
Luca Marmorini je v svoji karieri sodeloval pri nastajanju motorjev vseh možnih arhitektur – V12, V10, V8 in nenazadnje današnjih pogonskih sklopov V6. Marmorini je zagotovo inženir z veliko izkušnjami. Po doseženem doktoratu iz mehanike je leta 1990, pri 29. letih, pristal pri Scuderii Ferrari. Najprej je bi zadolžen za izračune pri oddelku za raziskave in razvoj, kmalu pa se je začel povzpenjati po lestvici. S prihodom Jeana Todta v Ferrari je oddelek motorjev prevzel Gilles Simon. Marmorini je bil tedaj že priznan strokovnjak in ker pri Ferrariju ni dobil napredovanja, je leta 1999 odšel k Toyoti. Vse do leta 2006 je bil vodja njihovega motorističnega oddelka, nato pa se je vrnil k svojim koreninam. Prav pri Ferrariju je zasedel položaj, ki ga je prej imel Gilles Simon, in tam ostal do sezone 2014, ko so ga na zaradi nepojasnjenih razlogov odstranili. To je bil po Aldu Costi in Stefanu Domenicaliju tretji velik odhod iz Ferrarija v tistem obdobju.
Luca Marmorini je v intervju z Leom Turrinijem leta 2014 dobro orisal situacijo v tedanji Scuderii Ferrari. Govorila sta o težavah pri bolidu F14 T, pri čemer je Marmorini predstavil svojo plat zgodbe. Projektant šasije Tombazis mu je naročil izdelavo kar se da majhnega pogonskega sklopa, s čim manjšimi hladilniki, da bi imeli na progi prednost. Marmorinijev pogonski sklop je bil tako res manjši od Mercedesovega in Renaultovega, toda hkrati je zaradi tega kompromisa imel precej manj konjskih moči od konkurence. Za tisto sezono so izdelali enega najmanj skladnih bolidov, že sama šasija ni kazala obljubljenih prednosti, poleg tega je šibak pogonski sklop že vnaprej obsojal na propad.
Od Marchionnovem prihodu v Ferrari je ekipo najprej zapustil Domenicali, nadomestil pa ga je Mattiacci. S slednjim je Marmorini govoril zgolj dvakrat, prvič ko se je predstavil ekipi in drugič čez tri mesece, ko mu je prinesel odpustno pismo. Krivdo za slabe rezultate so zvalili na pogonski sklop, za katerega je bil odgovoren Luca Marmorini. Že v intervjuju iz leta 2014 je svaril pred nevarnostjo, če Scuderio prevzame nekdo brez izkušenj. Najbolj presenetljiva pa je želja, ki jo je Marmorini zaupal Turriniju. O svojem nasledniku je povedal, da ga ima rad in da ga spoštuje ter da si želi le to, da ne bi postavil svoje karierne ambicije pred vse ostalo. Njegov naslednik je bil Mattia Binotto.
Šok pri Ferrariju: Binotto bo prevzel ekipo, Arrivabene odhaja
Luca Marmorini je danes svetovalec pri Aston Martinu, verjetno pa še ni pozabil neljubega dogodka pri Ferrariju. Pravzaprav ni bil edini, ki je takrat zapustil ekipo. Istega leta sta odšla tudi Mattiacci in Tombazis. Notranji boji so stalnica pri Ferrariju in morda je tudi to eden izmed razlogov za slabše rezultate. Tisti stavek, ki ga je Marmorini namenil Binottu pa namiguje, da je že tedaj nekaj slutil.
Simon Jazbec