
Ko se je leta 1969 Jochen Rindt pustil prepričati svojemu menedžerju Berniju Ecclestonu, da iz Cooperja prestopi v Brabham in nato v Lotus, je v šali dejal da obstajata le dve možnosti, ali se bo ubil, ali pa postal svetovni prvak. Iskanje skrajnih meja vzdržljivosti Colina Chapmana mu ni bilo po godu in leta 1969 je prekleto besnel, ko so tako njemu, kakor njegovemu moštvenem kolegu Grahamu Hillu na njunih Lotusih 49B sredi dirke odpadli profili zadnjih stabilizatorjev. Ti profili so bili montirani na višini okrog dveh metrov nad tlemi, Jochen in Graham sta, ko so nosilci popustili doživela svojih pet minut groze.
Naslednje leto so pri Lotusu predstavili model 72, prvi bolid Formule ena v oblike zagozde. Imel je stranske hladilnike, zavorne diske pa je imel namesto na prstu vgrajene na trupu bolida. Bil je leta pred svojimi konkurenti, toda kot tak še zelo nedozorel. Bil je nezanesljiv celo za standarde Colina Chapmana.
Čeprav je v Španiji debitiral brez kakšnega uspeha, so bili pri Lotusu odločeni, da ga pripeljejo tudi v Monako. Zadnji trenutek pa so se odločili projekt narediti na novo in v Monako na vrat na nos poslali model 49C. Drži, da je bil legendarni Lotus 49 je bil zelo napreden za svoj čas, a izhajal je iz leta 1967, leta 1970 pa kljub izboljšavam ni bil več superioren. Da bi bila situacija popolna so pri Firestonu pripravili pnevmatike za model 72, ki pa na 49 niso delovale najbolje. To se je dobro videlo na kvalifikacijah, ko je bil Jochen šele osmi. Pred njim so bili Stewart, Amon, Hulme, Brabham, Ickx, Beltoise in Pescarolo. Torej nič kaj prijetna druščina s katero se je moral spopasti na zastarelem bolidu z napačnimi pnevmatikami.

Kvalifikacije so potekale po dežju, v nedeljo pa je bilo vreme sončno in proga suha. Stewart je povedel, za njim pa so se razvrstili Amon, Hulme in Ickx. Beltoise je prehitel Ickxa, Jackie pa je odstopil zaradi zlomljene polosovine. Francoz je odstopil le deset krogov kasneje, zaradi problemov z menjalnikom. V istem krogu je Brabham prehitel Amona in začel loviti Stewarta. Stewartov March je začel pokašljevati in bil posledično prisiljen na dolg postanek v boksih. V tistem trenutku so bili na prvih treh mestih Brabham, Amon in Hulme. Jochen Rindt je bil takoj za njimi, a do tedaj nikoli zares v igri.

V nekaj krogih so Hulma doletele težave z menjalnikom, Amon pa je zlomil obeso. Jochen Rindt se je kar naenkrat znašel na drugem mestu in verjetno se mu je v tistem trenutku zazdelo, da je čas tudi za nekaj sreče. Začel je loviti Brabhama za katerim je zaostajal ca 9 sekund. Njegov rdeče belo zlati Lotus je v trenutku premagal zastarelost in ko pogledamo čase na krog, so začele delovati tudi pnevmatike. Jochen Rindt je v zadnjem krogu Brabhama ulovil, toda kljub vsemu je bil to Monako, kjer prehitevanje ni enostavno, dirka je bila tik pred koncem. Nato pa se se je Brabham v zadnjem ovinku odločil prehiteti bolid, ki je zaostajal za krog in, da bi zaprl Rindta jezapeljal na umazan del proge. Pri zaviranju je blokiral kolesa in zletel s proge, Rindt pa je odpeljal mimo in nepričakovano zmagal. Drugi je bil Brabham, tretji pa Pescarolo.
Zadnji krog VN Monaka 1970:
VN Monaka 1970 je bila zadnja dirka Brucea Mclarna, ki je umrl pet dni pred naslednjo dirko v Belgiji in prva za Ronnija Petersona, ki je bil sedmi. Seveda pa je to bila prva zmaga Jochena Rindta v tisti sezoni, ki se takrat še ni zavedal kako se je zmotil pri svoji šali ob prestopu v Lotus. Namesto, da bi uresničil le eno od svojih napovedi je kasneje istega leta uresničil obe.
Simon Jazbec
@simonjazbec
