TEHNIČNI PREGLED: Kdo je zadel v pravo smer in kdo brcnil v temo?

0

V Barceloni se nam obeta drugi začetek sezone 2022, saj je večina ekip na pirenejski polotok prinesla obsežnejše nadgraditve. Ekipe morajo biti z le temi v letošnji sezoni še posebej previdne, saj so sredstva omejena. Kdo je zadel v pravo smer in kdo brcnil v temo po povedal šesti dirkaški vikend letošnje sezone.

Aston Martin se je po skromnem štartu v sezono v Barceloni prikazal s povsem novim dirkalnikom, ki je zelo podoben Red Bullovem. Brž so se pojavila namiganja, da naj bi ekipa iz Silverstona, tako kot pred dvema letoma. FIA je nemudoma zagnala preiskavo in ekipo prosila za dokaze, da je aerodinamično zasnovo razvila sama, Aston Martin pa naj bi le te priskrbel in dobil zeleno luč za dirkanje.

Ekipa iz Silverstona je v Barcelono pripeljala novo dno, ki je ob stranicah nekoliko bolj poravnano, vključuje pa srednji delec, proti zadnji pnevmatiki pa se očitno dvigne. Modifikacije naj bi zrak primerneje razporedile preko dirkalnika in izničile poskakovanje, ki je bil v začetku letošnje sezone kapitalni problem smaragdnozelenih.

Zračni vhod stranic je bil potisnjen nazaj v primerjavi s prejšnjo specifikacijo in ne za ceno hladilnega paketa. Prav tako je ekipa zožila dirkalnik in širino potinila proti zadku dirkalnika, ki je sedaj širši in višji.

Aston Martin appears in Barcelona with 'copy of Red Bull RB18'

Nadalje pa AMR22 v Barceloni uporablja višjo specifikacijo zadnjega krilca, ki generira več zadnjega oprijema kot prvi dve. Ekipa je aerodinamično modificirala tudi sistem za zaščito dirkača – Halo, z namenom primernejšega potovanja zraka proti zadku dirkalnika.

FIA z dokazi Aston Martina zadovoljna; Red Bull sproža notranjo preiskavo

S kar desetimi novimi deli je v Španjo pripotoval McLaren. V sklopu odziva na karakteristike dirkališča v Barceloni bosta Lando Norris in Daniel Ricciardo imela na voljo višjo specifikacijo sprednjega krilca, ki poleg dodatnega sprednjega oprijema zagotavlja tudi boljšo uravnoteženost. Podobno velja za specifikacijo zadnjega krilca, ki ga bo ekipa uporabila tudi prihodnji konec tedna v Monacu.

Na McLarnu lahko ta konec tedna opazimo posodobljene zavore, ki izboljšujejo aerodinamični izkoristek in hlajenje le teh. Ekipa je modificirala tudi sprednje vzmetenje, ki bolje sovpada s posodobljenimi zavorami. Poleg tega je na MCL36 povsem novo dno, ki bo izboljšalo splošen pritisk dirkalnika na stezo, tako kot tudi nove stranice.

Toto Wolff je že v Miamiju naznanil, da bo Mercedes v Barcelono pripeljal še drugi del obsežnejših posodobitev in kot kaže drugi prosti trening, Mercedes na stezi igleda bistveno bolje kot kadarkoli do sedaj, v letošnji sezoni. Lewis Hamilton je bil po izstopu iz dirkalnika vidno boljše volje kot v Miamiju, saj je poskakovanje na W13 skorajda povsem ponehalo.

Zasluge gredo modificiranemu sprednjemu krilcu ter povsem novemu dnu dirkalnika. Prva fotografija razkriva kopiranje Aston Martinove ideje krilca pod nosom – ta je zdaj bistveno daljši. Aerodinamiki s takšnimi prijemi poskušajo bolje kontrolirati potovanje zraka skozi dirkalnik. Vrtinci, ki jih novsot ustvari se dopolnjuje z delovanjem dna, ki pa je v letošnji sezoni bistveno krajše.

Ekipa je pred VN Španije premislila stranico in jo skoraj povsem poravnala, vendar ohranila eno zelo jasno potezo. Dno naj bi bilo nadalje modificirano pri zadku dirkalnika – na sliki je mogoče videti, da se dno tokrat hitreje dvigne in v območje zadnje leve pnevmatike.

Vodilna ekipa konstruktorske razvrstitve je – tako kot nekatere druge ekipe – v Barcelono pripeljala najvišjo specifikacijo zadnjega krilca, saj to ustreza karakteristikam steze. Poleg tega ima Ferrari v Barceloni instalirano novo dno, ki sledi “naravnemu razvojnemu ciklu” in izboljšuje aerodinamični izkoristek celotnega dirkalnika in ni specifično zgrajen za stezo v Barceloni.

Glavni konkurenti v boju za naslov so na VN Španije pripeljali novo sprednje krilce, ki generira več sprednjega oprijema in le nekoliko modificirano dno. Poleg tega smo lahko v garaži opazili tudi najvišjo specifikacijo zadnjega krilca.

Tudi pri edini francoski ekipi na stezi so na oba dirkalnika namestili specifikacijo sprednjega krilca primerno za stezo v Kataloniji, ki zahteva več oprijema. Poleg tega so pripeljali novo dno, modificirano tik pred zadnjo pnevmatiko. Posodobitev izboljša obtok zraka mimo zadnje pnevmatike, na spodnje zadnje krilce.

Tudi pri Williamsu so pripravili preimerne sprecifikacije sprednjega in zadnjega krilca. Poleg tega pa so izboljšali tudi obtok zraka mimo zadnje pnevmatike s pomočjo spremenjenega dna.

Scuderia Alpha Tauri je v Barcelono pripeljala le specifikacijo zadnjega krilca, ki bolj ustreza stezi v Barceloni.

KVIZ: Koliko veste o zgodovini dirk Formule 1 na španskih tleh?

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje