SOBOTNA ANALIZA: Skromen petek Red Bulla tehtnico nagnil na Ferrarijevo stran

0

Za nami je prvi dan dirkanja na Floridi, ki so ga zaznamovale visoke temperature, težave Red Bulla in Maxa Verstappna ter vrnitev Mercedesa. Ekipe se še niso uspele v celoti seznaniti z novim dirkališčem, dodatne težave pa jim predstavlja oprijem, ki se iz ure v uro spreminja.

Na drugem prostem treningu je najhitrejši čas v Mercedesu postavil George Russell: 1:29.938. Srebrne puščice so v Miami pripeljale novo sprednje krilce in posebno specifikacijo zadnjega. Ekipa je v izjavah za javnost pozorno nižala pričakovanja novih delov, ki jih je (najbrž od Bahraina dalje) pripravila za peto dirko letošnje sezone, vendar po prvih rezultatih sodeč nadgraditve delujejo in Mercedes se v nedeljo lahko nadeja dobrega rezultata. Njegov moštveni kolega Lewis Hamilton je na 4. mestu zaostal slabo četrtino sekunde.

Russell je v intervijuju po prostem treningu dejal, da ekipa še ne povsem razume zakaj so rezultati tokrat boljši kot pa pred štirinajstimi dnevi v Imoli:

“Pravzaprav ne vemo natanko zakaj smo v tem trenutku tako hitri. Vedeli smo da bi nam morala steza v Miamiju bolje ustrezati – tudi temperature so primernejše, saj smo v Imoli imeli težave z ogrevanjem pnevmatik. Rezultati prostega treninga nič ne pomenijo – šele jutri gre za res.”

Russell je nadalje razkril, da poskakovanje ostaja problem s polnim rezervoarjem goriva in srebrne puščice bi v tem primeru le s težavo sledile Ferrariju in Red Bullu na nedeljski dirki.

“Poskakovanje je na našem dirkalniku še vedno zelo aktualno. Najbolj sem ga čutil s polno posodo goriva in ni se zdelo, da je bilo kaj bolje kot na prejšnjih dirkah. Vprašanje je le koliko si lahko privoščimo znižati višino dirkalnika, ne da bi nas poskakovanje začelo resneje omejevati.”

Ker so ekipe prisiljene v Miamiju uporabljati bolj položno zadnje krilce je poskakovanja manj in ekipa kot je Mercedes bo zaradi same konfiguracije utegnila veliko pridobiti. Za posebno specifikacijo zadnjega krilca so se odločili tudi pri Ferrariju, ne pa tudi pri Red Bullu.

Analiza petkovega dogajanja sicer namiguje, da sta najhitrejši ekipi tudi tokrat Ferrari in Red Bull. Biki so v Miami prišli kot favoriti, vendar včeraj utrpeli enega slabših petkov letošnje sezone. Max Verstappen (19. mesto; brez časa) je na prvem prostem treningu opravil le pol ducata krogov in večino svojega časa namesto na stezi preživel v garaži, saj naj bi se menjalnik RB18 neprimerno hitro pregreval. Situacijo je na komandnem pultu zaskrbljeno spremljal Christian Horner, dirkalnik pa si je prišel ogledati tudi CFO (Chief Technical Officer) Andran Newey.

Ekipa je pred drugim prosti trening menjalnik zamenjala, a Verstappen je tik po izhodu iz garaže utrpel težavo s hidravliko in odšepal do boksov – medtem pa so zaradi pomanjkanja hlajenja zagorele še vroče zadnje zavore.

“Grozen dan. Težave smo imeli že zjutraj in iz previdnosti smo zamenjali menjalnik, vendar nato zapelje iz garaže in takoj se pojavijo težave s hidravliko. V celotnem dnevu mu je uspelo sestaviti le nekaj krogov – če sem prav preštel 5. Jutri bomo vse skupaj poskušali nadoknaditi, vendar situacija je daleč od idealne. Kar nas najbolj skrbi je da nimamo nikakršnih informacij glede mojega dirkalnika in kako se pravzaprav pripraviti za jutri.”

Nekoliko bolje se je na prvi dan dirkanja v Miamiju znašel Sergio Perez (3. mesto; +0.212s). Analiza njegovega tempa namiguje, da Red Bull za zdaj vendarle ni kos Ferrariju na vroči stezi v Miamiju.

V rdečem dirkalniku se je bolje počutil vodilni v skupni dirkaški razvrstitvi Charles Leclerc (2. mesto; +0.106s). V kolikor bi Leclercu uspelo sestaviti hitri krog bi Monačan udobno dobil drugi prosti trening. Informacije namigujejo, da je F1-75 najhitrejši tako na kvalifikacijah kot na dirki, poleg tega pa vemo, da Ferrari še ni navil svoje pogonske enote na najvišjo zmogljivost.

Medtem pa stvari niso rožnate na drugem koncu garaže, kjer Carlos Sainz (11. mesto; +1.026s) ponovno ni bil kos pritisku hitrega dirkalnika v letošnji sezoni. Španec se je nemudoma po nesreči v 14. ovinku steze opravičil svojim mehanikom.

“Hitrost je tukaj. Kljub vsemu smo ta konec tedna zelo hitri, sem pa razočaran, da sem drugi prosti trening končal na takšen način in mehanikom zagotovil nekaj dodatnega dela. Ogrado sem zadel na najslabšem možnem mestu, saj je tam precej trda in s hitrostjo katero sem zadel je bilo dovolj, da se je dirkalnik močneje poškodoval.”

Po dirki v Imoli je to še drugič zapored, da je Španec med prostim dirkanjem izgubil nadzor nad dirkalnikom in končal v zaščitni ogradi.

V sredini so ekipe zelo zgoščene. Včeraj se je najbolje izkazal Fernando Alosno (5. mesto; +0.434s), ki je v nedavnem obdobu imel obilo nesreče in v letošnji sezoni osvojil le dve točki svetovnega prvenstva.

Podobnega mnenja so tudi pri Alfi Romeo, saj menijo, da bi morali s prvih štirih dirk letošnje sezone odnesti več točk – stale so jih napake dirkačev in vzdržljivost. Dirkanik se v Miamiju zdi hiter, vendar Valtteri Bottas je na prvem prostem treningu storil napako in ga bil primoran predčasno zaključiti.

Kljub trudu mehanikov, da bi dirkalnik pripravili za drugi prosti trening, pa si je moral Finec tudi tega ogledati v civilu. Škoda je bila na dirkalniku prekompleksna in Bottas bo danes poskušal nadoknaditi čim več izgubljenega časa.

“Napaka me je drago stala. Največ kar sedaj lahko naredimo je da se čimbolje pripravimo na tretji prosti trening. Škoda da je dirkalnik ogrado zadel ravno pod takšnim kotom, da se je poškodoval izpust in turbo pogonske enote.”

Lando Norris (6. mesto; +0.597s) in Daniel Ricciardo (12. mesto; +1.270s) sta bila po petkovem dogajanju dobre volje. Po težavnem začetku sezone v Bahrainu je ekipa rezultatsko paradigmo dvignila navzgor in na prejšnji dirki v Imoli celo stopila na oder za zmagovalce.

Tretji prosti trening bo na sporedu ob 19. uri, kvalifikacije pa ob 22. Spremljate jih lahko na kanalu Sportklub ali internetni platformi F1TV.

Leclerc: “Narediti moramo korak naprej, če se želimo boriti za Pole”

 

 

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje