Prost GP: Alainova največja napaka

4

Zgodba okrog ekipe Prost GP ni tako enostavna, kot se morda zdi na prvi pogled, temveč je še enkrat več dokaz, da v Formuli ena politika igra pomembno vlogo, marsikdaj pa so odločitve sprejete v nasprotju z neko športno logiko. V začetku devetdesetih let je imela takratna ekipa Ligier tovarniške motorje Renault, popolnoma enake tistim v Williamsu, a s to razliko, da je bila ekipa na koncu svoje poti, brez velikega sponzorja in brez vidnih rezultatov. Leta 1994 jo je hotel po pričevanju kupiti Alain Prost, dirkač vezan na Renault, toda prav Renault si tega ni želel. Raje so dopustili, da je naslednje leto Ligier kupil Flavio Briatore samo za to, da je dobil Renaultove motorje za takratni Bennetton. V Ligier pa je prišel Tom Walkinshaw z motorji Mugen-Honda, vse dokler se Briatore in Walkinshaw nista sporekla.

Vse to pa se je zgodilo na vrat na nos pred začetkom sezone 1997. Prost je prišel v cirkus s svojo ekipo, z bolidom s šifro JS45, Mugen-Honda motorji, v prvem sedežu pa je sedel Olivier Panis, presenetljivi zmagovalec VN Monaka prejšnje leto. Toda nekaj ni bilo v redu, sam Alain je dejal, da je imel še dva dni pred podpisom pogodbe zagotovilo, da bo imel pet let ekskluzivno na razpolago motorje Peugeuot, ki bodo zastonj, in hkrati primerno razviti. No ob podpisu se je izkazalo, da so leta postala tri, motorje je bilo treba plačati in razvoj je bil odvisen od tega, koliko bo Prost GP plačal.

Dirke življenja: Monaška ruleta 96

V sezoni 1997 so bili motorji še japonski in rezultati niti ne tako slabi. Eno drugo, eno tretje mesto in kar nekaj točk. Na dirki v Kanadi je v čudni nesreči Olivier Panis utrpel zlom obeh nog, za naslednjih sedem dirk pa ga je nadomestil Jarno Trulli. Drugi voznik, od Japoncev vsiljen Nakano je bil praktično neviden, razen ob dveh priložnostih. Končni seštevek 21. točk in šesto mesto med konstruktorji pa zagotovi ni bil slab debi.

Za Prost GP je dirkal Olivier Panis

Prva prava Prostova šasija pa je bila tista iz sezone 1998 imenovana AP01, z motorji Peugeuot, toda kombinacija ni bil prava posrečena. Dosegli so eno samo samcato točko in deveto mesto med konstruktorji, čeprav sta bila za volanom Panis in Trulli, zagotovo dober dirkaški dvojec. Velika težava je bila v Prostovem menjalniku, ki je bil vzrok za večino odstopov. Menjalnik je bil izdelan v ekipi Prost in menjava dobavitelja motorja je pokazala  na vse šibkosti v tehnologiji. Naslednje leto je šasija AP02 pokazala malo napredka s tremi šestimi mesti in drugim mestom na Veliki Nagradi Evrope, na dirki kjer je do zmage prišel Stewart GP. Konec leta je Trulli odšel v Jordan, medtem ko so se Panisu zahvalili za sodelovanje. Leta 2000, v zadnjem letu motorjev Peugeuot sta za volanom sedela bivši Prostov kolega iz Ferrarija Jean Alesi in Nick Heidfeld, rezutati pa takšni, da jih je najbolje opisal končni rezultat, nič točk. Čeprav je pri bolidu AP03 sodeloval John Barnard, je bil le ta pravi polom, prehitel jih je celo Minardi.

Jean Alesi za volanom bolida Prost AP04

Leta 2001 je prišel bolid AP04 pri nastanku katerega je ponovno sodeloval Barnard, motor je bil Ferrarijev, a z oznako Acer. Glavni tobačni sponzor Gauloises in večina ostalih je odšla in štiri točke Alesija so bile vse kar so dosegli. Po koncu sezone je Alain Prost zaprl vrata preveč zadolžene ekipe in tako končal to svojo največjo napako. Zanimivo pa je dejstvo, da je danes svetovalec pri Renaultu, ekipi, ki ga je pripeljala v Formulo ena, mu omogočila četrti naslov, hkrati pa mu je v ključnem trenutku, ko je želel postati konstruktor, odrekla podporo.

Simon Jazbec

@simonjazbec

Renault – Dvoglavi zmaj

Lotus 56B: Najbolj nor in bizaren bolid vseh časov

guest
4 Komentarji
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
MihaG

Bil je slab, ampak za mene eden najlepših 😀

Jesse Pinkman

Mislim, da je to žalostno, saj po neki logiki, bivši sv. prvaki bi morali zagotoviti dovolj sponzorjev in denarja za uspeh. Zgleda, da nekdo iz ozadja ni to hotel.

SimonJazbec

Ja, še posebej žalostno, ker naj bi bila to nacionalna Francoska ekipa, pa so jo prav sami malo ovirali….da lepo rečem

Uroš K

Hehe, še zdaj se spomnim, kako sem bil vesel za odlično 4. mesto Frentzna na kvalifikacijah za VN Belgije 2001. Potem pa je obstal na štartu in začel iz ozadja… In njegov moštveni kolega Burti je imel v prvem krogu hudo nesrečo in se poškodoval do konca sezone. Dogajanje na tej dirki kar nekako opiše turbulentno zgodbo ekipe Prost. 🙁