Delček formule ena v naših rokah, v naši garaži!

0
Kdor kdaj pa kdaj prebere kakšen moj prispevek je verjetno opazil, da boleham za akutnim sindromom Steva McQueena in izgleda, da to kronično in se z leti le slabša. Med jutranjim tekom sem razmišljal, kaj bi lahko bila zanimiva tema za te dopustniške dni, da ne pogrevamo desetletja stare zgodbe in analiziramo vsak vijak posebej. Žal bodo redki od nas imeli v svojem življenju priložnost odpeljati se krog ali dva v pravem bolidu Formule 1, zato sem se domislil, kaj pa, če bi napravil spisek tistih cestnih avtomobilov, ki so skozi zgodovino nekako v duhu povezani z našim priljubljenim športom. Ne samo tako imenovane “Supercars”, drage, z zadnjo različico neuporabne tehnologije, ampak tiste pristne, za prave občutke.
Seveda je spisek moje mnenje in zato odprt na vsako argumentirano kritiko, ki bi jo imel kdorkoli izmed vas.

Ferrari

Težko. A v poplavi modelov, ki so bolj GT kot sportcar sem izbral le enega, ki se bo zdel marsikomu kontroverzen, je pa po mojem mnenju zelo povezan s Formulo ena. In če sem natančen, niti ni pravi Ferrari. Dino 206 (ker sem purist, ga ločim od 246), zaradi motorja, ki je potreboval vgradnjo v serijsko vozilo, da je tekmoval v F2, zaradi njegove preprostosti in izogibanju vsemu nepotrebnemu, nenavsezadnje nekdo  meni, da je to en izmed najlepših avtomobilov vseh časov…in če to reče Gordon Murray, na tem nekaj je….
Dino 206 GT

Lotus

Če rečem Lotus Seven je vsakomur jasno, da gre tu za bolid dvosed, z morda malo majhnim motorjem, presneto malo teže in verjetno edino kar jih loči od bolidov iz 60 let so luči, blatniki ter neudoben drugi sedež. Svoje čase si jih lahko nabavil celo v “kitu”, (tako, da si kot odrasel lahko podoživel vso radost otroštva pri sestavljanju plastičnih maket) in navsezadnje delajo jih še danes (Catherham), pravi duh Colina Chapmana ( Simplify, then add lightness) se vidi tudi v modelu Elise (posebej S1), kjer je bila zvočna izolacija od več…da ne govorim o radiju ali električnem pomiku oken. Ko so potem naredili še serije v svojih znanih dirkalnih barvah (25,49,72,88) je bila poezija popolna.

Lotus Seven

Renault

Enostavno, nepozabni Clio Williams, še posebej prva serija, samo modra z zlatimi platišči. Verjetno vse kar si je želel navdušenec imeti. Majhen, okreten in strupen. Skratka tisto pravo, dostojno zaznamovanje enkratnega sodelovanja z Williamsom, in vsekakor po mojem mnenju zasluži mesto na tem spisku.
Renault Clio Williams

Cosworth

Seveda bo kdo vihal nos, češ to je pa rally. A Sierra in Escort Cosworth v cestnih različicah sta bili nam navadnim smrtnikom nekaj najbližje Cosworthu kar smo lahko videli in ni bila le nalepka na zadku. In če kdo zmrduje nad 4×4, da, imeli smo tudi formule na ta pogon….Že samo ime Cosworth je zadosti, da se navdušencu zasvetijo oči, če pa je njihovo delo vidno pod pokrovom motorja, toliko bolj.
Nalašč sem se izogibal preveč prestižnih in ekskluzivnih primerjav, ter si privoščil kak kanček eksotike, kajti še zmeraj menim, romantično in naivno, da je to šport, ki mu sledijo množice in ne le elite….in verjetno si mnogi od nas želimo vsaj enega iz zgoraj naštetih v vogalu naše garaže.
Ford Sierra RS Cosworth
Simon Jazbec @F1.si
guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje