Kolumna: Bottasu pet mest za masaker, Giovinazziju najhujša kazen za prehitro vožnjo v boksih

0

Dramatično dirko na Hungaroringu so še enkrat več zaznamovale tudi odločitve za zeleno mizo, ki so v mnogočem vplivale na razplet same dirke, pa tudi na boj za naslov svetovnega prvaka.

Komisarji so imeli po absolutnem kaosu, ki sta ga v prvem ovinku povzročila Valtteri Bottas in Lance Stroll nedvomno zahtevno nalogo, njihove odločitve pa so še enkrat več v karavani Formule 1 dvignile nemalo prahu.

V oči bode predvsem relativno nizka kazen za glavnega krivca kaosa v prvem ovinku Valtterija Bottasa. Finec je za svoj manever, v katerem je iz dirke izločil tri tekmece, med drugim vodilnega dirkača v svetovnem prvenstvu prejel kazen petih startnih mest, ki jo bo moral odslužiti na naslednji dirki v Spa Francorchamspu.

Kot je dejal šef ekipe Red Bull Christian Horner, bo Bottas s pomočjo svojega Mercedesa W12 na hitri stezi v Spaju ta deficit nadoknadil brez večjih težav, lahko pa bi se celo zgodilo, da bo Finec startal pred obema dirkačema moštva rdečih bikov, ki jima zaradi posledic incidenta grozi kazen startnih mest. Verstappen in Perez bi se tako lahko soočila s kaznijo pribitka vsaj 10. startnih mest, kar je dvakrat več od sankcije, ki jo je za “masaker” v prvem ovinku dobil Bottas.

Ne moremo prezreti niti dejstva, da so komisarji tovrstne napake v preteklosti kaznovali bistveno strožje. Če se samo spomnimo dirke v Belgiji leta 2012, je Romain Grosjean za napako po startu, s katero je izločil kar nekaj tekmecev, prejel najhujšo možno kazen, prepoved nastopa na naslednji dirki.

Na drugi strani imamo primer Antonia Giovinazzija, ki je za prehitro vožnjo v boksih prejel kazen “Stop&Go”, torej najvišjo možno časovno sankcijo, ki jo lahko na posamezni dirki izrečejo komisarji. Giovinazzi je, kot razkriva uradni dokument resda v boksih peljal kar 25 km/h hitreje od predpisane meje 80. km/h, pa vendar ostaja vprašanje, če si prehitra vožnja skozi bokse zasluži enako kazen, kot denimo kršenje pravila dvojnih rumenih zastav, oziroma višjo, kot si jo je za incident v prvem krogu prislužil Bottas.

Na eni strani je torej “črkobralstvo”, na drugi pa zdrava pamet. Slednje je v kontrolni sobi za nadzor dirk Formule 1 iz leta v leto manj.

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje