Zakaj je FIA spregledala Leclercov trening starta v Belgiji?

0

Kar se je zgodilo prejšnjo nedeljo v Rusiji, za komisarje ni bila popolna novost, kot razkriva dokument preiskave Charlesa Leclerca na letošnji dirki v Spa Francorchampsu.

Za Lewisom Hamiltonom je izjemno zahteven dirkaški vikend v Rusiji, na katerem ni uspel izenačiti rekorda 91 F1 zmag Michaela Schumacherja. Britanca je pri tem ovirala dvojna kazen, ki so jo sprožili nepravilni treningi startov pred dirko, zaradi česar je prejel dvakrat po pet sekund časovnega pribitka. Sankcija je sprva vključevala še dve kazenski točki, kasneje pa je FIA po zaslišanju ekipe spremenila svojo odločitev. Po besedah Mercedesa je Hamilton starte treniral zunaj določenega območja, potem ko je sledil napačnim navedbam ekipe.

Poročilo FIE se glasi:

»Voznik je vadbo starta izvajal blizu konca izvoza, vendar neposredno na izhodu iz boksov. Člen 36.1 zahteva, da vozniki ob izhodu iz boksov uporabljajo konstantni plin in konstantno hitrost, razen na kraju, določenem za vadbo, v točki 19.1 opomb o dogodkih, ki je opredeljeno kot mesto “na desni strani” za lučmi za izstop iz boksov in ni del proge. To mesto je bilo znano vsem tekmovalcem in se je uporabljala brez izjeme. “

Brez kakršnih koli posnetkov, ki spremljajo pojasnilo, niti kakršnih koli nadaljnjih pojasnil v zvezi z „določeno točko“, se pravilo zdi precej nejasno in odprto za različne interpretacije.

Ko se poglobimo v prejšnje dirke, se zanimiv primer pojavi na dirki za VN Belgije. Charles Leclerc se je znašel v preiskavi, saj bil je vpleten v podobno dinamiko, čeprav se je znašal pod drobnogledom komisarjev zaradi drugačnih motivov in sicer zaradi prepočasne vožnje.

Dokument komisarjev, ki se takrat niso odločili za kazen se je glasil:

V opombi direktorja dirke ekipam je bil določen maksimalni čas 2:04,0 dirkalnik št. 16 pa je zabeležil čas 2:06,087. Vendar je ekipa pojasnila, da je voznik prečkal črto SC2, s čimer je sprožil čas kroga, nato pa se ustavil za približno 12 sekund, da bi izvajal trening starta preden je zaključil pripravljalni krog. To so komisarji neodvisno preverili na videoposnetku dirkalnika št. 16. V skladu s tem ni bilo ugotovljeno, da je prišlo do kršitve. “

Šlo je v bistvu za zelo podobno zadevo, vendar so se komisarji takrat osredotočili izključno na prepočasno vožnjo in ne na sam trening starta, kot je bilo to v Hamiltonovem primeru.

Med vsakim treningom se lahko vadba starta izvajaj šele na desni strani po zapustitvi boksov. To je treba storiti pred črto SC2, vsa štiri kolesa pa morajo biti med belo črto na desnem robu izvoza in steno. (območje, obrobljeno s črno na fotografiji). 18.2 V času, ko je izhod iz boksov odprt za dirko, se lahko na progi izvajajo treningi starta po izstopu iz boksov pred črto SC2. Vozniki, ki želijo začeti z vadbo, se morajo popolnoma ustaviti na izhodu iz boksov, da lahko drugi avtomobili vozijo po njihovi levi (območje, obrobljeno z rdečo na fotografiji na strani 6). V tem času lahko kateri koli voznik, ki gre mimo avtomobila, ki se je ustavil za izvedbo vadbe, prečka belo črto, navedeno v 19.1 spodaj. “

Če primerjamo zapiske obeh dogodkov, postane jasno, da je Charles Leclerc izvajal trening izven določenega območja, ob tem pa je prečkal črto SC2, vendar FIA tega vprašanja ni opazila niti ga ni preiskovala. Ob tem lahko opazimo, da so bila pravila v Belgiji s strani direktorja dirke izjemno eksaktne in nedvoumne, medtem ko so bile Masijeve smernice v Rusiji prepuščene različnim interpretacijam.

 

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje