Ferrari F2004 – Schumacherjevo smrtonosno orožje

0

Ferrari F2004: 15 zmag, 12 pole positionov, 8 dvojnih zmag in sedmi naslov Michaela Schumacherja. Mojstrovina Rorya Byrna in Rossa Brawna s katero je leta 2004 Schumacher uničil konkurenco je bolid, ki nedvomno sodi med najdominantnejše dirkalnike v zgodovini Formule 1. Ferrarijev “dream team” je torej najboljše prihranil prav za konec.

Rob Smedley, dolgoletni Ferrarijev inženir:

“Ferrari F2004 je najboljša stvar na kateri sem kadarkoli delal. Preprosto je bil popoln dirkalnik. ki je blestel na vseh področjih, ne glede na okoliščine. Sploh ni bilo pomembno ali gre za hitro ali počasno stezo, kvalifikacije ali dirko. Bil je nepremagljiv povsod v vseh pogojih. Prepričan sem, da bi osvojil naslov ne glede na to kdo bi sedel za volanom, a Schumacher je to storil na neverjeten način.”

Ferrari F2004 je nastal v okviru projekta 665, kot evolucija konceptov, ki smo jih že videli pri njegovem predhodniku F2003-GA s to razliko, da je F2004 pravzaprav iskal evolucijo popolnosti iz katere je nastal smrtonosen dirkalni stroj. Vsak element F2003-GA so v Maranellu analizirali, in rekonstruirali na način, da je dosegel popolno simbiozo tako z novim motorjem 053, kot z novimi Bridgestone gumami.

Kljub podobnim konceptom je imel F2004 popolnoma novo šasijo, ki je bila precej lažja in aerodinamično učinkovitejša od šasije modela F2003-GA. Rekonstrukcija celotnega zadka bolida s posebnim poudarkom na “periskopsko” zasnovanem izpušnem sistemu, ki je bil pozicioniran bližje središču bolida sta prinesli velik napredek na področju aerodinamike, popolna revizija sprednjega in zadnjega vzmetenja pa sta rešili problem prekomerne degradacije pnevmatik, ki je bila ena izmed težav pri F2003-GA.

Ross Brawn, dolgoletni Ferrarijev tehnični direktor:

“Ferrari F2004 nima kakšne posebne inovacije. Njegova posebnost je integracija vseh elementov v popolno celoto. Naša filozofija je vselej bila, da poizkušamo vsak element razviti do maksimuma, na koncu pa morajo vsi deli delovati kot učinkovita celota.”

F2004 je gnal Ferrarijev V10 motor z močjo 920 konjskih moči pri 19300 obratih in s prostornino 2997 kubičnih centimetrov. Pol avtomatski Menjalnik iz titana pa je ohranil longitudinalno pozicijo in je bil izključno pod nadzorom dirkača, kot je predpisoval nov pravilnik.

Ross Brawn o razvoju Ferrarijevega motorja 053: “Za naju z Roryem Byrnom je bilo zelo pomembno sodelovanje med razvojnimi oddelki. Odlično sva sodelovala s Paolom Martinellijem, ki je vodil razvoj motorjev in skupaj smo bili izjemna ekipa.”

Ferrari F2004 lahko nedvomno uvrstimo ob bok Mclarnu MP4/4, Lotusu 72 in Mercedesu  W07 Hybrid v skupino najdominantnejših bolidov v zgodovini Formule 1. F2004 je konstruktorski naslov osvojil že sredi poletja na Hungaroringu, Schumacher pa je do sedme zvezdice prišel na naslednji dirki v Spa Francorchampsu.

Michael Schumacher je s Ferrarijem F2004 uničil konkurenco in še sedmič postal svetovni prvak

F2004 pa ni bil zgolj neustavljiv dirkaški stroj. Bil je mnogo več kot to. Pomenil je konec nekega obdobja in konec Ferrarijeve ere ob prelomu tisočletja. Bolid, ki več kot desetletje po upokojitvi še zmeraj drži rekorde kroga na številnih dirkališčih. Rory Byrne, Ross Brawn in Michael Schumacher so nam najbolje prihranili za konec, F2004 pa je postal resnična rdeča boginja in odšel v večnost.

Matej Plešej

@matejf1-si

McLaren MP4/4 – Najmočnejši bolid vseh časov

Alberto Ascari – Ciccio

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje