Komentar dirke: Ko FIA krši lastna pravila

0

Do konca sezone sta ostali zgolj še dve dirki in boj za naslov svetovnega prvaka med Maxom Verstappnom in Lewisom Hamiltonom je vse bolj oster, umazan in nepredvidljiv, kar je pridevnik, s katerim lahko označimo tudi odločitve komisarjev FIE.

Že drugi vikend zapored smo spremljali izredno nenavadno prakso, ko so komisarji odločanje o morebitnih kaznih prestavili na naslednji dan. FIA je šla tokrat celo dlje in na končno startno vrsto smo morali čakati praktično do samega starta.

Še bolj bizarno je, da je FIA s tem kršila lastna pravila, ki so povsem jasna:

Člen 36.4 športnega pravilnika F1: “Startna vrsta bo objavljena najmanj štiri (4) ure pred začetkom formacijskega kroga.”

To je praktično že iz preprostega razloga, da menjava motorja v povprečju traja približno štiri ure. Če dirkač torej prejme kazen startnih mest ima njegova ekipa še dovolj časa, da mu iz taktičnih razlogov zamenja motor ali katero drugo komponento njegovega dirkalnika.

Četudi tega ne počnejo, FIA s tovrstnim ravnanjem daje videz pristranskosti. Kot je rekel Lando Norris, so odločitve drugačne, če so vanje vključeni dirkači, ki se borijo za naslov. Komisarji iz tedna v teden postavljajo nove precendense, ki so vse bolj nenavadni in tokrat celo v nasprotju s pravili, ki so jih, ironično napisali sami. Zakaj bi imeli pravilnike z več 100 stranmi, če pa se lahko vsak komisar odloči po svoje in na koncu pač obvelja njegova, ne glede na pravila.

Že nekaj časa je povsem jasno, da mora FIA pričeti z obsežno preiskavo same sebe. Nekatere dinozavrske strukture potrebujejo temeljito reformo, vključno z večnimi komisarskimi imeni, kot sta Emanuele Pirro in Garry Connelly.

Vso situacijo je dobro povzel nekdanji inženir in ugledni F1 novinar Gary Anderson, ki je dejal, da je FIA izgubila nadzor, vse skupaj pa počasi spominja na divji zahod.

 

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje