Mclaren MP4/4: Neverjetna zgodba mitskega F1 bolida

0

McLaren MP4/4 ostaja najuspešnejši bolid v zgodovini Formule 1, s 93,8-odstotnim deležem zmag, Ayrtonu Senni in Alainu Prostu pa je prinesel slavje na 15. od 16. dirk v sezoni 1988.

V zgodovini Formule 1 so redki trenutki, ko se zvezde poravnajo in nenadoma ima ena ekipa vse sestavine, potrebne za zmagovalni recept: noro nadarjeno vozniško zasedbo, idealno inženirsko in upravljavsko strukturo, neprimerljiv motor in brezhibno šasijo.

Leta 1988 je McLaren imel vse, sijajen koktajl, ki mu je pomagal dostaviti enega najbolj prevladujočih bolidov, kar jih je motošport kadarkoli videl.

Toda Mclaren MP4 /4 še štiri mesece do prve dirke v sezoni sploh ni obstajal. In to ne samo kot bolid, obstajala ni niti končna risba. Izjemno naporen urnik je spodbudil pristop brez neumnosti, saj noben vidik bolida ni smel imeti prednosti pred drugim, McLaren pa je želel ustvariti soliden in predvsem vsestranski F1 dirkalnik.

Še danes je živa razprava o tem, kdo je pravzaprav zasnoval MP4/4, saj je Gordon Murray v Woking leto poprej prišel iz Brabhama, John Barnard je odšel k Ferrariju, vmesno luknjo pa je zapolnil Steve Nichols.

Ayrton Senna je na koncu sezone slavil svoj prvi naslov svetovnega prvaka Formule 1 kljub dejstvu, da je zbral manjše število točk od svojega moštvenega kolega Alaina Prosta.

Mclaren je pred sezono sklenil dogovor s Hondo, ki pa se na presenečenje mnogih ni odločila za V10 motor, temveč je nadaljevala z V6 turbo tehnologijo, ki je bila že naslednje leto prepovedana.

Z 1,6-litrskim turbo motorjem RA168E je Mclaren pogosto proizvedel več kot 700 KM, ekipa iz Wokinga pa je prav po zaslugi superiornega agregata v konstruktorskem prvenstvu osvojila trikrat več točk od najbližjega zasledovalca – Ferrarija.

Honda RA168E V6 1,6L turbo

Domača dirka Ferrarija v Monzi je bila pravzaprav prizorišče edinega McLarenovega poraza v sezoni 1988, saj je Prost zaradi tehničnih težav odstopil, Senna pa je bil kljub trčenju z Jeanom Louisem Schlesserjem na dobri poti do zmage, nato pa tudi sam odstopil zgolj dva kroga pred koncem dirke.

Tedanji Mclarnov inženir Neil Oatley je razkril, da je MP4/4 svoj potencial pokazal takoj, ko je zapeljal na stezo.

“Časi krogov so bili od samega začetka odlični. To je bilo olajšanje za vse, saj je bila Honda razumljivo zelo živčna. Prost je bolid preizkusil prvi in na svoji prvi vožnji je bil nekaj sekund hitrejši od starega bolida. “Mislim, da je v tistem trenutku vedel, da se bo prvenstvo odločalo med njim in Ayrtonom. Za nas je bilo to veliko presenečenje, vendar mislim, da je bilo še večje presenečenje za ostale ekipe. MP4/4 je bil izjemno preprost. Aerodinamika je bila čista in nezapletena.”

Ayrton Senna je na koncu sezone slavil svoj prvi naslov svetovnega prvaka Formule 1 kljub dejstvu, da je zbral manjše število točk od svojega moštvenega kolega Alaina Prosta. Takrat je namreč za končno točkovanje štelo zgolj 11 najboljših rezultatov na skupno 16. dirkah, Senna pa je sezono končal s tremi točkami prednosti. Tretje mesto je zasedel Gerhard Berger, ki pa je zbral zgolj 41 točk.

Mclaren MP4/4 je brez dvoma bolid, ki je definiral svojo ero in eden najbolj vsestranskih bolidov v celotni zgodovini motošporta, ki bo za vedno zapisan v zgodovino motošporta.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje