
Novica tega tedna je, da bo FIAT proizvodnjo svojih avtomobilov iz Italije preselil v druge tovarne ter da bodo v italijanskih tovarnah sestavljali “bolj dobičkonosne” Jeepe, Maseratije in morda Alfe Romeo. Kljub temu, da gre za cestne avtomobile, je novica vredna omembe tudi na Portalu F1. Gre namreč za čisto racionalno odločitev in verjetno je prišla iz uma Sergia Marchionna, ki bo prisiljen konec leta zapustiti mesto v FCA, a ne pri Ferrariju.
Če se malce ozremo v zgodovino, lahko vidimo, da je prav FIAT tisti, ki je skozi leta pokupil Lancio, ki je bila nekdaj v Formuli ena, Maseratija, ki je prav tako bil v Formuli ena, Alfo Romeo, ki je tudi bila v Formuli ena (kot konstruktorji, danes pa so le pokrovitelji) in nenazadnje Ferrarija, ki pa še danes ostaja v Formuli ena. Po združitvi z ameriškim Chryslerjem je F v imenu skupne družbe FCA zato, ker predstavlja FIAT. Zanimivost je, da kratica FIAT pravzaprav pomeni Fabrica Italiana Automobili Torino ali italijanska tovarna avtomobilov v Torinu. Res je, da že leta prihajajo avtomobili FIAT tudi iz Srbije in Poljske, a sedaj bodo prihajali izključno od tam.
Razlog je zgolj menedžerska odločitev in težnja po cenejši delovni sili, boljših pogojih in podobno. Toda problematika se dotika tudi Formule ene. Samooklicani zaščitnik prave Formule ena, njenega DNK-ja, človek, ki grozi z izstopom Ferrarija iz Formule ena ter modruje o možnih novih pravilih, je posameznik, ki je vodil in verjetno tudi ukazal odhod FIAT-a iz Italije, kljub dolgoletni tradiciji, imenu in DNK-ju znamke. Vprašajmo se, kakšno kredibilnost ima posameznik, ki na začetku sezone govori o tem, kako bo to zadnja sezona Räikkönena, medtem ko samo nekaj mesecev kasneje so stolpci polni špekulacij o še enem, ponovno zadnjem, podaljšanju za eno sezono.
Tako močno spoštuje DNK Formule ena, da je štiriperesna deteljica Alfe Romeo na Ferrariju (kar je, za puriste, nedopustno), medtem ko je Alfa Romeo le pokrovitelj pri ekipi Sauber, ki pa ima pogonske sklope Ferrari. A tudi Lancia, slavno ime tako v Formuli ena (D50 so uporabljali tudi v ekipi Ferrari), kakor tudi v rallyju in v prototipih, je danes (razen modela Y), le značka, ki jo lepijo na modele Chryslerja, uvoženega v Evropo. Zavedajmo se, da se je ta gospod sam imenoval za zadnjega branitelja “pravega duha” Formule ena pred ameriškimi lastniki, ki po njegovem mnenju ne vedo, kaj delajo. A to, da se je sam imenoval, pravzaprav ni težava. Težava je v tem, da si nihče ne upa nasprotovati.
Zaskrbljujoče je, če bo takšen posameznik res krojil usodo Formule ena, kajti hitro se lahko zgodi, da bo tudi pravi DNK Formule ena podvržen njegovim interesom in manipulacijam. Ne bi me presenetilo, če bodo v prihodnosti Ferrarije sestavljali v Cairu ali na Zanzibarju. Vendar brez skrbi, “pravi duh” znamke in njen DNK bo zmeraj ostal isti, saj ljudje, kakor je Sergio Marchionne, skrbijo za to. Vsak strah je odveč … res.
Simon Jazbec