LEGENDE F1 – WILLIAMS

1

Ko govorimo o moštvu Williams je treba poudariti, da je ne glede na številne neuspehe v zadnjih dvajsetih letih (ja toliko je že minilo od zadnjega naslova svetovnega prvaka, ki ga je leta 1997 osvojil Jacques Villeneuve), to moštvo, ki je z zlatimi črkami vpisano v zgodovino Formule 1.

Williams  je bil ustanovljen leta  1977 v Veliki Britaniji. Idejni vodja tega legendarnega moštva Formule 1 je Frank Williams, v navezi z dobrim prijateljem Britanskim avtomobilskim inženirjem Patrickom Headom.

Inženirski genij Adrian Newey je po razprtijah znotraj moštva odšel v Mclaren

Moštvo je v svoji  zgodovini dirkanja osvojilo kar šestnajst naslovov svetovnega prvaka. Od tega devet konstruktorskih ter sedem posamičnih, leta 1997 pa je Kanadčan Jacques Villeneuve dosegel zgodovinsko 100. zmago moštva, kar jih uvršča med  tri najuspešnejša moštva Formule 1. Frank Williams je na prvo zmago svojega moštva moral počakati samo dve leti, svoj prvi naslov svetovnega prvaka pa je osvojil že leto kasneje, ko je bil v prvenstvu najboljši Alan Jones. Sledilo je zelo uspešno obdobje in naslovi prvaka so se hitro kopičili. Od leta 1980 do leta 1993 so bili najboljši še: Keke Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell in »profesor« Alain Prost.  Po smrti Ayrtona Senne leta 1994 in vedno večjih sporih znotraj moštva glede vodenja ekipe je sledil odhod inženirskega genija Adriana Neweya v Mclaren leta 1996. Forma je po osvojenem naslovu leta 1997 začela strmo padati in ob astronomskih denarnih vložkih Ferrarija in Mclarna, je naveza Williams – Head težko držala stik z najboljšimi.

Jacques Villeneuve je zadnji Williamsov svetovni prvak.

Sledile so slabe poslovne odločitve predvsem v zvezi z dobavitelji motorjev. Odkar se je začasno od Formule 1 leta 1997 poslovil dolgoletni Williamsov partner Renault, so jih v dvajsetih letih zamenjali kar osem. Prav tako jim ni v korist, da v moštvo v  dvajsetih letih razen Nica Rosberga leta 2006 -2009, ni uspelo pripeljati kakšnega bolj »talentiranega« dirkača za daljše obdobje, ki si je v tistih časih tlakoval pot proti vrhu in bi kasneje dodal kakšno desetinko ali dve na krog pri samem dirkanju, kot to trenutno počne v teh težkih časih za Mclaren Fernando Alonso. In prav tukaj mislim predvsem na prej omenjenega Alonsa in Kimija Raikkonena, ki sta se iz Minardija in Sauberja v nadaljevanju izstrelila med zvezde in oba postala svetovna prvaka. V tem segmentu je Williams pogorel na celi črti, saj imeti takšnega dirkača v moštvu bi pomenilo večjo stabilnost in še kakšen dodaten milijon iz računa sponzorskega denarja, ki je v moderni dobi žal nujno potreben. Namesto, da bi takrat obdržali mladega Jensona Buttona, ki je zelo solidno odvozil svojo krstno sezono, so upe polagali v takrat predvsem zelo precenjenega Ralfa Schumacherja, ki roko na srce ni nikoli stopil iz sence starejšega brata in upravičil sedeža v Williamsu in vročekrvnega Kolumbijca Juana Pabla Montoyo. Tukaj  moramo vedeti, da za to v celoti ni kriv Frank Williams ampak  je bilo to predvsem maslo BMW – ja, ki je zahteval, da imajo v moštvu vsaj enega nemškega voznika.

Franku Williamsu v zadnjem desetletju razen Nica Rosberga ni uspelo pritegniti najbolj talentiranih dirkačev.

Zaradi teh razlogov se je Williams dolga leta držal v zlati sredini in se ni znal izkopati iz krize. Vendar bi se to znalo kaj kmalu obrniti, saj je s prihodom Paddya Lowa v letošnjem letu iz Mercedesa (Lowe je bil tvorec premoči ekipe iz Brackleya v zadnjih letih) moštvo dobilo nov zagon za naskok proti vrhu. Prav tako obstaja precejšnja verjetnost, da se bo v ekipo kaj kmalu vrnil tudi Valtteri Bottas, ki mu igranje druge violine pri Mercedesu ne bo prav dolgo dišalo.

Ali bo Paddy Lowe Williams popeljal na pota stare slave?

Organizacija Williams F1 uspešno deluje tudi izven dirkaškega športa. Fascinanten je predvsem program Williams Advanced Engineering, ki je napredni program inženirstva na področju tehnoloških inovacij.

Williams F1 uspešno deluje tudi izven sveta F1 dirkanja. Gre za elitno visoko-tehnološko podjetje.

Podjetjem nudi predvsem široko paleto energetsko učinkovitih tehnoloških inovacij. Njihovi ciljni trgi so: avtomobilska industrija, civilna letalska industrija, vojaška industrija, obnovljivi viri energije in delo na področju športne znanosti. Samo kot zanimivost gre dodati, da ta del korporacije Williams Group posluje izjemno uspešno in pomeni dodaten vir financiranja F1 programa, kar je glede na astronomske vložke vodilnih ekip Formule 1 zelo dobra pot do dodatnega denarja v tem športu. Prav tako je v tehnoloških inovacijah tudi glavni smisel tega športa kajne?

Zdravko Seliškar @F1.si

Podatki:

Polno ime: Williams Martini Racing

Sedež: Grove, Velika Britanija

Voznika: Felipe Massa, Lance Stroll

Šef ekipe: Claire Williams (Frank Williams)

Tehnični direktor: Paddy Love

Šasija: FW40

Motor: Mercedes

Prvi nastop: 1978

Naslovi prvaka med konstruktorji: 9

Naslovi prvaka med vozniki: 7

Najboljši rezultat na dirki: 1 (x114)

Najboljši startni položaji: 128

Najhitrejši krogi: 133

guest
1 Komentar
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Blaz

Na Damona Hilla pa vsi pozabljate. On je bil tud prvak 96.