torek, 11 avgusta, 2020
Doma Blog

Bi moral biti Lewis Hamilton kaznovan?

0

Lewis Hamilton je na svoj drugi postanek v boksih zapeljal izredno agresivno, ob tem pa je Britanec, ko je poskušal upočasniti na predpisano hitrost tudi blokiral kolesa. Podatki iz telemetrije v neposrednem prenosu dirke so za črto uvoza v bokse, kjer se prične omejitev hitrosti na 80 km/h, pri Britancu pokazali hitrost 114 km/h, kar je na družabnih omrežjih nemudoma sprožilo burno razpravo, da bi morali komisarji Hamiltona kaznovati zaradi prehitre vožnje skozi bokse.

FIA zadeve ni niti preiskovala, Hamilton pa se je izognil kazni, čeprav je na prvi pogled izgledalo, da je šlo za evidentno prekoračitev hitrosti, ki se običajno kaznuje s pribitkom petih kazenskih sekund.

Komisarji FIE svoje odločitve sicer niso pojasnili, sklepamo pa lahko, da senzorji pri Hamiltonovem vstopu v bokse niso zaznali nepravilnosti. Senzorji sicer izmerijo več položajev in izračunajo čas razdalje, ob tem pa maksimalna povprečna hitrost ne sme preseči meje 80 km/h.

Ferrari: Če Vettel misli, da mu bo nova šasija pomagala, jo bo dobil

0

Ferrari je odprt za menjavo celotne šasije Sebastiana Vettla, če Nemec meni, da obstaja fundamentalen problem, ki je vzrok za njegove težave v zadnjih dveh tednih.

Štirikratni svetovni prvak je v nedeljo v Silverstonu doživel novo veliko razočaranje, potem ko je na dirki ob 70. obletnici Formule 1 ostal celo brez točk.

Vettel se že celotno sezono bori z velikimi težavami, saj se nikakor ne more spoprijateljiti z letošnjim Ferrarijem SF1000, Nemec pa po petih dirkah v svetovnem prvenstvu zaseda skromno 13. mesto.

Šef ekipe Mattia Binotto je zatrdil, da je Ferrari pripravljen Vettlu zamenjati celotno šasijo, če Nemec meni, da bi to pripomoglo k boljšim predstavam na stezi.

O tem zaenkrat še nismo razpravljali. To je del razprave, ki jo vodimo v ekipi in odprti smo tudi za menjavo šasije, če meni, da mu bo to pomagalo. Zakaj pa ne. Mislim, da moramo storiti vse kar lahko, da pomagamo Sebastianu in izboljšamo našo formo na naslednjih dirkah. To bom prepustil vozniku in ekipi, da se pogovorita in odločita.

Motorsport: Mercedes W11 z upogibanjem zadnjega krila pridobi 2 km/h

0

Analiza, ki so jo naredili pri italijanski izdaji Motorsport.com kaže, da da se zadnje krilo Mercedesa W11 zaradi fleksibilnih lastnosti posameznih materialov upogiba v notranjost krivulje. Mercedes lahko s tem pridobi do 2 km / h hitrosti, podobno rešitev pa uporabljata tudi Ferrari in Red Bull. FIA naj bi sicer v kratkem izdala tehnično direktivo, s kateri so želijo omejiti upogibanje aerodinamičnih elementov.

Fleksibilna krilca na F1 bolidih lahko spremenijo obliko ali položaj, s čimer zmanjšajo zračni upor in prinašajo prepotrebne tisočinke. Vse od njihovega pojava pa v Formuli 1 glede gibljivih elementov obstajajo varnostni pomisleki, saj bi lahko zadnje krilce ob visoki hitrosti odpadlo iz dirkalnika.

FIA načrtuje strožje teste obremenitev za zadnja krila, s katerimi želi ekipam preprečiti izdelavo stabilizatorjev, ki se pri velikih obremenitvah upogibajo in moštvom posledično prinašajo aerodinamične koristi.

Vodja tehnične skupine FIE Nikolas Tombazis je dejal, da namerava krovna zveza na tem področju še zaostriti varnostne zahteve.

Analiziramo fleksibilnost zadnjega krila in upamo, da bomo v ne tako oddaljeni prihodnosti izboljšali regulacijo na tem področju s težjimi obremenitvenimi testi. V bistvu so tradicionalno najboljši testi za aeroelastičnost tisti, ki najbolj posnemajo primere dejanske obremenitve, ki ji je komponenta podvržena na progi. Menimo, da je trenutni test morda nekoliko zastarel in ekipe to morda malce izrabljajo, saj poznajo specifike našega obremenitvenega testa, kar uporabijo pri samem razvoju krila, ki se nato na progi upogiba bistveno bolj.

Analitiki spletne strani Motorsport.com so minuli konec tedna ugotovili, da se Mercedesovo zadnje krilo  nad določeno hitrostjo ‘zaskoči’ s precej naglim premikom v notranjost vogala in tako sledi kotalnemu gibanju avtomobila. Pri Ferrariju in Red Bullu bi bil prisoten podoben sistem, zaradi katerega se zadnje krilo na RB16 upogne kar za tri centimetre.

Bo Vettel Ferrari zapustil še pred koncem letošnje sezone?

0

Vse večje trenje v odnosu med Sebastianom Vettlom in Ferrarijem postavlja vse več vprašanj, ali bo štirikratni svetovni prvak ekipo iz Maranella zapustil še pred koncem letošnje sezone.

Vettel in Ferrari se ob koncu sezone po šestih letih dokončno razhajata, zadnja sezona za volanom rdečega bolida pa se za Nemca ta hip razpleta vse prej kot pozitivno.

Štirikratni svetovni prvak je bil po zadnji dirki izredno nezadovoljen nad Ferrarijevo strategijo, nad katero se je pritoževal že po radijski zvezi med dirko, nato pa je na račun svoje ekipe nekaj ostrih besed izrekel tudi po dirki.

Nekdanji dirkač Formule 1 Jolyon Palmer meni, da bi lahko “strupene” razmere med Vettelm in Ferrarijem privedle do Nemčevega predčasnega odhoda iz Maranella.

Ne vem, če lahko s Ferrarijem konča sezono, saj je situacija iz dneva v dan vse bolj toksična. V bistvu deluje zelo slabo v primerjavi z Leclercem, ki je Ferrarijev “zlati deček”. Leclerc je v ekipi drugo leto in Vettla je premagal že v prvem letu. S Ferrarijem ima dolgoročno pogodbo in zagotovo je sedaj prvo ime v moštvu. Vettel medtem zapušča ekipo in trenutno se resnično trudi, da bi dirko sploh končal v točkah. Vettel verjame, da je z njegovim bolidom nekaj narobe, kar je očitno izrazil intervjujih po dirki. Njegov trenutni odnos s Ferrarijem izgleda grozno.

Brawn: Hulkenberg je bil rezerva, če ne bi prepričal Hamiltona

0

Nekdanji šef Mercedesa Ross Brawn je razkril, da je bil Nico Hülkenberg rezervna možnost, če leta 2013 ne bi mogel prepričati Lewisa Hamiltona, da zapusti Mclaren in se pridruži moštvu srebrnih puščic.

Brawn, ki sedaj opravlja vlogo direktorja Formule 1, je v svoji kolumni za Formula1.com zapisal, da je bil leta 2013 Hülkenberg naslednji v vrsti za zamenjavo Michaela Schumacherja pri Mercedesu, če bi se Hamilton odločil, da ostane pri McLarnu.

Hulkenberg se je letos vrnil na startno vrsto Formule 1, potem ko je bil na testu za Covid-19 pozitiven dirkač ekipe Racing Point Sergio Perez.

Nemec je že v svojem drugem nastopu v kvalifikacijah osvojil tretje startno mesto, dirko pa je končal med dobitniki točk na sedmem mestu.

Hulkebergov povratek v F1 je navdušil tudi Rossa Brawna.

To je bil neverjeten fizični izziv za Nica Hulkenberga in ne vem, kako zelo izmučen je bil koncu dirke, vendar je bil ves konec tedna odličen. Opravil je zares izvrstno delo. Pred leti, ko sem vodil Mercedes, sem ga skoraj pripeljal v Brackley. Če se Lewis ne bi pridružil Mercedesu, je bil Nico naša naslednja izbira. Nica sem vselej izjemno spoštoval kot voznika. Je zelo močan dirkač, ki bi moral biti v Formuli 1.

 

Prihodki Formule 1 v času pandemije iz 600, strmoglavili na vsega 26 milijonov

0

Formula 1 je objavila, da so se prihodki iz drugega četrtletja, glede na enako obdobje lani, znižali za skoraj 600 milijonov, na samo 24 milijonov dolarjev.

Medtem ko je Formula 1 lani beležila dobiček v višini 14 milijonov dolarjev, elitni razred motošporta, ki ga vodi ameriška korporacija Liberty Media v letu 2020 beleži 136 milijonov izgube.

Formula 1 svoje dohodke črpa iz treh primarnih virov; pristojbin za organizacijo dirk, televizijskih pravic in kombinacije sponzorstva in donacij.

Izguba je tako izključno posledica krize, ki jo je povzročila pandemija koronavirusa, saj Formula 1 do konca junija ni organizirala nobenega dogodka, medtem ko je bilo v enakem obdobju lani na sporedu sedem dirk za VN.

Liberty Media je v svojem poročilu za drugo četrtletje zapisala:

Ker v drugem četrtletju leta 2020 ni bilo nobenih dogodkov, je bilo pridobivanje prihodkov omejeno, prepoznani primarni prihodki F1 pa so bili v obdobju pandemije, sestavljeni samo iz elementov sponzorskih pogodb, povezanih s pravicami, ki niso neposredno povezane z izvedbo dirk.

Villeneuve kritičen do Mercedesa: S takšnim bolidom ste res zamočili

0

Svetovni prvak iz sezone 1997 Jacques Villenueve meni, da je Max Verstappen v Silverstonu slavil predvsem po zaslugi dejstva, da je Mercedes dirko popolnoma “zamočil.”

Red Bull je na drugi dirki v Silverstonu prekinil dominacijo Mercedesa, ki je slavil na prvih štrih dirkah sezone 2020. Čeprav Vileneuve priznava, da je Verstappen dirkal izvrstno, pa je prepričan, da se lahko Nizozemec za zmago zahvali predvsem Mercedesu.

Villeneuve je po dirki za Sky Sports Italia povedal:

Videl sem lepo dirko, na kateri je postalo jasno, da Mercedes ni nepremagljiv. Če imate pravo strategijo in voznika, ki jo lahko izvede, potem je Mercedes v težavah. V kolikor s takšnim bolidom dirko končate 10 sekund za zmagovalcem, potem ste res zamočili. Ne razumem zakaj so uničili dirko Bottasu, ki je bil precej hitrejši od Lewisa.

Helmut Marko: Max še zmeraj lahko postane najmlajši svetovni prvak

0

Po zmagi Maxa Verstappena na dirki v Silverstonu je glavni svetovalec ekipe Red Bull Dr Helmut Marko prepričan, da Nizozemec ostaja v igri za naslov svetovnega prvaka.

Mercedes je na peti dirki letošnje F1 sezone doživel svoj prvi poraz, saj Lewis Hamilton in Vatteri Bottas zaradi težav z obrabo pnevmatik nista našla odgovora na silovit napad Red Bulla in Maxa Verstappna.

Potem ko je Verstappen pred dirko v Silverstonu še zatrjeval, da se je nekako že sprijaznil z letošnjim porazom, pa je prva zmaga v sezoni Red Bullu vlila dodatno energijo.

Marko je po dirki za Sky F1 dejal, da Verstappen in Red Bull ostajata v igri za naslov.

Ljudje pozabljajo, da smo skoraj zmagali prvo dirko v Avstriji, blizu pa smo bili že prejšnji teden. Seveda imamo še vedno občasno težave z bolidom, vendar se Mercedesu vsak teden vse bolj približujemo. Enostavno moramo izboljšati našo formo v kvalifikacijah. To je sedaj naša šibka točka. “Max je drugi, zato je še vedno vse mogoče. Zaostanek za Hamiltonom je tudi obvladljiv. Lahko se samo izboljšamo, tako da ne vidim razloga, da Max ob koncu sezone ne bi postal najmlajši svetovni prvak v zgodovini.

Mercedes odgovarja na Bottasove kritike: “Nismo zaspali…”

0

Šef ekipe Mercedes Toto Wolff razume nezadovoljstvo Valtterija Bottasa z razpletom zadnje dirke v Silverstonu, a hkrati zavrača Finčeve kritike, da je ekipa srebrnih puščic “zaspala” pri izvedbi njegove strategije.

Valtteri Bottas je drugo dirko v Silverstonu pričel iz najboljšega startnega položaja in po prvem krogu se je zdelo, da je na dobri poti k drugi zmagi v letošnji sezoni. Finec moral na koncu priznati premoč tako Maxu Verstappnu, kot Lewisu Hamiltonu, po dirki pa je bil vidno nezadovoljen.

Bottas, ki je imel podobno kot njegov moštveni kolega Hamilton veliko težav z obrabo pnevmatik, je po dirki kritiziral svojo ekipo, ki je bila po njegovem mnenju preveč neodločna pri izbiri strategije.

Toto Wolff svojega varovanca razume, a hkrati poudarja, da ekipa aktualnih svetovnih prvakov tokrat ni imela odgovora na hitrost Verstappna in Red Bulla.

“Mislim, da nismo zaspali, toda sprejemam njegovo perspektivo. Mislim, da smo imeli tokrat pač nekoliko počasnejši bolid. Vedno pravimo, da je dan, ko izgubimo, dan, ko znova postanemo močnejši in tega se mora naša konkurenca bati.”

Leclerc: Četrto mesto je kot zmaga

0

Charles Leclerc je dirko za VN ob 70. obletnici F1 v Silverstonu končal na četrtem mestom, s svojim dosežkom pa je bil glede na trenutno Ferrarijevo formo več kot zadovoljen.

Pred dirko so številni predvidevali, da bo strategija enega postanka zaradi visoke obrabe pnevmatik nemogoča, toda Leclerc je bil skupaj z Estebanom Oconom in Kimijem Raikkonenom eden od treh voznikov, ki mu je to vendarle uspelo.

Leclerc se je z dobro strategijo iz osmega startnega mesta prebil na četrto,  po dirki pa je priznal, da je presenečen, kako močan je bil pravzaprav ritem njegovega Ferrarija.

Navdušen sem nad našo hitrostjo, če sem iskren. Preprosto ne razumem, kje smo našli ta ritem. To je lepo presenečenje. Pred dirko bi takoj podpisal, če bi mi rekli, da bom končal na osmem mestu in zato sem tega rezultata izjemno vesel. Zjutraj sem na sestanku vztrajal, da bi poskušali izpeljati strategijo enega postanka in na koncu se nam je izšlo. Menim, da smo storili korak naprej in lahko smo zadovoljni.