Kako težko je voziti bolid Formule 1?

0

Čeprav morda izgleda enostavno, je vožnja F1 dirkalnika je zelo zahtevna. Vozilo mora iti dovolj hitro, da segreje zavore in pnevmatike. Če le te niso dovolj segrete, ne bodo delovale, dirkalnik pa se ne bo ustavil ali zavil v ovinek. Hkrati se je potrebno soočiti z ogromnimi G-silami, medtem potrebno biti še vedno dovolj osredotočen, da lahko upravljaš z dirkalnikom v ovinkih pri izjemno visokih hitrostih.

Je težko voziti F1 bolid?

F1 dirkalniki so za vožnjo izjemno tehnično zahtevni. Bolid je narejen za upravljanje pri visokih hitrostih in zagotovo ni udoben. Če boste dirkalnik Formule 1 vozili z nizko hitrostjo, boste s težavo speljali vse ovinke, saj bo bolid težko zavijal.

Za vožnjo F1 dirkalnika morate biti tako dovolj pogumni, da ga lahko “poženete” kolikor lahko, samo da lahko zavijete. Sedaj ko vozite dovolj hitro, boste morali vzdrževati to hitrost ob vožnji v ovinkih in ob tem še vedno nadzorovati bolid.

Če boste imeli dovolj sreče, da se boste v F1 dirkalniku premikali, se boste najverjetneje kar nekajkrat zavrteli. Sedeli boste v neverjetno lahkem, a hitrem vozilu s pogonom na zadnja kolesa. Preveč vznemirjeno pospeševanje ob izhodu iz ovinka, vas lahko namreč zavrti prej, kot lahko pomežiknete. Praktično vsi dirkači, ki so imeli priložnost voziti F1 bolid so dejali, da do tega trenutka še niso izkusili takšne moči.

Kakšen je občutek pri vožnji z dirkalnikom F1?

Če želimo v celoti razumeti kako težko je voziti dirkalnik F1, je potrebno upoštevati tudi dirkaške občutke ob vožnji le tega.

Kokpit F1 bolida je izjemno vroč

Temperatura v dirkaškem kokpitu doseže tudi do 50 stopinj celzija, posledično pa dirkač potrebuje kakovostno dirkaško obleko in seveda zaščitno čelado. Delovno mesto dirkača Formule 1 je torej izredno vroče, poleg kokpita pa na voznika vpliva tudi vročina žgočega asfalta in tudi pnevmatik.

Vozniki F1 na vsaki dirki izgubijo približno 4 kg, ta izguba teže pa je posledica količine znojenja. Ekstremna G-sila poveča stres, ki ga preživlja telo, kar prav tako poveča izgubljanje telesne mase.

Vozniki F1 se spopadajo z ekstremnimi G-silami

Medtem ko v navadnem avtomobilu izkusimo sile jakosti približno 1G, se le te v F1 bolidu povečajo za več kot petkrat, če ob tem ne upoštevamo morebitnih nesreč. Večina od nas bo sposobna preživeti silo 5 G za izjemno kratko obdobje. Izurjen dirkač lahko vzdrži do devet G, vendar le za 2 sekundi. Vse nad tem bi bilo na žalost smrtonosno. V F1 dirkalniku lahko doživite sile med 2 in 5G, praktično za vsakim ovinkom.

F1 dirkalniki niso udobni

Omenili smo že, da je dirkaški kokpit izredno vroč, hkrati pa udobje zagotovo ni glavni cilj inženirjev, ko le ti zasnujejo dirkalnik za nastopanje v svetovnem prvenstvu.

V kokpitu F1 dirkalnika se boste počutili vse prej kot udobno. Začutili boste vsako neravnino na cesti in vsako tresljaje motorja od nog do glave. Nekaterim to pomaga, da ostanejo v sozvočju z dirkalnikom, toda običajnim ljudem bi lahko postalo neprijetno po že prvih 10 minutah.

Kaj je najtežje?

Če bi to vprašanje zastavili 10. F1 dirkačem, bi najverjetneje dobili 10. različnih odgovorov. Za nekatere je lahko upravljanje F1 dirkalnika izredno zahtevno. Potrebno je peljati dovolj hitro, da so pnevmatike in zavore dovolj vroče, saj v nasprotnem primeru ne bodo opravile svojega dela. Medtem ko se vozite z veliko hitrostjo, morate obvladati vstop in izstop v ovinek, saj se boste v nasprotnem primeru zavrteli in morebiti končali v zaščitni ograji. Za nekatere je najtežje ostati osredotočen. Pri vseh teh dejavnikih je hkrati potrebno še dirkati proti svojim tekmecem, razmišljati o razpletu dirke, strategijah itd.

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje