
Ko moštvo osvoji dvojni naslov svetovnega prvaka se v novi sezoni znajde pod pritiskom, saj vsi pričakujejo, da bo bolid še boljši, še hitrejši. Red Bull je to storil prvič, drugič, tretjič in z RB9 še četrtič. “Hungry Heidi”, kot je zmagoviti bolid poimenoval Sebastian Vettel je v sezoni 2013 postala zmagovalni stroj.
Red Bull RB9 je še ena v vrsti mojstrovin Adriana Neweya, ki je pri Red Bullu združil moči z Robom Marshallom (šasija) in Petrom Prodromouom (aerodinamika). RB9 je bil vrhunec Red Bullove šampionske ere, Sebastian Vettel pa je z njim v letu 2013 dobil 13 od 18. dirk in gladko osvojil poker naslovov svetovnega prvaka.

RB9 je bil v osnovi evolucija svojega uspešnega predhodnika RB 8. Ohranil je zasnovo stopničastega nosu, skoraj nespremenjen pa je ostal tudi celoten prednji del bolida. Težišče dela je bilo usmerjeno v zadek dirkalnika, predvsem s ciljem še povečati stopnjo downforcea.
Pri Red Bullu so ohranili “push-rod” sistem prednjega vzmetenja in “pull-rod” na zadnjem vzmetenju, bolid pa je skupaj z dirkačem tehtal 642 kilogramov. Red Bull RB9 je poganjal Renaultov 2,4 litrski V8 agregat s cca 750 konjskimi močmi, ki je bil omejen na 18.000 vrtljajev na minuto.
Adrian Newey je ob začetku leta 2013 priznal, da so se, zaradi hudega boja za naslov svetovnega prvaka s Ferrarijem Fernanda Alonsa v sezoni 2012, znašli pri razvoju RB9 nekoliko v zaostanku. To se je nedvomno odrazilo ob začetku sezone, saj nov Red Bull, predvsem zaradi težav s prekomerno obrabo gum, ni deloval tako zastrašujoče, kot njegovi predhodniki.

Toda biki so z inženirskim genijem na čelu in “Super-Sebom” za volanom stopnjevali svojo formo, Nemec pa je kljub težavam z obrabo pnevmatik držal vodilni položaj v prvenstvu. Nato pa je prišla VN Madžarske in Pirelli je zaradi številnih eksplozij tekom sezone predstavil novo zmes svojih pnevmatik. S tršimi pnevmatikami je padla še zadnja ovira in bik se je končno snel z verige.
Red Bulla RB9 od VN Belgije v Spa Francorchampsu, pa do konca sezone ni premagal več nihče, Vettel je namreč dobil vseh zadnjih 9 dirk v sezoni in z ogromno prednostjo še četrtič postal svetovni prvak.

Neweyev super bolid je sklenil Red Bullovo šampionsko obdobje na najboljši možni način, hkrati pa se je s tem končala era V8 motorjev. Red Bull RB9 se je za vedno vpisal v zgodovino Formule 1, kot eden od najdominantnejših bolidov vseh časov in zadnji zmagovalni bolid pred-hibridne Formule 1.
Matej Plešej
@matejf1-si