STRATEŠKI KOTIČEK: Pirelli napoveduje dirko dveh, morda celo treh postankov

0

Španski polotok je ta konec tedna pod vročinskim valom. Temperature na jugu države presegajo višine poznih tridesetih stopinjah celzija in nič bolje ni v Barceloni, kjer se za današnjo dirko napoveduje velika degradacija pnevmatik, ki taktičnim strokovnjakom ekip Formule 1 predstavlja določene preglavice.

Pirelli je v Barcelono pripeljal tri najtrše različice: C1 (najtrša), C2 in C3 (najmehkejša). Italijanski dobavitelj napoveduje dva, morda celo tri postanke. Večina bo dirko začela na srednjetrdi pnevmatiki kar omogoča dober štart, obenem pa v dirko odnaša dobršno mero fleksibilnosti.

Expected Strategies SPAIN.jpg
Pirelli na dirki za VN Španije pričakuje vsaj dva postanka.

Najboljših šest se bo v boksih oglasilo med 20. in 25. krogom. Od tod naprej pa imajo ekipe veliko različnih možnosti, saj se lahko odločijo za nove sredenjetrde pnevmatike, najmehkejšo ali najtršo različico. Eno izmed slednjih možnosti bodo gotovo morali ubrati dirkači ekipe Haas, McLaren, Alpha Tauri in Aston Martin, saj imajo vsi na voljo le še en set srednjetrdih pnevmatik. V kolikor se bo ekipa odločila za dirko dveh postankov, se bodo le ti zavlekli globje v dirko. Strategijo še dodatneje komplicira dejstvo, da so najmehkejše pnevmatike morda preveč ranljive za dirko in bi se jim ekipe utegnile izgoniti.

Charles Leclerc je v drugem delu kvalifikacij le enkrat zapeljal na stezo, saj je želel prihraniti svež komplet najmehkejših pnevmatik za današnjo dirko – morda celo za sam štart dirke. To bi Leclercu omogočilo dodaten oprijem v primerjavi s konkurenti. Po Pirellijevih informacijah bi lahko C3 pnevmatike zdžale do približno 25. kroga dirke, vendar Ferrarijeva degradacija je svojevrstna uganka.

Tyres Available for Race SPAIN.jpg
Pnevmatike, ki jih imajo dirkači na voljo za današnjo dirko.

Leclerc ima poleg tega na voljo še dva kompleta srednjetrdih in komplet najtrših pnevmatik – tako kot vseh najboljših sedem iz kvalifikacij.

Izven deseterice ima vseh deset dirkačev na voljo najmehkejšo različico in možnosti, da bi dirkalniki na njej tudi začeli dirko so bistveno višje. Tudi najtrša pnevmatika je zanimiva štartna možnost, saj načrtuje daljši prvi del dirke in pušča možnosti odprta. Prek dirke bodo ekipe dobila jasnejšo sliko kako se pnevmatike obnašajo, katerim gre zaupati in katerim ne.

Najtrši različici preimanjkuje nekaj hitrosti prek enega samega kroga in v kolikor bi se ena izmed ekip odločila za uporabo le teh, bi to pomenilo dolgo, potrpežljivo in razmeroma počasno obdobje dirke.

Cumulative Tyre Curves SPAIN.jpg
Točka v kateri naj bi bile vse tri pnevmatike enako hitre: 28 krog, vendar pričakuje se večja raven degradacije.

Trda pnevmatika naj bi bila 1,3 sekunde počasnejša od najmehkejše, medtem ko srednjetrda zaostaja za kakšnih 8 desetink – štart na najtrši različici bi pomenil, da mora ekipa zagotovo preseči več kot polovico dolžine dirke. Strategija enega postanka je v teoriji možna, vendar projekcija visoke ravni obrabe pnevmatik je ne priporoča.

Možnosti varnostnega avtomobila ostajajo visoke kljub dejstvu, da ta konec tedna še nismo imeli večje prekinitve. Vozilo na stezi bi postanke s 19,5 sekunde skrajšalo na 10,8.

Pit Lane Loss Time SPAIN.jpg

Dirka se bo začela ob 15. uri. Spremljate jo lahko na kanalu Sportklub ali internetni platformi F1TV.

SOBOTNA ANALIZA: Ferrari še ni našel odgovora na hitro obrabo pnevmatik; utegne Scuderio ogroziti tudi Mercedes?

 

guest

0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje