STRATEŠKI KOTIČEK: Ekipe na dirko za VN Miamija z zavezanimi očmi

0

Novo dirkališče predstavlja svež izziv za vse ekipe v karavani Formule 1. Tudi v Miamiju je danes na voljo kar nekaj različnih kombinacij in pričakuje se strateško zelo nepredvidljiva dirka. Enostavno rečeno: nobena izmed ekip ni imela na voljo dovolj časa, da bi se v celoti seznanila s karakteristikami pnevmatik in kako se bodo le te obnašale kasneje v dirki ostaja vprašanje.

Pirelli je na Florido pripeljal komplete C2, C3 in C4 pnevmatik. Jasno je le, da si nihče ne bo upal tvegati z najmehkejšo različico v žgočem soncu in posledično visokih temperaturah – veliko dirkačev je že v kvalifikacijah imelo težave s pregrevanjem in malo vrjetno se zdi, da bi rdeče označeno pnevmatiko danes videli na stezi – z izjemo zaključka dirke, ko bi kdo utegnil napasti točko za najhitrejši krog.

Izbira se tako zoža na srednjetrdo (C3) in trdo (C2) različico. Srednjetrda pnevmatika bo v uvodnih krogih dirke dirkaču zagotovila več oprijema, medtem ko bo trda zdržala dlje v dirko. Pričakuje se, da bo večina izbrala srednjetrdo (C3) pnevmatiko, vendar proti koncu štartne vrste bi lahko videli vedno več odstopanj dirkačev, ki jim manjka surove hitrosti za osvojitev točk – Schumacher, Magnussen, Albon in Latifi so potencialni kandidati.

Expected Strategies MIAMI.jpg
Tri najhitrejše strategije po izračunu Pirellija.

Degradacija je v Miamiju izredno visoka in strategija dveh postankov je najprimernejša, ocenjuje Pirelli. Prve postanke dirkačev na srednjetrdi pnevmatiki bi utegnili videti med 13 in 19 krogom dirke. Pričakuje se, da se bo večina ekip odločila za prestop na trdo pnevmatiko, saj to omogoča več fleksibilnosti ob koncu dirke.

Po Pirellijevem izračunu je najhitrejša pod do cilja dvokratna uporaba najtrših (C4) pnevmatik, vendar le nekatere ekipe imajo na voljo dva kompleta le teh. Omenjene strategije ne moreta izpolniti niti oba Red Bulla, medtem ko ima Ferrari na voljo le en komplet srednjetrdih (C3) pnevmatik in si ne more privoščiti strategije št. 2.

Nekateri dirkači pa imajo na voljo le po en komplet srednjetrdih (C3) in trdih (C4) onevmatik, kar pomeni, da bodo v zaključni fazi dirke morali uporabiti najmehkejšo (C2) različico ali pa poskusiti dirko odpeljati z le enim postankom – sem spadata oba Alpha Taurija in oba McLarna.

Pnevmatike, ki jih imajo dirkači na voljo. Svetli odtenki označujejo že obrabljene pnevmatike, temni pa povsem neuporabljene.

Težka odločitev čaka t. i. dirkače “izven pozicije”. Esteban Ocon in Daniel Ricciardo sta nedvomno hitrejša od neposredne okolice in iskala bosta alternativno strategijo. A vendar je štart na najtrši (C4) pnevmatiki svojevrstno tveganje, saj bo le na začetku sedem desetink počasnejša od srednjetrde (C3) na kateri bo štartala večina dirkalnikov. Presečišče med obema naj bi bilo okoli 20. kroga dirke.

Cumulative Tyre Curves MIAMI.jpg

Zaradi nature cestnega dirkališča bi danes utegnili na stezi – tudi večkrat – videti varnostni avtomobil. Postanek se v primerjavi s tekmeci na stezi skrajša za dobrih pet sekund, kar je relativno malo v primerjavi z nekaterimi drugimi dirkališči.

Poleg tega pa je v Miamiju nenehna nevarnost neviht. Za današnjo dirko, ki se bo začela ob 21.30 po našem času, je napovedana 40 odstotna možnost dežja. Dirko lahko spremljate na kanalu Sportklub ali internetni platformi F1TV.

Pit Lane Loss Time MIAMI.jpg

Oconova nesreča generirala 51G; dirkači nad direktorja dirke zaradi pomanjkanja Tecpro zaščite

 

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje