STRATEŠKI KOTIČEK: Dirka enega postanka optimalna za dirkače pri vrhu; kakšno strategijo bosta ubrala Perez in Leclerc?

0

Štartno vrsto prve dirke najelitnejšega razreda motošporta v Kanadi po letu 2019 so postavile deževne kvalifikacije, ki jih je pred dvema Špancema, Fernandom Alonsom in Carlosom Sainzem dobil vodilni v skupni dirkaški razvrstitvi Max Verstappen.

Vsi najboljši bodo današnjo dirko ob 20. uri začelo na srednjetrdi pnevmatiki, saj zagotavlja ravnopravšnjo mero oprijema na štartu, v prvih krogih dirke pa se ne prekomerno obrabi, kot bi se to najbrž zgodilo z najmehkejšo od Pirellijevega niza pnevmatik. Optimalna strategija je po izračunu italijanskega dobavitelja kombinacija strednjetrde (C4) in najtrše pnevmatike ta konec tedna v Montrealu.

Pnevmatika C3 se je v petek izkazala za vzdržljivo, konsistentno in primerno za različne razmere na stezi, ter zagotavlja udobno dirkanje do kariraste zastavice. Idealen trenutek za menjavo naj bi se gibal med 22. in 28 krogom.

DEGRADACIJA PNEVMATIK

Graf degradacije pnevmatik na stezi Gilles Villenueve v Montrealu.

Alternativna strategija enega postanka bi vključevala štart na najmehkejši (C5) različici in bi dirkaču zagotovila občutneje več oprijema v prvem krogu dirke, vendar vprašanje ostaja degradacija, saj bi dirkač moral v garažo po nov komplet zapeljati že pred 20. krogom in se tako utegnil izpostaviti dirkačem na manj obrabljenih pnevmatikah ob koncu dirke. Nadalje je najmehkejša različica nezanesljiva, saj bi se utegnilo pojaviti zrninjenje.

Dirkalniki so ob začetku dirke zelo težki, poleg tega pa je včerajšnji dež s steze odstranil vso gumo, ki so jo dirkači na stezo položili v petek in oprijema bo danes gotovo manj. Vlogo bi lahko igrale tudi temperature, saj je vremenska napoved za današnjo dirko sončna.

MOŽNE STRATEGIJE

Štiri potencialne strategije, katere se bodo dirkači danes lahko poslužili.

Dirka tokrat ne bo potekala le v ospredju, saj sta se izven naravne pozicije na štartni vrsti znašla Sergio Perez (13.) in Charles Leclerc (20.). Oba dirkača bosta dirko najvrjetneje začela na najtrši (C3) rezličici. Najprej jima do to predstavljalo nekaj več težav, saj bo za ogrevanje le teh na primerno temperaturno okno potreben čas, vendar dirkača imata proti preostalim očitno prednost v hitrosti dirkalnika. Poleg tega bosta dirkača spuščena v prosti tek takoj ko postanke okoli 25. kroga začnejo opravljati dirkači pred njima. Nadlje bi takšna strategija Perezu in Leclercu dopustila, da reagirata na virtualni ali polni varnostni avtomobil, če bi do potrebe zanj prišlo.

Alternativna strategija za oba omenjena dirkača bi se lahko izkazala dirka dveh postankov. To bi oba dirkalnika izvilo iz tempa ostalih, počasnejših, venar za ceno dodatnega postanka, ki v Montrealu traja slabih dvajset sekund. Postanek pod varnostnim avtomobilom se skrči za 8 sekund.

Zaradi deževnih kvalifikacij imajo ekipe na voljo praktično še povsem neuporabljene pnevmatike za suho stezo. Le Alpine in Haas nimata na voljo dveh najtrših kompletov, ki bi se lahko izkazala za ključna, v koliko se bo varnostni avtomobil pogosto znašel na stezi. Po drugi strani pa imata obe ekipi dodaten komplet srednjetrdih pnevmatik, le Charles Leclerc pa je set najmehkejših zamenjal za sintezo obeh možnosti.

PNEVMATIKE NA VOLJO

Pnevmatike, ki jih dirkači imajo na voljo za dirko. Vse z izjemo dveh Aston Martinovih kompletov še niso bile uporabljene.

Po včerajšnjih deževnih kvalifikacijah si navijači v Montrealu danes lahko nadejajo sončnega vremena in temperatur okoli 20°C. Kot že rečeno se bo dirka zečal ob 20. uri. Spremljate jo lahko na kanalu Sportklub ali internetni platformi F1TV.

SOBOTNA ANALIZA: Max Verstappen korak pred obema Ferrarijema; kako visoko lahko seže Aston Martin?

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje