nedelja, 28 februarja, 2021
Doma Blog

Bo nova generacija F1 motorjev prinesla gumb za prehitevanje?

0

Formula 1 bo leta 2025 z novimi pogonskimi enotami vstopila v novo dobo, nov tip motorja pa bo nadomestil sedanje hibridne V6 turbo motorje. Za kakšen vir energije bo pravzaprav šlo še ne vemo, nekaj namigov pa sta ponudila ena izmed vidnejših predstavnikov sodobne Formule 1 Ross Brawn in Gilles Simon.

Ross Brawn, športni direktor Formule 1, pojasnjuje splošne cilje novih motorjev.

“Biti moramo CO2 nevtralni, stroški se morajo znižati in zvok motorja mora biti pravi,” je dejal Brawn v pogovoru za Auto, Motor und Sport.

Simon, vodja razvoja motorjev pri FIA je ob tem opisal trenutno situacijo.

“Koristimo izkušnje inženirjev v zadnjih 20 letih. S tem znanjem lahko pri zasnovi poenostavimo marsikaj. Še vedno lahko omejimo moč, ki jo lahko dobimo iz baterij, vendar znotraj te omejitve pustimo proizvajalcem, da se odločijo, kako ravnati s to energijo. To bo proizvajalcem omogočilo, da se med sabo razlikujejo. “

Del tega bi bil tudi nov gumb za prehitevanje.

“To pomeni, da lahko voznik na dirki porabi dodatno moč za prehitevalne manevre,” pojasnjuje Simon. “Prišli bomo do spektakularne rešitve.”

Priložnost vidi tudi v tem, da še občinstvo bolj vključi v akcijo.

“Z današnjo tehnologijo bi bilo to občinstvu enostavno predstaviti na televizijskem zaslonu, saj bi lahko videli kdaj voznik porabi dodatno moč ali koliko mu je še ostane,” še dodaja Simon.

Jasen poziv Hamiltonu: Če si načelen boš bojkotiral Savdsko Arabijo

0

Približno 50 organizacij za človekove pravice iz različnih arabskih držav, v odprtem pismu poziva svetovnega prvaka Formule 1 Lewisa Hamiltona k bojkotu velike nagrade Savdske Arabije, ob tem pa računajo na družbeno ozaveščenost, ki jo Britanec promovira v zadnjih letih.

Če bo šlo vse po načrtih, bo od 3. do 5. decembra 2021 organizirana prva Velika nagrada Savdske Arabije. Kljub številnim kritikam glede kršenja človekovih pravic se pričakuje, da se bodo na premieri pojavile vse ekipe in vsi vozniki. Cela vrsta arabskih nevladnih organizacij sedaj Hamiltona prosi, naj opusti to zamisel ali vsaj izkoristi dirko za opozarjanje na človekove pravice.

V svojem boju ste pokazali neizmeren pogum. Če najboljši voznik F1 noče dirkati v Savdski Arabiji, se bo o tem razpravljalo in morda bi bilo zelo pomembno pozvatii državo, da končno spremeni pogled na človekove pravice. Pokazal bi, da svet ni slep pred dejstvom, da Savdska Arabija skuša prikriti svoje vojne zločine in kršitve človekovih pravic, “je po poročanju La Gazzetta dello Sport najpomembnejši odlomek iz pisma svetovnemu prvaku.

“Red Bull bo osvojil prvenstvo, vendar Verstappen ne bo svetovni prvak”

0

Red Bull je v torek predstavil njihov nov dirkalnik z oznako RB16B. Na uradnih slikah je moč opaziti, da so nekateri deli dirkalnika manj vidni, zato so se že pojavila vprašanja, kaj želi ekipa skriti pred javnostjo.

Kevin Scheuren je v pogovoru za Motorsport-Total.com podal drzno napoved:

“Red Bull Racing lahko letos postane svetovni konstruktorski prvak. Prihajajočo sezono bodo zelo močni, saj je Honda naredila velik korak naprej. Njihov dirkalnik izgleda odlično in menim, da imajo v svojih vrstah prava dirkača za tako zahtevno nalogo.”

Scheuren meni, da se bodo letos pri Mercedesu pojavila trenja znotraj ekipe:

“Mercedes bo naletel na težave, saj ima Hamilton le enoletno pogodbo, Bottas pa se bo boril za preživetje. To bo letos glavna prednost Red Bulla. Na podlagi tega menim, da bo Red Bull osvojil prvenstvo, vendar Verstappen ne bo svetovni prvak.”

Mercedes: Red Bull bo letos močan nasportnik

Alfa Romeo 158: Mala Alfa ali “Alfetta”

0

Ko se je 13. maja 1950 v Silverstonu začela prva dirka Formule 1 je bil favorit jasen. Alfetta – “mala Alfa” – je dobila svoje ime po kompaknosti in dimenzijah. Od štirih dirkalnikov, ki so se zvrstili na štartu je le Juan Manuel Fangio dirko končal predčasno, medtem ko so preostali trije dirkalniki osvojili prva tri mesta z najbližjim zasledovalcem 2 kroga zadaj.

Ko se je v 40-ih leti nacistična Nemčija odločila tekmovati v motošportu je v razvoj dirkalnikov vložila velike vsote denarja in preostali svet je hitro začel zaostajati. Alfa Romeo je želje po dirkanju na visokem nivoju opustila in leta 1937 je inžinir Gioacchino Colombo za italijanskega proizvajalca avtomobilov ustvaril dirkalnik, ki bi lahko dirkal v drugorazrednem italjanskem prvenstvu Voiturre. Motor je dosegal 200hp pri 7000 obratih na minuto.

Dirkalnik je slavil dvojno zmago na svoji prvi dirki v Livornu 7. avgusta 1938, a stvari so se kmalu obnile. Italijani so si želeli zmage na 1939 VN Tripolija, kjer so bila pravila spremenjena in so lahko dirkali le dirkalniki narejeni za Voiturette razred, ki je tedaj sestavljal pomembno točko v internacionalnem koledarju dirk. Pravila so bila spremenjena zaradi enega samega razloga: da Nemci ostanejo doma. Kar pa organizatorji niso vedeli je, da so pri Mercedes-Benzu skrivnostno razvili tudi Voiturette dirkalnik – W165. Nemci so v Libijo pripeljali dva dirkalnika in slavili dvojno zmago. Obe Alfi sta se izkazali za nezanesljivi ob poskusih ujeti srebrni puščici.

Mercedes-Benz W165

V času svetovne vojne se je dirkanje za 6 dolgih let ustavilo. Legenda pravi, da so bile 3 “Alfette” skrite v sirarni na severu Italije. Leta 1947 je bil ustanovljen nov razred dirkanja, ki pa je zahteval določene omejitve – imenoval se je Formula 1. Alfette so pravilom ustrezale in se dirkanja udeležile, pred tem pa bile še dodatno nadgrajene – pogonska enota je dosegla že več kot 300 hp. A ko so šefi pri Alfi ugotovili, da je dirkalnik tako dober, da mu v povojnih razmerah nihče ne more blizu so razvoj za leto dni opustili. Leta 1948 je na VN v Švici življenje izgubil Achille Varzi, leto kasneje eden najboljših dirkačev tega obdobja Jean Pierre Wimille, ki je dvakrat zmagal na dirki za 24 ur Le Mansa in 4 od 8 dirk Formule 1 med sezonama 1947 in 1948, ter Count Carlo Felice Trossi zaradi rakavega obolenja. Alfa je v letu dni izgubila tri zvezdniške dirkače in se v letu 1949 udeležila le nekaj dirk.

Jean-Pierre Wimille

Leta 1950 so bile tri zvezde dirkanja zamenjane z tremi “F” – Farina, Fagioli in Fangio. Dirkalniki so bili izboljšani in se sedaj dosegali že 350hp. Alfette so zmagale na vseh šestih preizkušnjah prve sezone svetovnega prvenstva Formule 1 – z izjemo dirke v Indianapolisu – poleg tega pa zmagali vse preostale dirke, ki niso štele za svetovno prvenstvo. Giuseppe Farina je postal prvi svetovni prvak, Fangio in Fagioli sta bila njegova edina konkurenta.

Prvi svetovni prvak Formule 1 – Giuseppe Farina

Proti koncu leta 1950 se je pojavila Alfa 159, ki pa je bila le nadgrajena verzija modela 159. Glavna razlika je bila posoda za gorivo in motor, ki je dosegal 420hp moči. 1951 je Alfa doživela prvi večji poraz, vse od leta 1939 ko je Frolian Gonzalez s Ferrarijem 375 zmagal v Silverstonu. Ferrari je zmagal še dvakrat tega leta a Juan Manuel Fangio je v žep pospravil naslov svetovnega prvaka na zadnji dirki sezone kamor je ekipa pripeljala 159M – Maggiorata (velika, močnejša).

Dirkalnik je proti koncu potreboval 2-3 postanke na dirko zaradi velike porabe goriva. Pri Alfi so ocenili, da je Alfetta dosegla svoj razvojni maksimum, denarja za nov dirkalnik pa ni bilo in dirkaška zgodba Alfe Romeo se za dolgo časa zaustavila.

Lotus 72: Francoska revolucija Formule 1

 

Video: Perezov krog za volanom Red Bulla RB16B

0

Sergio Perez je nedavno v deževnem Silverstonu prvi preizkusil Red Bullov dirkalnik RB16B. Mehičan in njegov ekipni kolega Max Verstappen sta na britanskem dirkališču nabirala prve kilometre z novim bolidom moštva iz Milton Keynesa.

Perez je na svojem Twitter profilu delil posnetek svojega prvega hitrega kroga za volanom Red Bullovega dirkalnika. Kot kaže, se je Mehičan na novo delovno okolje že povsem navadil.

Binotto tudi letos ne bo prisoten na vseh dirkah

0

Šef Ferrarija Mattia Binotto je v izdihljajih lanske sezone izpustil tri dirke, kar je za vodjo ekipe Formule 1 – kaj šele Scuderie Ferrari – precej nenavadno. 51-letnik pričakuje, da bo v prihodnji sezoni takšnih dirkaških vikendov še več:

“V letu 2021 sem izpustil nekaj dirk, ker se stvari v podjetju ne dogajajo le na stezi, vendar tudi v tovarni. Letošnji koledar ima 23 dirk in sledile si bodo ena za drugo, a na drugi strani je projekt 2022 doma v Maranellu.”

Kot rečeno se bo Binotto v sezoni 2021 s Ferrarijevo ekipo inžinirjev osredotočil na razvijanje novega dirkalnika za sezono 2022 in spremembo pravil – področje, kjer si Ferrari ne želi zaostati. Dodatno oviro pa predstavlja dolg koledar, ki sega globoko v december:

Ne nameravam biti prisoten na vsaki dirki Formule 1 v letošnji sezoni. Bom del ekipe v začetku sezone, saj je ta pomemben, da vidimo da stvari delujejo na stezi in okoli nje. A v določenem trenutku bom dirke moral začel izupuščati, saj obstajajo pomembnejše stvari.

Kljub temu, je Binotto v stalnem stiku z ekipo in Laurentom Mekiesom, ki je v letošnji sezoni prevzel vodenje poskočnih konjičkov ob njegovi odsotnosti:

Tudi ko sem v Maranellu sem v konstantnem stiku z ekipo preko “virtualne garaže”. Poleg tega pa me bo nadomeščal Laurent Mekies, ki je že lansko leto dokazal, da je zmožen vodenja ekipe.

 

 

Sainz želi s Ferrarijem postati svetovni prvak

0

Carlos Sainz bo kmalu pričel svojo prvo sezono za volanom rdečega dirkalnika. Španec je prepričan, da pri Ferrariju ne bo zgolj pomočnik Charlesa Leclerca, saj je njegov cilj osvojitev naslova svetovnega prvaka.

Ferrari za seboj pušča porazno sezono, vendar Mattia Binotto verjame, da se bo ekipa kmalu vrnila na vrh, saj so nekaj glavnih napak lanskega bolida že uspeli odpraviti. Carlos Sainz je po poročanju SoyMotor na nedavni predstavitvi moštva in opreme povedal, da je Ferrari idealna ekipa za izpolnitev njegovih sanj o osvojitviji naslova:

“Vedno sem si prizadeval, da bi postal voznik ekipe Ferrari. V naslednjih petih želim postati svetovni prvak in menim, da je Ferrari idealno moštvo za dosego tega cilja. Sem na pravem mestu ob pravem času in potrebujem le še nekaj časa, da to dosežem.”

Pri Ferrariju vedo, da se prihajajočo sezono še ne bodo morali boriti za naslov. Scuderia bo letos želela odpraviti nekaj slabosti, ki so jih pestile lansko leto. Nov dirkalnik z oznako SF21 bo predstavljen 10. marca.

Binotto ima za SF21 visoka pričakovanja

Je Mercedes že razkril barve novega dirkalnika?

0

Čeprav bo Mercedes svoj novi dirkalnik W12 predstavil 2. marca, so v taboru aktualnih svetovnih prvakov poskrbeli za presenečenje in na družbenih omrežjih predčasno objavili sliko barvne podobe novega bolida.

Medtem ko bo očitno tudi letos črna barva zaznamovala večji del bolida, jo nameravajo pri Mercedesu povezati s svojo tradicionalno srebrno, hkrati pa prenovljena podoba “srebrne” puščice vsebuje tudi zajeten delež odtenkov rdeče, sicer barve glavnega sponzorja in tretjinskega lastnika ekipe – podjetja INEOS.

“Lani smo dirkali s črno barvo, kar je bilo izjemno,” je šef ekipe Toto Wolff dejal v videu, objavljenem na uradnem Mercedesovem Instagram profilu. “Na nek način smo ustvarili novo obdobje uspeha srebrne puščice.”

Ob predstavitvi nove barvne podobe pa je Gorden Wagener, glavni oblikovalec pri Mercedesu navijače “pomiril”, da še niso pokazali vsega.

“Zelo pomemben del še ni prikazan, zato morate obvezno spremljati predstavitev.”

10 dejstev o Fernandu Alonsu

0

Pred težko pričakovano vrnitvijo Fernanda Alonsa v Formulo 1 si osvežimo znanje o karizmatičnemu španskemu dirkaču skozi naslednjih 10 dejstev.

Verjetno je dirkal, preden je lahko preštel do deset

Vsak voznik, ki se je prebil v Formulo 1, je kariero začel že v rani mladosti, a le redki so bili tako mladi kot Alonso.

Njegova starejša sestra Lorena se za karting, ki ji ga je izdelal oče ni pretirano, toda triletni Fernando ga je takoj vzljubil. Oče je zanj prilagodil pedale in začelo se je življenje dirkaškega voznika.

Naslednja štiri leta je vozil, ko je le mogel, preden je nastopil pri sedmih letih na svoji prvi dirki. Kljub temu, da je bil najmlajši voznik je zmagal, kar je v nadaljevanju kariere ponovil še večkrat.

Prvi dirkalnik Fernanda Alonsa

Je edini španski voznik, ki je zmagal na dirki F1

Preden se je pojavil Alonso, Španija v F1 ni dosegla večjih uspehov. Pred njim je v elitnem razredu motošportov dirkalo 11 rojakov, vendar nobenemu ni uspelo stopiti na najvišjo stopničko.

El Nano je vse to začel spreminjati že v svoji drugi sezoni v F1. Ko je vozil za Renault, je na prvih petih dirkah trikrat stopil na zmagovalni oder, preden je na Madžarskem zabeležil svojo prvo in in hkrati tudi prvo špansko zmago v Formuli 1, kar pa je bil šele začetek.

Od takrat je še 31-krat okusil slast zmage, trikrat pa je slavil na domačem terenu in F1 uvrstil med najbolj priljubljene športe svojega naroda.

Je zadnji voznik, ki je v svoji državi pripeljal prvo svetovno prvenstvo

Ko je zmagal na prvi dirki, se je utrdil kot najboljši španski voznik v zgodovini F1, toda dve leti pozneje, ko je postal prvi španski svetovni prvak, je postal še eden največjih športnikov v zgodovini svoje države.

Je zadnji dirkač, ki je svojo državo uvrstil na zemljevid svetovnih prvakov, pred njim pa je to leta 1997 uspelo Jacquesu Villeneuveu.

Znal je pritisniti na “gumbe” Rona Dennisa

Potem ko je leta 2006 osvojil še en naslov, se je leta 2007 odpravil v McLaren, kjer se s šefom ekipe Ronom Dennisom ni razumel najbolje, saj je bil le ta bolj naklonjen Špančevemu moštvenemu kolegu Lewisu Hamiltonu. Medtem ko je želel Alonso svoje dokazati na progi, je imel pripravljenih še nekaj posebnih trikov.

Kot je dejal takratni vodja komuniciranja pri Mclarnu Matt Bishop, je imel Dennis “OCD” glede čistoče in je sovražil ljudi, ki so jedli sočno sadje brez noža in vilic. Ker se je tega dobro zavedal, je Alonso našel nov najljubši prigrizek za sestanke.

“Fernando je prišel na sestanek z največjo zrelo breskvijo, kar sem jih kdaj videl in je le sedel poleg Rona, cmokljal in pustil, da mu je ves sok stekel po bradi,” se spominja Bishop.

Na koncu so se odnosi poslabšali in Alonso je moštvo zapustil že po eni sezoni. Mogoče je bila prav breskev tista, ki je stvari potisnila čez rob.

Legende F1: Fernando Alonso

Z Markom Webberjem sta bila tesna prijatelja

Medtem ko se Alonso ni dobro razumel z Dennisom, je kljub temu v paddocku našel nekaj prijateljev. Eden izmed najtesnejših je bil nedvomno dirkač Red Bulla Mark Webber. Oba z Avstralcem sta v F1 debitirala leta 2000, kljub dejstvu, da sta se v naslednjem desetletju večkrat spopadla tudi na stezi, pa sta vselej ohranjala pristen prijateljski odnos.

Mark Webber in Fernando Alonso sta dobra prijatelja tudi v zasebnem življenju.

Obožuje kolesarstvo

Stvar, ki je bila skupna Alonsu in Webberju, je bila njuna ljubezen do kolesarskega športa. Alonso je pred letošnjo vrnitvijo v Formulo 1, ob opravljanju najljubšega hobija celo zbil avtomobil, ko se je s kolesom pripravljal na začetek nove sezone.

Alonsova ljubezen do kolesarstva presega meje običajne rekreacije, saj je Španec kar dvakrat poskušal vstopiti v profesionalni kolesarski šport. Leta 2013 je želel kupiti obstoječo kolesarsko ekipo, vendar do dogovora ni prišlo. Dve leti kasneje je poskušal ustanoviti še svoje lastno moštvo, ustavila pa ga je odločitev glavnega sponzorja, da svoj denar raje vloži drugam.

Je fanatičen navijač Real Madrida

Kolesarstvo ni edini ne-dirkaški šport, do katerega Alonso goji veliko strast, saj je tudi velik ljubitelj nogometa. Dvakratni svetovni prvak F1 je natančneje velik privrženec nogometnega kluba Real Madrid, ki ga je leta 2017 celo proglasil za častnega člana.

Velikokrat so me vprašali zakaj navijam za Real Madrid. Nikoli nisem imel jasnega odgovora. Sem navijač Real Madrida, ker sem navijač Real Madrida. Prav tako ne vem, zakaj so moje oči rjave,” je ob podelitvi laskavega naziva dejal Alonso.

Fernando Alonso je postal častni član nogometnega kluba Real Madrid

Obstaja muzej Fernanda Alonsa, ki pa se mu zdi premajhen

Museo y Circuito Fernando Alonso je bil odprt leta 2015 in vsebuje več kot 300 predmetov iz Alonsove dirkaške kariere, vključno z vrsto njegovih dirkalnikov, čelad in pokalov ter stezo za karting, ki jo je zasnoval sam.

Ko je naznanil svojo vrnitev v F1, se je na začetku leta 2021 odločil, da v njem ni dovolj prostora in posledično zagotovil približno 2 milijona funtov za njegovo razširitev.

Z 11 točkami več bi bil petkratni prvak

Če se mu zdi muzej premajhen že sedaj, si ne moremo predstavljati kako velik bi bil, če bi osvojil pet, namesto dveh naslovov, so česar mu ni zmanjkalo prav veliko.

Alonso je trikrat izgubil naslov z minimalno razliko, ko je odločitev v letih 2007, 2010 in 2012 padla na zadnji dirki sezone.

V prvem primeru je potreboval dve točki več, da  bi v boju za naslov premagal Kimija Raikkonena, v prvi sezoni s Ferrarijem je za Vettlom končal le štiri točke, medtem ko ga je Nemec dve leti kasneje premagal za tri.

Skupno ga je torej do treh dodatnih zvezdic ločilo pičlih 11 točk.

Je eden od petih prvakov F1, ki je zmagal v Le Mansu

Medtem ko je 10 voznikov osvojilo več F1 naslovov od njega, so zgolj štirje polega naslova v Formuli 1 osvojilo tudi znamenito dirko za 24 ur Le Mansa.

Po slabi sezoni leta 2018 pri Mclarnu, se je Alonso s Toyoto podal v Le Mans in ga osvojil že v prvem poskusu. S tem zmagoslavjem se je pridružil elitni skupini voznikov, ki jo sestavljajo Graham Hill, Phil Hill, Jochen Rindt in Mike Hawthorn, ki so osvojili tako naslov v F1, kot Le Mans.

Moštveni kolega ga je premagal samo enkrat

Izjemno je dejstvo, da je Alonso v svojih 18 sezonah kot voznik Formule 1 samo enkrat zbral manjše število točk, kot njegov moštveni kolega. To se je zgodilo leta 2015, ko je Jenson Button z Mclarnom zbral 16 točk, štiri več od Alonsa, ki pa je izpustil prvo dirko, ob tem pa zbral še dva odstopa več, kot Britanec.

10 dejstev o Kimiju Raikkonenu

Video: Ko F1 ekipe goljufajo

1

Zamrzovanje goriva, prilagodljiva prednja krila in skriti rezervoarji za gorivo – Inženirji Formule 1 vedno najdejo pameten način, kako premakniti meje pravil…

Perez: “RB16B ima veliko potenciala”

0
Sergio Perez je pred nekaj dnevi prvič preizkusil dirkalnik svoje nove ekipe RB16B na stezi v Silverstonu. Popoln dan mehiškega dirkača je pokvarilo mokro...

Video: Ko F1 ekipe goljufajo

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.