.

Maserati 4CLT
1951 Ferrari 125 »Thinwall Special« in Ferrari 375
Ferrari 125 je prvi Ferrarijev bolid, »Thinwall Special« pa je nekaj posebnega, ker je nastal s predelavo – pri Vandervellu so na bolidu zamenjali in izboljšali, vsaj po njihovem mnenju, prav vse, tudi barva je postala klasična BRG. Torej ne gre samo za izjemno redek Ferrari, ampak tudi za edinstveno predelan bolid, ki je bil prvi poizkus ekipe Vanwall v Formuli 1. Ferrari 375 pa je bil drugi Ferrarijev bolid, ki je imel, za razliko od prisiljeno polnega 125, atmosferski motor. Znan je postal po tem, da je z njim José Froilán González dosegel prvo zmago za to ekipo.

BRM V16 Mk.II, Maserati 250F, Ferrari 555 »Supersqualo«, Lancia D50
Iz sezone 1954 ima Ecclestone kar štiri bolide, med katerima najbolj izstopata Lancia D50 in Maserati 250F, zanimiv pa je tudi Ferrari 555 »Supersqualo«, naslednik modela 553 in BRM V16, ki sta manj znana in zato bistveno bolj redka in zanimiva za prave zbiratelje.

Connaught B-Type
Connaught B-Type je Bernijev bolid iz časov, ko je poizkušal z dirkanjem v Formuli 1. To je dovolj, da si ta bolid zasluži mesto v zbirki, saj brez tega kosa zagotovo ne bi bila popolna.

Connaught B-Type
Lancia-Ferrari D50A in Vanwall WV2
Seveda, Lancia D50 ni bila dovolj za Bernija, zato je v zbirko dodal še njen naslednik iz leta 1956, tokrat že pod imenom
Lancia-Ferrari D50A. Poleg tega ima tudi Vanwall iz iste sezone, to je bilo preden je ta slavna ekipa naslednje leto dosegla prve zmage.

Ferrari 246 Dino
Bolid Ferrari 246 Dino je bil stranski igralec v drami Mussa, Collinsa in Hawthorna ter zadnji bolid z motorjem spredaj, ki je zmagal dirko za Veliko nagrado.

1964 Ferrari 1512 in Ferrari 312
Ferrari 1512 je bil bolid Lorenza Bandinija za nekaj dirk, ko je Surtees zmagal prvenstvo 1964. 312 pa bolid, v katerem je Lorenzo v zgorel v Monaku in kasneje umrl.

Brabham BT44B
Brabham BT44B je eden izmed najlepših bolidov Gordona Murrayja, prekrasen je v barvah Martini Racing. Prinesel je zmago tako Reutemannu kakor tudi Paceju.

McLaren M23 in Ferrari 312T3
McLaren M23 in Ferrari 312T3 sta bolida Jamesa Hunta in Nikija Laude. Z njima sta postala prvaka leta 1976 in 1977. Le kdo ne bi imel takšnih legendarnih bolidov v zbirki?! No, Bernie ju ima.

Brabham BT46B
V eri talnega efekta so pri Brabhamu ustvarili bolid BT46B, gre za revolucionarni bolid z vetrnico na menjalniku, po kateri je dobil vzdevek »fan car«. Pohvali se lahko z eno dirko in eno zmago, torej popolnim izkupičkom, ki mu je prinesel statusom mita.

Brabham BT46B
Brabham-Ford BT49, Brabham-BMW BT50, Brabham-BMW BT52, Brabham-BMW BT56
Za konec pa še omenimo bolide, ki bo Ecclestonu v Brabhamu prinesli največji uspeh. Z Brabham-Fordom BT49 je Piquet osvojil naslov leta 1981, nato je Ecclestone podpisal pogodbo z BMW in tako so ustvarili Brabham-BMW BT50. Sledil je drugi naslov, tokrat z Brabham-BMW-jem BT52, in na koncu še Brabham-BMW BT56, kot zadnji bolid ekipe, pod Bernijevim lastništvom.

Bernie Ecclestone pravzaprav sploh ni toliko različen od nas, navdušencev nad Formulo 1. Razlika je le v tem, da mi po večini zbiramo makete, on pa je tako bogat, da si lahko privošči originale. Kdo pa si jih ne bi, če bi bil na njegovem mestu. Glede na to, kaj je izbral za Bernie Ecclestone Heritage Collection, moram priznati, da ima izjemen okus in srečo, da je lahko dal vse te legendarne bolide pod eno streho.
Simon Jazbec