torek, 31 marca, 2020
Domov Blog

F1 kviz: Poznate prve ekipe letošnjih F1 dirkačev?

0

Poznate ekipo, v kateri je vsak izmed letošnji F1 dirkačev začel svojo kariero v elitnem razredu motošporta?


Mclaren si ne želi, da Red Bull goljufa: Enaka pravila morajo veljati za vse

0

Tradicionalni dirkaški ekipi McLaren in Williams, opažata, da nekatera moštva Formule 1 vse bolj sodelujejo s konkurenčnimi ekipami.  Moštvi Red Bull Racing in AlphaTauri sta letos še okrepili medsebojno sodelovanje, ekipa Haas pa skoraj vse dele svojega bolida kupi od Ferrarija. Mclaren in Williams od FIE zahtevata jasna pravila na tem področju.

Še posebej leta 2022, ko bo v Formuli 1 stopil v veljavo nov pravilnik ne smemo dopustiti, da sodelovanje med večjimi in manjšimi ekipami uide nadzoru. “Tu moramo potegniti črto,” je Claire Williams dejala za Motorsport-Total.com.

S svojo kolegico se strinja tudi šef Mclarna Andreas Siedl, ki izpostavlja predvsem primer ekipe AlphaTauri, ki je pravzaprav B-ekipa Red Bulla.

Poskrbeti moramo, da pravila ne bodo kršena, ko dve ekipi sodelujeta skupaj na način, kot to počne Red Bull, npr. s premikanjem zaposlenih iz ene ekipe v drugo. Enaka pravila morajo veljati za vse in FIA mora postaviti meje.

 

Anketa: Najboljši drugi dirkač v zgodovini Formule 1 je?

0

Kdo je po vašem mnenju najboljši dirkač št. 2 v zgodovini Formule 1? 

  1. Najboljši drugi dirkač v zgodovini Formule 1 je?

    1. Rubens Barrichello
    2. Mark Webber
    3. Eddie Irvine
    4. David Coulthard
    5. Gerhard Berger
    6. Francois Cevert
    7. Stirling Moss
    8. Riccardo Patrese
    9. Damon Hill
    10. Kdo drug?
    21 votes
    Share Your Result

10 najboljših “drugih” dirkačev v zgodovini Formule 1

0

Medtem ko so si nekateri dirkači v Formuli 1 ustvarili skoraj mitski status bogov, se bodo drugi navijačem vtisnili v spomin kot dirkači, ki so večji del kariere pomagali svojim moštvenim kolegom pri njihovih dosežkih.

V nadaljevanju si oglejmo deseterico dirkačev, ki se jih bomo vedno spominjali kot t.i. številke 2.

10. Eddie Irvine ( Michael Schumacher v ’96-’99)

“On ni samo najboljši voznik na svetu, temveč je tudi najboljša št. 2 na svetu,” je dejal Irvine iz Schumacherju, ko se je Nemec leta 1999 vrnil po poškodbi, da bi svojemu moštvenemu kolegu pomagal do naslova.

V resnici pa je bil Irvine tisti, ki je bil popolna št. 2., Irvine pa tega nikoli ni prav skrival: “Ne, nihče ne bi zamudil tega, da bi vsak drugi konec tedna dirkal z najboljšim dirkačem na svetu.” 

Nekoč sem opisal, da je biti Michaelov moštveni kolega tako, kot bi vsak drugi konec tedna prejel udarec v glavo. Naj pojasnim, da ga nikoli nisem maral kot osebo, ampak profesionalno je bilo  zelotežko biti v moštvu, ki je bilo zgrajeno okoli njega. ”

9. Riccardo Patrese (Nigel Mansell v ’91 in ’92)

Po dveh povprečnih sezonah pri Ferrariju se je Nigel Mansell leta 1991 vrnil k Williamsu k moštvenemu kolegu Ricardu Patreseju v ekipo, ki naj bi se resno borila za naslov svetovnega prvaka.

Patrese je sicer zmagal na dirkah v Mehiki in na Portugalskem, a Italijan ni bil dorasel tekmec ne Mansellu ne Ayrtonu Senni. Williams je v sezoni 1992 povsem prevladoval in Patrese se je še učvrstil v vlogi drugega voznika. Na dirki za VN Francije je Mansellu celo prepustil zanesljivo zmago.

Medtem ko je Mansell z devetimi zmagami povsem dominiral v sezoni, je Patrese slavil zgolj na dirki za VN Japonske.

8. David Coulthard (Mika Hakkinen v ’98 in ’99)

Ko se je David Coulthard leta 1996 pridružil Miki Hakkinenu pri McLarnu, so mnogi napovedovali, da se bosta oba dirkača spopadla v epskem boju, razlika med njima pa bo minimalna.

Prvi znaki težav za Coultharda so se pojavili na na dirki za VN Avstralije leta 1998, ko je bil Škot prisiljen zmago prepustiti Hakkinenu, saj je bil ekipni dogovor takšen, da zmaga pripada tistemu, ki kot prvi zapelje v prvi ovinek.

Coulthard je v tej sezoni zmagal le na eni dirki in večino sezone preživel v vlogi Hakkinenovega pomočnika. Podobno sliko smo gledali tudi leto kasneje, ko je Hakkinen osvojil še drugi zaporedni naslov svetovnega prvaka.

7. Damon Hill ( Alain Prost v ’93)

Hill je leta 1993 iz vloge testnega voznika napredoval do sedeža v Williamsovi F1 ekipi, kjer je dirkal skupaj s trikratnim svetovnim prvakom Alainom Prostom. Hill je s suvereno vožnjo pomagal Prostu do njegovega četrtega in zadnjega naslova, Britanec pa je takrat marsikoga presenetil s tremi zmagami in 10. uvrstitvami na zmagovalni oder.

6. Mark Webber (Sebastian Vettel 2007-2013)

Ni skrivnost, da Sebastian Vettel in Mark Webber nikoli nista bila velika prijatelja, njun konflikt pa sega v leto 2010, ko sta s trčenjem na dirki v Turčiji poskrbela za dvojni odstop Red Bulla.

Konflikt se je z leti stopnjeval, vrhunec pa je dosegel leta 2013, ko na dirki za VN Malezije Vettel ni želel spoštovati ekipnega dogovora in ostati za Webbrom, ki tega Nemci nikoli ni zares oprostil.

Kljub stalnim napetostim med dirkačema, pa ostaja neizpodbitno dejstvo, da je bil Vettel bistveno uspešnejši dirkač Red Bulla. Nemec je osvojil 4 naslove svetovnega prvaka, medtem ko Webber v zmagoviti eri Red Bulla ni resneje ogrozil svojega moštvenega kolega.

5. Martin Brundle (Michael Schumacher v ’92)

Od vseh moštvenih kolegov Michaela Schumacherja je bil voznik, ki se mu je lahko najbolj redno zoperstavil, Martin Brundle. Brundle, ki je leta 1983 v tesnem boju z Ayrtonom Senno izgubil naslov v Formuli 3.

Brundle je leta 1992 skupaj s Schumacherjem dirkal pri Benettonu, Britanec pa je bil od tedaj mladega Schumacherja boljši na dirkah v v Imoli, Montrealu, Magny-Coursu in Silverstonu, hkrati pa je dosegel pomembno drugo mesto v Monzi. Brundle je bil blizu zmage v Kanadi, nato pa je njegov lov na vodilnega Gerharda Bergerja ustavila okvara menjalnika.

“Najhitrejši dirkač, s katerim sem dirkal, je bil Mika Hakkinen. Najbolj nadarjen je bil Ayrton Senna – in po mojem mnenju tudi največji. Najbolj popoln je bil Schumacher,” je nekoč dejal Brundle.

4. Gerhard Berger (Ayrton Senna v ’90, ’91, ’92)

Ob prihodu Gerharda Bergerja kot moštvenega kolega Ayrtona Senne leta 1990 v Mclaren so bila pričakovanja visoka, saj se je izkušeni Avstrijec v obdobju pri Benettonu in Ferrariju izkazal za resnično hitrega.

Res je, da je bil Berger kvalifikacijah v primerjavi s Senno pogosto hitrejši od predhodnika Alaina Prosta, toda med dirkami se je le redko lahko zoperstavil legendarnemu Brazilcu. Zato je Berger v svojih treh sezonah proti Senni osvojil le tri zmage, vključno s tisto, ki mu jo je leta 1991 v Suzuki poklonil skorajšnji svetovni prvak.

Ayrton Senna in Gerhard Berger sta postala dobra prijatelja

V svojih treh letih v McLarenu je Berger osvojil štiri najboljše startne položaje in osemkrat premagal Senno v kvalifikacijah. Berger in Senna sta sicer v tem obdobju postala izredno dobra prijatelja, kar prej ni uspelo praktično nobenemu moštvenemu kolegu legendarnega Brazilca.

3. Rubens Barrichello (Michael Schumacher v 2000-2005)

Brez dvoma je bil Rubens Barrichello najbolj dosleden moštveni kolega Michaela Schumacherja. Priljubljeni Brazilec je Schumacherja podpiral pri njegovih petih naslovih pri Ferrariju, ob tem pa poskrbel, da je Scuderia osvojila prav toliko konstruktorskih naslovov.

“Čeprav je le redko ogrozil Nemca, je Barrichello v svoji najbolj uspešni sezoni leta 2002 zmagal na štirih dirkah in osvojil drugo mesto v razvrstitvi voznikov. To leto pa je bilo zaznamovano predvsem z incidentom, ko je Barrichello zmago na dirki v Avstriji v zadnjem ovinku prepustil Schumacherju, ki mu je nato na odru za zmagovalce podaril svoj pokal.”

2. Francois Cevert (Jackie Stewart v 1973)

Večina ​​ljubiteljev formule ena se strinja, da bi nadarjeni Francois Cevert ,moštveni kolega Sira Jackieja Stewarta nedvomno osvojil naslov, če tragedija na Watkins Glenu ne povzročila tragične smrti mladega Francoza.

Škot se je po zadnji dirki sezone v ZDA nameraval upokojiti in predati žezlo voditelja ekipe Tyrrell mlademu Cevertu, ki se je izkazala s šestimi drugimi mesti, trikrat je zaostal samo za Stewartom.

Jackie Stewart in Francois Cevert

Toda po tem, ko je Stewart že osvojil tretje svetovno prvenstvo, se je Cevert ubil med sobotnimi jutranjimi kvalifikacijami, medtem ko se je v boju za pole position boril z Ronniejem Petersonom.

1. Sir Stirling Moss (Juan Manuel Fangio v 1955)

Sir Stirling Moss je eden od voznikov, ki se nikoli ni sprijaznil z drugim mestom, toda tudi sam je priznal, da je bil veliki Juan Manuela Fangio nepremagljiv. Moss je prvenstvo  leta 1955 končal na drugem mestu, ob tem pa je zmagal na dirki za VN Velike Britanije in osvojil drugo mesto v Belgiji.

Fangio je bil tako dober, daj sam Moss je podvomil, ali mu je Argentinec dovolil zmagati na domači dirki, potem ko se je dirka odločila praktično v zadnjem ovinku.

Moss  ga je pozneje  celo vprašal: “Si mi dovolil, da zmagam?” na kar je Fangio odgovoril: “Ne. Bil si boljši od mene.”

Nedvomno sta bila Fangio in Moss, ki mu kljub nespornemu talentu nikdar ni uspelo osvojiti naslova, ena najmočnejših dirkaških zasedb v zgodovini Formule 1.

Ferrari bolnišnici v Modeni doniral reševalno vozilo

0

Ferrari je kot odziv na krizo, ki trenutno zaradi epidemije koronavirusa vlada v Italiji, bolnišnici v Modeni doniral reševalno vozilo.

Italija je ena najhuje prizadetih držav zaradi bolezni COVID-19, saj je število smrtnih žrtev pred kratkim preseglo 10.000 ljudi, hkrati pa so potrdili več kot 100.000 okužb z novim koronavirusom.

Medtem ko je sezona Formule 1 zaradi pandemije do nadaljnjega prekinjena, se ekipe Formule 1 v zadnjem času vse bolj aktivno vključujejo v boj proti koronavirusu.

V znak priznanja za izjemno delo, ki ga zdravniki, medicinske sestre in prostovoljci opravljajo vsak dan, je Ferrari bolnišnici v Modeni doniral reševalno vozilo.

De la Rosa: Raikkonen ne more prilagoditi svojega dirkaškega stila

0
Ferrari SF70H

Nekdanji moštveni kolega Kimija Raikkonena pri Mclarnu Pedro de la Rosa meni, da svetovni prvak iz sezone 2007 ne zmore prilagoditi svojega dirkaškega stila tako, kot to lahko počneta Lewis Hamilton ali Fernando Alonso.

De la Rosa je v pogovoru za Iltalehti opozoril, da ima Raikkonen, v kolikor mu bolid ne ustreza, bistveno več težav kot nekateri drugi dirkači.

“Kimi je zelo hiter. Je svetovni prvak, a njegov dirkaški stil pogojuje bolid s stabilnim prednjim delom, saj se v nasprotnem primeru ne bo zlahka prilagodil. To je razlika v primerjavi s Hamiltonom in Alonsom. Dajte Fernandu katerikoli bolid in pokazal bo hitrost. Nekateri vozniki se lahko prilagodijo hitreje kot ostali. Kimi se ne zna prilagoditi. V letih 2005 in 2006 smo pri McLarnu dirkali z Michelinovimi pnevmatikami. Z Montoyo sva imela težave, Kimi pa je bil neverjetno hiter. Pod določenimi pogoji je Kimi tako močan, kot sta Alonso in Hamilton, toda potrebuje dirkalnik, ki mu bo ustrezal.”

Mercedes v 10. dneh izdelal napravo za pomoč pri dihanju obolelih za COVID-19

0

Čeprav je sezona Formule 1 trenutno do nadaljnjega prekinjena, pa se proizvajalci spopadajo z novo nalogo, razvojem medicinske opreme za boj proti pandemiji koronavirusa.

V roku enega tedna je univerza v Londonu skupaj z F1 ekipo Mercedes AMF razvila napravo, ki v pljuča pošilja kisik, ne da bi potrebovala dodatno prezračevalno opremo. Razvoj naprave, ki bi običajno trajal več let, je bil zaključen v neverjetnih 10. dneh.

Maska z imenom (CPAP)  zagotavlja, da se zrak neprestano dovaja v pljuča, tako da pacientu olajša soočanje z boleznijo. Velika težava koronavirusa je predvsem ta, da pljuča napolni s tekočino in zato pušča manj prostora za zrak.

Zasnova je sedaj preizkušena in če se dobro izkaže, lahko Mercedes na dan naredi 1000 CPAP-jev. To bi ljudem s koronavirusom olajšalo dihanje in rešilo bi tudi problem propada pljuč, je razkril eden glavnih Mercedesovih F1 inženirjev Andy Cowell.

„Svet Formule 1 je vložil vse svoje znanje, da bi se v največji možni meri boril proti koronavirusu. Ponosni smo, da smo del CPAP-a, naša naloga pa je da zagotovimo, da bo izdelek mogoče čim hitreje dostaviti ljudem, ki ga potrebujejo,”

Helmut Marko predlagal “korona” kamp, kjer bi namerno okužili Red Bullove dirkače

0

Svetovalec ekipe Red Bull Dr Helmut Marko je želel za voznike svoje ekipe organizirati Corona Camp“, da bi se le ti namerno okužili s COVID-19.

Marko, za katerega je znano, da je bil v času svojega dolgoletnega mandata svetovalca Dietricha Mateschitza v svojih pogledih marsikdaj precej ekstremen, je šel tokrat še korak dlje. Avstrijec namreč meni, da bi izpostavljenost njegovih voznikov koronavirusu pomenila, da bi bili v času začetka sezone že imuni na bolezen COVID-19.

Marko je v video intervjuju za avstrijsko televizijsko postajo ORF dejal: “Imamo štiri dirkače Formule 1 in 8 ali 10 mladincev.”

“Ideja je bila, da bi organizirali tabor, kjer bi lahko to psihično in fizično prebrodili in to bi bil idealni čas za okužbo. To so vsi močni mladeniči z zelo dobrim zdravjem. Tako bi bili pripravljeni, ko se akcija enkrat začne in pripravljeni na zelo naporno prvenstvo.

Marko pa je razkril, da njegovega predloga pri Red Bullu niso sprejeli najbolje.

“Naj povem tako: Predlog ni bil dobro sprejet,” je dodal.

Ecclestone svetuje Vettlu: Upokojitev ali Mclaren

0

Dolgoletni šef Formule 1 Bernie Ecclestone je prepričan, da se Sebastian Vettel pri Ferrariju v zadnjem času ne počuti več najbolje in mu svetuje, da si za prihodnje leto poišče alternativo.

Vettel si je v lanski sezoni znova privoščil veliko število napak, Nemec pa je v skupnem seštevku svetovnega prvenstva zaostal tudi za svojim moštvenim kolegom Charlesom Leclercom.

Ecclestone, ki Vettlu svetuje naj po koncu sezone zapusti Ferrarije, je za F1-Insider povedal:

Zdi se mi, da je Sebastian podlegel vsemu pritisku, ki se pri Ferrariju ustvarja okoli njega. To ni tisti sproščeni Seb, ki smo ga gledali pri Red Bullu. Michael Schumacher je bil vodja Ferrarija in je z lastnimi močmi ekipo povlekel iz krize. Menim, da Vettel to ni in močno dvomim, da se to lahko spremeni. Sam bi mu svetoval, da se po koncu sezone upokoji, ali pa si poišče drugo ekipo. Alternativa bi lahko bil Mclaren, predvsem zaradi Mercedesovih motorjev.

 

Coulthard: Formula 1 se bo vrnila kmalu, a brez gledalcev

0

Nekdanji dirkač David Coulthard v prihodnjih mesecih napoveduje hitro vrnitev Formule 1, a hkrati verjame, da bodo vsaj prve dirke nove F1 sezone potekale brez gledalcev.

Potem ko je Formula 1 zaradi pandemije koronavirusa že odpovedala prvih osem dirk nove sezone, mnogi menijo, da prve dirke ne bomo videli vsaj do sredine poletja.

Vodstvo Formule 1 trenutno o popolni odpovedi sezone 2020 še ne razmišlja, vodja najhitrejšega cirkusa Chase Carey pa je zatrdil, da si želijo v letu 2020 izpeljati 15-18 dirk.

Čeprav zaenkrat še ni znano kdaj bi se lahko sezona 2020 zares začela, pa je nekdanji dirkač David Coulthard prepričan, da na začetek ne bomo čakali prav dolgo.

Resnično verjamem, da se bodo športni dogodki vrnili veliko hitreje kot koncerti in drugi dogodki, ki privabijo veliko ljudi. Menim, da se bo Formula 1 vrnila relativno kmalu, “je za Ziggo Sport povedal Coulthard.

“Mislim, da se bodo dirke vrnile kmalu, najverjetneje pa bodo vsaj nekaj časa potekale brez gledalcev.”

MENI