Kako delujejo pokrovi platišč F1 bolidov, zakaj so bili prepovedani in zakaj so vračajo?

0

Spremembe predpisov Formule 1 za sezono 2022 so izredno obsežne in poleg uvedbe vznemirljivih novih elementov obstaja tudi občutek reinkarnacije, ki črpa navdih iz oblikovnih značilnosti preteklosti.

Poleg težko pričakovane vrnitve koncepta talnega efekta, se letos vračajo tudi pokrovi platišč. F1 upa, da bodo le ti pomagali zmanjšati turbulenco, ki jo običajno povzročajo kolesa in pnevmatike, in bodo tako pripomogli k zmanjšanju celotnega učinka umazanega zraka, ki ga povzroča bolid spredaj.

Prevleke platišč uporabljene v sezoni 2022, bodo  sicer daleč od kompleksnosti tega, kar smo videli v preteklosti, saj bodo ekipe imele le malo vpliva na njihovo oblikovanje. Razlog za to odločitev je ta, da jih moštva ne bi uporabile na način, ki bi izničil razlog njihove vrnitve na F1 dirkalnike.

Čeprav zametki te rešitve segajo že v 90. leta, pa so bili pokrovi platišč najbolj intenzivno uporabljani med letoma 2007 in 2009.

Formula 1 se je odločila za prepoved pokrovov platišč od leta 2010 naprej, saj ne samo, da so prispevali k splošnemu neuspehu pri izboljšanju prehitevanj, kar so predvidevali predpisi iz leta 2009, ampak so bili tudi izjemno draga rešitev, ki jo je bilo na točki, ko so ekipe želel omejiti porabo, nemogoče prezreti.

Tudi brez teh pomislekov, se je zgodilo tudi več okvar in incidentov pri postankih v boksu, ki so prispevali k njihovi ukinitvi iz varnostnih razlogov.

Ferrari pa tedaj še ni povsem končal s poskusom izboljšanja pretoka okoli sklopa sprednjih koles, saj je tudi brez pokrovov platišč našel način za prilagoditev obnašanja zračnega toka. Dizajnu platišča za leto 2010 je dodal par obročev, ki jih druge ekipe niso mogle kopirati, saj so bila kolesa tedaj homologirana komponenta.

Oblika platišč za sezono je kompromis, ki odpravlja nekatere aerodinamične neučinkovitosti, ki jih povzročajo kolesa in pnevmatike, hkrati pa mehanikom čim bolj olajša obvladovanje koles med postanki v boksih. Vrnitev pokrovov platišč v sezoni 2022 pa sovpada tudi s težko pričakovano premiero 18 palčnih koles, s katerimi bodo dirkalniki Formule 1 dirkali prvič v zgodovini.

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje