SOBOTNA ANALIZA: Ferrari še ni našel odgovora na hitro obrabo pnevmatik; utegne Scuderio ogroziti tudi Mercedes?

0

Ekipe so v Barcelono pripeljale obsežne nadgraditve, ki bi utegnile premešati razmerja moči. Mercedes in Aston Martin sta najbolj razburila: srebrne puščine naj bi končno našle odgovor na poskakovanje letošnjega dirkalnika, medtem ko so se pri smaragdnozenih odločili inspiracijo iskati pri rivalnem dirkalniku.

Že prvi znaki Mercedesovih nadgraditev so bili spodbudni. Zasluge gredo predvsem modificiranemu dnu – več o nadgraditvah si lahko preberete v tehničnem pregledu. Lewis Hamilton je prvi prosti trening v Barceloni končal na 6., drugega pa na 3. mestu. Sedemkratni svetovni prvak je dirko za VN Španije dobil petkrat zapored in ta niz bo letos težko nadljeval. Vendar kljub temu, da srebrne puščice letos niso v igri za naslov, so se na prvi dan 6. dirkaškega vikenda sezone dobro izkazale.

Zelo, zelo sem zadovoljen z napredkom. Velika hvala vsem v tovarni, ki niso obupali in nadaljevali s trdim delom. Nismo še najhitrejši, vendar smo na dobri poti. To je sploh prvič letos, da me po ravnini ni premetavalo. Še vedno je občutiti nekaj poskakovanja, vendar bistveno manj in sedaj lahko iz dirkalnika iztisnemo več.

Analiza prostega treninga nakazuje, da Mercedes v tem trenutku še vedno zaostaja za več kot pol sekunde na krog, vendar Hamilton je že včeraj poudaril, da se mora ekipa sedaj osredotočiti na nastavitve dirkalnika in se čimbolje pripraviti za današnje kvalifikacije in jutrijšnjo dirko.

Še posebej je obrvi privzdignila hitrost na ravnini – kjer je Mercedes imel očitne težave na prvih dirkah sezone. Tokrat sta strebrni puščici bili najhitrejši med vsemi ekipami. Toto Wolff je poudaril, da je svoje dala tudi posodobljena pogonska enota, vendar zahvale gredo v prvi vrsti manjku poskakovanja. Red Bull in Ferrari bosta najbrž pogonsko enoto za kvalifikacije in dirko dodatneje navila, vendar Mercedesov napredek ne gre spregledati.

HITRI KROG

Ob pogledu na Ferrarijev rezultatski izkupiček in hitrost preko enega kroga, bi utegnil slehrni poznavalec Formule 1 sklepati, da je za Scuderio uspešen petek in ekipa oprimistično pričakuje nadaljevanje dirkaškega vikenda. Sklepal bi napačno.

Tako kot v Imoli in Miamiju Scuderi skrbi visoja obraba pnevmatik, ki je v primerjavi z Red Bullom zelo očitna. Spomnimo se šprinta v Imoli, ko je Charles Leclerc na štartu švignil mimo Maxa Verstappna, ki pa se mu je proti koncu dirke ponovno začel pribljiževati in v določenem trenutku so Leclercove pnevmatike popustile. Podobno tudi v Miamiju Leclerc ni uspel dolgo zadrževati Verstappnovega tempa. Med simulacijo dirke je Leclerc po radijski zvezi dejal, da pnevmatike razpadajo na koščke.

Veliko dela imamo čez noč. Kvalifikacijska forma izgleda dobro, vendar s polnim gorivom imamo veliko težav. Bojimo se, da kljub najboljšemu časi v kvalifikacijah ne bomo zmogli zadržati Red Bullov za seboj. Pnevmatike niso težava preko enega kroga, vendar pri simuliranju dirke jih izrabimo zelo hitro in ne vemo zakaj.

Ferrari medtem ostaja glavni favorit na današnjih kvalifikacijah, ki se bodo začele ob 16. uri. Svojo sezono bo na pravi tir poskušal postaviti tudi Carlos Sainz, ki je po dveh odstopih, v Miamiju ponovno stopil na oder za zmagovalce.

Nadgraditve so spremenile obnačanje dirkalnika in vesel sem, da delujejo. Istočasno je treba priznati, da smo na drugem prostem treningu zatavali v napačno smer z nastavitvami. Red Bull izgleda zelo hiter v ovinkih in do jutri moramo najti način kako odgovoriti.

Race Pace Lap.png

Vendar tudi aktualni svetovni prvak Max Verstappen, kot njegov moštveni kolega Sergio Perez nista bila zadovoljna z očutkom v dirkalniku. Ekipa je v Barcelono – nasprotno z napovedmi Hemuta Marka – pripeljala le manjše nadgraditve oz. modifikacije dna. Verstappen s prazno posodo goriva ni uspel najtu ravnotežja v dirkalniku, vendar ko je Nizozemec zapeljal v garažo in se na stezo vrnil s polno posodo je postalo jasno, da so biki na nedeljski dirkiglavni favoriti za zmago.

Segio Perez je odsedel prvi prosti trening, saj je Red Bull priložnost ponudil mlademu dirkači akademije, Estoncu Juriju Vipsu, ki dirka v prvenstvu Formule 2. Mehičan je včeraj zvečer dejal:

Vse je potekalo zelo hitro. Pnevmatike se hitro obrabljajo in na voljo imaš le en krog, da se poskusiš prilagoditi na ravnotežje dirkalnika. Imamo dobro idejo v katero smer nadaljevati z nastavitvami, vendar jutri dopoldan se moramo izboljšati prek enega kroga. Nedelja utegne biti zanimiva, saj je degradacija zelo visoka.

Kot rečeno bi lahko v nedeljo videli kar nekaj različnih strategij, saj je degradacija na stezi višja od pričakovanje. Kljub temu, Red Bull še vedno zadržuje pomembno prednost pred Ferrarijem v tem aspektu. Dejstvo, da so biki hitrejši v ovinkih namiguje, da imajo na voljo več oprijema in posledično sta pritisk na pnevmatike in degradacija nižja.

Metdem se bosta za najboljša mesta v sredini spopadla Alpine in McLaren. Francoska ekipa – tako kot že vso sezono – izgleda zelo dobro prek enega kroga, vendar to jim na dirko pogostokrat ni uspelo odnesti. Esteban Ocon meni, da so tokrat vendarle storili korak naprej in se z ekipo iz Wokinga lahko kosajo tudi s polno posodo goriva. Alpine je v Barcelono pripeljal novo dno, ki izboljša obtok zraka mimo zadnje pnevmatike in ga primerneje usmeri na spodnje zadnje krilce.

Drugi španski dirkač v karavani Formule 1, Fernando Alonso, je na drugem prostem treningu osvojil 6. mesto:

Najprej smo testirali nove nadgraditve, potem pa se osredotočili na pnevmatike. Smo hitri, vendar nisem še posebej zadovoljen z uravnoteženostjo. Res je, da hitrost na dirki zgleda bolje, vendar mislim da še nismo kjer bi si želeli biti.

S kar desetimi novimi deli je v Španjo pripotoval McLaren. V sklopu odziva na karakteristike dirkališča v Barceloni bosta Lando Norris in Daniel Ricciardo imela na voljo višjo specifikacijo sprednjega krilca, ki poleg dodatnega sprednjega oprijema zagotavlja tudi boljšo uravnoteženost. Podobno velja za specifikacijo zadnjega krilca, ki ga bo ekipa uporabila tudi prihodnji konec tedna v Monacu.

Na McLarnu lahko ta konec tedna opazimo posodobljene zavore, ki izboljšujejo aerodinamični izkoristek in hlajenje le teh. Ekipa je modificirala tudi sprednje vzmetenje, ki bolje sovpada s posodobljenimi zavorami. Poleg tega je na MCL36 povsem novo dno, ki bo izboljšalo splošen pritisk dirkalnika na stezo, tako kot tudi nove stranice.

Petek je za ekipo iz Wokinga zatorej pomenil testiranje novih nadgraditev – tako Daniel Ricciardo kot Lando Norris sta se zdela zadovoljna, preden je Britanec storil napako in pregloboko zapeljal na izhod iz 9. ovinka steze, ter poškodoval svoj dirkalnik in drugi prosti trening končal na repu razpredelnice, z le šestimi krogi.

Nimamo veliko novih delov in poškodovano dno bodo mehaniki poskusili popraviti. Poleg tega se ne moremo nad ničemer preveč pritoževati. Dirkalnik se zdi v dobrem stanju in nadgraditve so pozitivno vplivale. Večina stvari deluje tako kot smo pričakovali, vendar analizirati moramo podatke in nastavitve optimizirati.

Hitrost je pokazal tudi prenovljeni AMR22, ki je včeraj prejel mnogo očitkov glede podobnosti z Red Bullovim RB18. Lance Stroll je razkril, da je ekipa načrtovala dve različni specifikaciji preko zime in nova podoba dirkalnika v Barceloni je alternativna verzija, ki se je že včeraj izkazala za primernejšo.

Modifikacije naj bi pritisk primerneje razporedile preko dirkalnika in izničile poskakovanje, ki je bilo v začetku letošnje sezone kapitalni problem smaragdnozelenih. Zračni vhod stranic je bil potisnjen nazaj v primerjavi s prejšnjo specifikacijo in ne za ceno hladilnega paketa. Prav tako je ekipa zožila dirkalnik in širino potinila proti zadku dirkalnika, ki je sedaj širši in višji.

Sebastian Vettel se je v dirkalniku počutil udobno in potrdil, da so nadgraditve korak v pravo smer.

Težko je primerjati, saj so razmere povsem drugačne kot februarja, poleg tega po smo imeli tedaj toliko težav, da težko primerjamo. Danes imamo pred seboj povsem nov dirkalnik, ki je sicer korak v pravo smer, vendar težko reči kje natančno stojimo. Ne vem ali bomo jutri kaj bližje vrhu, vendar sredina izgleda zelo tesna.

Tretji prosti trening je danes na sporedu ob 13. uri, kvalifikacije pa ob 16. Spremljate jih lahko na kanalu Sportklub ali internetni platformi F1TV.

TEHNIČNI PREGLED: Kdo je zadel v pravo smer in kdo brcnil v temo?

 

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje