Alfa Corse: Resnice o dirkaških legendah

O prihodnosti Alfe Romeo v Formuli 1 je bilo v zadnjih tednih precej napisanega, a preden se napiše kaj resnega o prihodnosti, menim, da je treba nekoliko bolj poznati preteklost Zato bom v nadaljevanju pisal o zgodovini Alfe Romeo v Formuli 1. Izhajam iz miselnosti, da je legende potrebno spoštovati in tradicije ohranjati, ne pa jih prirejati dnevnim potrebam korporativnih politik.

Kaj je sploh bila Alfa Corse? Kdaj in predvsem zakaj je nastala ta ekipa? Alfa Corse je bilo ime tovarniške ekipe Alfe Romeo, ki so jo ustanovili v začetku leta 1938. Pred tem je tovarniške bolide Alfa Romeo vodil Enzo Ferrari v svoji ekipi Scuderia Ferrari. Enzo je bil na čelu Alfa Corse samo približno leto dni, nato pa je odstopil, ker je začel proizvajati lastne avtomobile in dirkalne bolide. Verjetno se spomnite, da je leta 2017 proslavljal 70. obletnico obstoja Ferrarija, a pravzaprav je bila to le obletnica prvega avtomobila z imenom Ferrari.

Auto Avio Costruzioni 815

Prvi avtomobil, ki ga je v celoti projektiral Enzo Ferrari, je znameniti Auto Avio Costruzioni 815 iz leta 1939. Dejstvo je, da so bili Alfa Romeo in Ferrari kot konstruktorji na progi nasprotniki in nikoli zavezniki, kakor nam to danes po tihem sugerirajo. Alfa Corse se je po zmagi v prvih dveh sezonah Svetovnega prvenstva Formule 1 začasno umaknila iz tekmovanja in mnogo let skrbela le za dobavo motorjev, a rivalstvo med njimi in Ferrarijem je ostalo. Eden izmed najbolj bolečih udarcev je bil zagotovo prestop Nikija Laude iz Ferrarija v Brabham leta 1978. Brabham je takrat imel motorje Alfa Romeo in Niki je s seboj prinesel številko ena svetovnega prvaka, ki jo je osvojil s Ferrarijem.

Strukturo Alfa Corse so leta 1979 oživeli s svojim športnim oddelkom Autodelta, ko so zopet postali konstruktor v Formuli 1. Toda ime Autodelta je bilo vidno le eno sezono, nato pa se je zopet pojavilo ime Alfa Corse, ki je spremljalo ekipo do ukinitve progama konec leta 1985. Razlog zaprtja je bil v tem, da je Fiat kupil Alfo Romeo (v Ferrariju so bili že lastniki), zato niso potrebovali dveh ekip, ki bi si med seboj konkurirali. Alfa Corse in Autodelta sta nato zasloveli z nešteto zmagami v prvenstvih turnih avtomobilov. Znamka, ki je vedno zelo rada poudarja svojo zgodovinsko noto, se ni nikoli imenovala Alfa Racing, kakor lahko sedaj kje zasledimo.

Ugo Sivocci s svojo Alfo, številka 17

Poleg tega lahko tudi marsikje zasledimo zlorabo enega izmed najbolj prepoznavnih znakov Alfe, štiriperesno deteljice ali »Quadrifoglio«. Zgodovina tega znaka sega v leto 1923. Za Alfa Romeo so tedaj vozili Enzo Ferrari, Antonio Ascari in verjetno mnogim neznan Ugo Sivocci. Slednji je bil med vsemi tehnično najbolj podkovan, vendar na dirkah ni imel sreče. Enzo ga je zato imenoval »večni drugi«. Ugo je nekega dne na svojo Alfo narisal štiriperesno deteljico na belem rombu in na prvi dirki z novim emblemom tudi zmagal. Ta srečna dirka je bila Mille Miglia, ena izmed najpomembnejših dirk obdobja. Sivocci je kasneje umrl med testiranjem prototipa P1, prav na isti dan, ko je Nicola Romeo obelodanil umik tovarniških Alf iz tekmovanja. V spomin na Sivoccija je znak deteljice na trikotniku postal zaščitni znak Alfe Romeo, en kot romba pa so izbrisali, v čast Ugu. Od njegove smrti naprej ni nihče več uporabil številke 17 na Alfi, ki je bila številka Uga, saj so jo umaknili.

Zgodovino vedno pišejo zmagovalci in jo krojijo po svojih željah. Moti me, ko vidim deteljico Alfe na Ferrariju, kjer nima kaj iskati, saj je simbol nasprotne ekipe. Če si lahko nekdo z močjo propagande malce priredi obletnice, je mogoče celo, da spremeni zgodovino. Tudi v svetu Formule 1 torej drži miselnost: Če boš laž dovolj dolgo ponavljal, bodo sčasoma ljudje verjeli, da je to resnica.

Simon Jazbec

Preberite tudi:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja