
Stezo Paul Ricard na jugu Francije bo tudi danes oblivalo žgoče sonce, ki bo 12. dirkaški vikend v letošnji sezoni naredilo enega izmed najbolj vročih. Po dveh prostih treningih lahko potrdimo, da najbolje kaže Scuderii iz Maranella, izkazala pa se nista oba Mercedesa, ki sta zaostala skoraj sekundo.
Ferrari prek enega kroga izgleda povsem v svoji ligi. Na popoldanskem drugem prostem treningu je najhitrejši krog postavil Carlos Sainz, ki bo nedeljsko dirko sicer začel s pribitkom štartnih mest. Sledil mu je njegov moštveni kolega Charles Leclerc (+0.101s), šele nato aktualni svetovni prvak Max Verstappen (+0.550s). Nizozemec je sicer kakšno desetinko sekude izgubil z globokim izletom na enega izmed robnikov ob stezi, vendar stvar je jasna: Ferrari je pred kvalifikacijami absolutni favorit in to potrjujejo tudi številke.
Scuderia tako kot čez celotno letošnjo sezono največ pridobi v počasnih in srednjehitrih ovinkih steze, medtem ko je v hitrih ovinkih steze dostojen tekmec bikom. A vendarle se Red Bull zdi primernejši dirkalnik za nedeljsko dikro. Sainz, ki se za Pole ne bo mogel boriti je priznal, da ima ekipa še nekaj dela pred seboj, vendar nič nerešljivega.
Red Bull je na simulacijah dirke pokazal dobro hitrost, vendar ker bo dirkaški vikend v Franciji zelo vroč, bo degradacija pnevmatik še pomembnejša. Zmago je Verstappen v Avstriji izgubil prav zaradi te in namigovanja, da je RB18 pretežak, gotovo ne vlivajo upanja v ekipo iz Milton Keynesa. Analiza namiguje, da so biki v tem elementu zgolj desetinko na krog hitrejši, vendar tudi Charles Leclerc je po petkovem prostem treningu.
Verstappen se je včeraj pritoževal nad understeerom dirkalnika in z uravnoteženostjo ni bil navdušen tudi po koncu treninga. Njegov moštveni kolega je medtem imel še več težav in končal šele na 10. mestu (+1.533s).
Medtem bo Mercedesov dirkaški vikend kot kaže bližje ekipi Alpine, kot pa najboljšima dvema. Srebrne puščice so v Francijo zakorakale optimistično, češ da bi visoke temperature, gladka površina steze in nadgraditve ekipo utegnile potisniti v boj za zmago. A pričakovanja se ne bi mogla izkazati dlje od realnosti. George Russell (4. mesto; +0.764s) je po končanem petku bil vidno razočaran in dejal, da ima ekipa pred seboj veliko dela.
Nekatere ekipe imamo težave z visokimi temperaturami. Naredili smo le pet zaporednih krogov, vendar izgleda da smo dlje od najboljših dveh ekip kot smo pričakovali. Ponoči nas čaka ogromno dela. Veliko informacij moramo preveriti in poskrbeti, da se jutri prikažemo v boljši formi. Vse druge ekipe so prav tako pripeljale nadgraditve, zato naš napredek ni tako očiten.
Njegov moštveni kolega Lewis Hamilton je svoj dirkalnik na prvem prostem treningu zaupal rezervnemu dirkaču ekipe Nycku De Vriesu in popoldan moral nadoknaditi izgubljeno. Drugi prosti trening je končal na 5. mestu (+0.990s) in bil nad zaostankom presenečen.
Za zdaj tukaj nismo pokazali prav veliko in ne vemo zakaj. Upam, da čim več odgovorov najdemo čez noč, vendar dejstvo je, da takšnega zaostanka nismo pričakovali. Potrebno je analizirati zbrane podatke, saj nam je enostavno primanjkovalo oprijema.
W13 je sicer drugi najhitrejši dirkalnik v srednjehitrih ovinkih in le minimalno zaostaja za Red Bullom v počasnih ovinkih in skoraj povsem dostojen obema najboljšima ekipama v hitrih ovinkih steze Paul Ricard. Hamilton še vedno verjame, da jim dobra noč lahko zagotovi boj za stopničke.
Alpha Tauri in McLaren so se v Franciji prikazali z najobsežnejšimi nadgraditvenimi paketi. Dirkača slednjih po 6. (Norris; +1.080s) in 9. mestu (Ricciardo; +1.457s) nista bila precej zgovorna glede uspešnosti nadgraditev, vendar analiza namiguje, da je ekipa iz Wokinga storila korak v pravo smer.
Medtem sta Pierre Gasly (7. mesto; +1.379s) in Yuki Tsunoda (14. mesto; +2.013s) že nekaj dirk klicala po nadgraditvah, saj je boj za točke postajal vedno bolj nemogoč. Končno sta jih dočakala ta konec tedna in zdi se, da so le te zelo uspešne in se s tem postavila v neposreden boj za Q3. Francoz je po končanem drugem prostem treningu dejal:
Še vedno imamo veliko za razumeti in kaj natanko smo sem pripeljali, vendar gotovo gre za zelo pozitivno nadgraditev. Zdimo se bistveno kompetitivnejši v primerjavi z ostalimi dirkalniki, vendar vprašanje ostaja, koliko lahko še naš paket optimiziramo.
FP2: Ferrarija na drugem prostem treningu pometla s konkurenco