
Spet boste rekli, kaj se pa pritožuje, saj so vendar nazaj. No, na zadevo vsekakor ne gledam površno in ni mi vseeno kaj pomeni biti sponzor, konstruktor ali pa dobavitelj pogonskih sklopov. Pri Alfi Romeo ne gre kar za neko znamko tja v tri dni, gre za prvo znamko, ki je zmagala v Formuli ena in znamko s prvim svetovnim prvakom. Kot konstruktor je bila prisotna od leta 1950 do leta 1951 (z dvema naslovoma med vozniki) ter od leta 1979 do leta 1985. Kot dobavitelj motorjev pa tja od šestdesetih let, pa do sezone 1987. Torej govorimo o pomembnem delu zgodovine konstruktorjev Formule ena. Ponovno ponavljam KONSTRUKTORJEV in ne SPONZORJEV. Morda je komu za to vseeno, meni ni.
V pravilniku Formule ena je lepo zapisano, da je na prvem mestu uradnega poimenovanja ekipe glavni pokrovitelj (title sponsor),sledi ime ekipe oz. ime konstruktorja šasije in na zadnjem mestu je ime dobavitelja motorja oz. pogonskega sklopa (seveda če je ta drugačen od izdelovalca šasije). Sedaj bom prav na primeru Sauberja malce razložil zakaj je pomembno kje je kaj napisano in zakaj. Od leta 1997 do 2004 je bila ekipa znana kot Red Bull Sauber Petronas. Verjetno ne bomo verjeli, da se rezultati teh sezon pišejo Red Bullu, kajti ni bil nič drugega, kot sponzor. Tudi motorji, ki jih je dobavljal Ferrari se ne pripisujejo Ferrariju, temveč Petronasu. Petronas pa, kot veste je naftna družba in ne izdeluje pogonskih agregatov.
Še hujši primer, da bomo bolje razumeli. Med letoma 2006 in 2010 se je ekipa imenovala BMW Sauber F1 Team (2010 celo z motorji Ferrarija, kot višek sarkazma). Lastništvo je bilo BMW-jevo, licenca nemška, motorji tudi, a uradno je bil BMW samo sponzor, oziroma pokrovitelj. Zmaga Roberta Kubice pa je zapisana v statistiki Sauberja (BMW je zapisan samo, kot dobavitelj motorjev). Upam, da ste malce razumeli, kaj dejansko pomeni Alfa Romeo Sauber in kakšna je razlika med pokroviteljem in konstruktorjem.
Ne razumem, kako je lahko človek s tako malo občutka za avtomobilizem na takšnem mestu. Alfa Romeo se ni vrnila v Formulo ena, Alfa Romeo je plačala, da je lahko njena nalepka na pokrovu motorja. Ne razumem kako se ni izšlo, da se Sergio Marchionne, predsednik FCA in Sergio Marchionne predsednik Ferrarija, nista mogla zmeniti, da bi drugi prvemu prodal pogonske sklope, prvi jih preimenoval in nato vstopil v cirkus, kot konstruktor v Sauber Alfa Romeo. Da, vrstni red je pomemben.
Druga možnost bi bila, da bi Marchionne ekipo kupil, kot so to storili pri Red Bullu in moštvo bi se imenovalo Alfa Romeo, pika. Vsaj za prave navdušence bi bilo to najmanj kar lahko stori, če že hoče oživiti znamko. Če pa majhna nalepkica zadostuje, da razburi navijače, res ne ne razumem čemu takšen “hype”? Nalepka je na pokrovu Ferrarija že nekaj let pa nisem zaznal nobenega vzhičenja.
Simon Jazbec
@simonjazbec