Stefan Bellof – “Največji talent, kar sem jih kdaj videl”

0

Stefan Bellof – “Največji talent, kar sem jih kdaj videl”, je nekoč izjavil legendarni Jackie Stewart.

V zlati dobi športnih dirk, osemdesetih, je iz množice dirkačev izstopal prav poseben talent: Stefan Bellof, veliki up nemške znamke Porsche.

Stefan Bellof je nase prvič opozoril, ko je leta 1980 postal prvak nemškega kartinga. Leto kasneje je v nemškem prvenstvu formule 3 zasedel tretje mesto, leta 1982 pa je napredoval do formule 2, kjer je takoj zmagal na prvih dveh dirkah. Bellof si je v tej sezoni zagotovil četrto mesto v skupni razvrstitvi, njegovi nastopi pa niso ostali neopaženi. Posledično mu je Porsche ponudil pogodbo za dirkanje v svetovnem prvenstvu športnih avtomobilov leta 1983.

Tedaj 25-letni mladenič iz Giessna je svoj talent pokazal takoj. Od prvega nastopa z modelom 956 je bil Bellof najhitrejši voznik tovarne Porsche. Skupaj z Derekom Bellom je na svoji prvi dirki s športnimi avtomobili v Silverstonu konkurenco premagal za več kot minuto. Njegov čas kvalifikacij je bil tako hiter, da bi se pozneje istega leta uvrstil na 12. startno mesto v Formuli 1.

6:11.13 – Legendarni rekord kroga Nordschleife

Na naslednji dirki na 1000 km Nürburgringa na zloglasni stezi Nordschleife je Bellof dosegel čas, za katerega si ni nihče mislil, da ga je mogoče doseči. 20 kilometrski krog je prevozil  s časom 6:11,13 minut, z neverjetno povprečno hitrostjo več kot 125 km/h! Celotno konkurenco, vključno z Jochenom Massom, je premagal za več kot pet sekund. Aktualni svetovni prvak F1 Keke Rosberg je bil skoraj 30 Sekund počasnejši. Ta rekord je trajal več kot 35 let, dokler Timo Bernhard v Porscheju 919 Evo znamke ni spustil na 5:19,55.

Na sami dirki sta Bellof in Bell odstopila. Potem ko je Nemec postavil še rekorda kroga na dirki, ki je znašal 6: 25,91 minute, je Bellof trčil v Pflanzgartenu, ob tem ko je njegova prednost pred Massom znašala že skoraj 40 sekund. V sezoni je Bellof nato osvojil še drugo mesto v Spaju in dve zmagi v Fujiju in Kyalamiju.

1984 – Vstop v F1 in naslov v seriji športnih avtomobilov

Stefan Bellof je z izjemnimi predstavami na dirkah s športnimi avtomobili vzbudil veliko pozornosti ekip Formule 1. Bellof si je takrat skoraj priskrbel sedež v enem izmed prevladujočih Mclarnov TAG-Porschejev. Kljub odličnim rezultatom Bellofovega testa je McLaren sezono začel z Nikijem Laudo in Alainom Prostom. Zaradi Bellofove pogodbe s Porschejem je bil tedaj blokiran tudi prestop v Brabham BMW, ki si je prav tako želel odličnega Nemca.

Tik pred začetkom sezone je Stefana Bellofa najel Ken Tyrrell. Ekipa nekdanjega svetovnega prvaka je tisto leto preživljala težke čase, saj je bila ena redkih ekip brez turbo motorja, kar je pomenilo deficit več sto konjskih moči. To pa Bellofa ni ustavilo, da svojega razkošnega talenta ne bi pokazal tudi v Formuli 1.

Njegov najbolj blesteči trenutek je bila Velika nagrada Monaka leta 1984. Bellof si je v kvalifikacijah z 20. časom zagotovil zadnje razpoložljivo mesto na dirki, ob tem pa prehitel dirkače kot so bili Marca Surer, Martin Brundle ali Eddie Cheever. Med dirko so vladale divje razmere z zelo močnim dežjem. Medtem ko je po monaških ulicah drla voda, je Bellof vozil kot prvak. Bil je celo hitrejši od vodilnih Prosta in Senne. Po 31 krogih je bil Bellof že na 3. mestu, medtem ko se je že bližal vodilnima, pa je bila dirka prekinjena.

To so bile edine stopničke dirkalnika z atmosferskim motorjem v celotni sezoni 1984, ki pa ga je Nemec izgubil, saj je FIA po sezoni ugotovila, da je ekipa Tyrrel kršila pravila in zaradi manipulacije s težo bolida ostala brez vseh točk. Bellof je tistega leta poleg odličnih predstav v F1, z moštvenim kolegom Derekom Bellom osvojil še svetovno prvenstvo v športnih avtomobilih. V Porscheju 956 sta zmagala na šestih od enajstih dirk sezone.

Leto 1985 – Črno leto za Porsche Motorsport 

V sezoni 1985 je Stefan Bellof prekinil pogodbo s Porschejem. Kljub temu pa je v seriji SCWC še vedno dirkal za Porschejevo satelitsko ekipo Brun Motorsport. V F1 je Bellof na prvih enajstih dirkah dosegel štiri uvrstitve med dobitnike točk, Nemec pa naj bi s Ferrarijem že podpisal pogodbo za sezono 1986.

Katastrofalno leto za Porsche se je začelo na kanadski progi v Mosportu, ko je na tamkajšnji dirki na 1000 km nemški voznik Manfred Winkelhock v 69. krogu trčil v betonsko pregrado. Njegov Kremer Porsche 962 C je bil popolnoma uničen in dan po dirki, 12. avgusta 1985, je Manfred Winkelhock zaradi hudih poškodb glave umrl. Ta incident je Stefana Bellofa močno prizadel.

Tik pred začetkom dirke za 1000 kilometrov Spaja, je Stefan Bellof celo dejal, da sploh ne želi voziti. Kljub vsemu, pa je v zastarelem Porscheju 956B, Bellof želel svetu dokazati, da je boljši od tekmeca Jackyja Ickxa. Po 77 krogih je Nemec v ostrem ovinku Eau Rouge napadel Ickxa, ki ga je želel prehiteti po zunanji strani, njegov pogum pa ga je takrat pripeljal do katastrofe. Oba avtomobila sta trčila in Bellofov Porsche 956 je zelo močno zadel v betonsko ogrado, eden največjih talentov avtomobilskega športa pa je umrl na poti v bolnišnico.

V svojih letih pri Porscheju je Bellof štartal na 34. dirkah, ob tem pa dosegel 16 zmag in prav toliko najhitrejših krogov. Umrl je star komaj 27 let.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje