Cilj pravil je dohitevanje in ne prehitevanje

Pred začetkom sezone 2019 se je veliko govorilo o tem, kako so nova aerodinamična pravila popolnoma brez potrebe, kako so samo zapravljanje denarja in kako bodo z njimi bolidi počasnejši na krog za celo sekundo in pol. Nihče pa ni razložil, zakaj bi bil razvoj novega prednjega stabilizatorja tako drag, saj jih vsako sezono napravijo več različnih tipov in ne uporabljajo tistih modelov iz prejšnjih sezon. Časi iz zimskih testiranj so tudi pokazali, da so bila predvidevanja o sekundi in pol počasnejših bolidih nekoliko pretirana. Prvi paket aerodinamičnih sprememb Rossa Browna ni imel kot cilj zgolj enostavno prehitevanje. Spremembe pravilnika služijo temu, da se izničijo negativni učinki aerodinamike bolida pred seboj in da se bodo bolidi tako lažje dohiteli.

Newey: Nova pravila niso spremenila ničesar

Pravila o uporabi DRS so napisana s tem namenom, da bo hitrejši bolid prehitel počasnejšega, saj mora biti bolid, ki je zadaj, manj kot sekundo oddaljen od tistega, ki ga hoče prehiteti. Torej lahko predpostavljamo, da je bolid zadaj hitrejši, da sploh lahko drži to minimalno razdaljo. V prejšnjih sezonah smo opazili nekoliko nenavaden pojav, ko je zvrtinčen zračni tok tako vplival na bolid, ki je sledil, da se le-ta ni mogel približati. Poenostavljeno povedano, dokler je bolid, ki je sledil, vozil sam, je dosegal boljše čase kot tisti pred njim. Ko pa je prišel dovolj blizu, pa se je zdelo, kot da je zadel ob neviden zid. Težava ni bila v samem prehitevanju, ampak v tem, da se ni mogel dovolj približal, da bi sploh poizkusil prehiteti.

Tilke odgovarja na kritike: Tudi nogometne tekme so pogosto dolgočasne

Poleg pritoževanja, da se ne da prehitevati in da je spet vse brez učinka, smo lahko slišali nekaj, kar je zelo ohrabrujoče. Magnussen je v izjavi za javnost povedal, da so novi bolidi prijetni v vožnji v zavetrju drugega bolida in prav to je bistvo novih sprememb na aerodinamiki bolidov. Na testiranjih nismo videli prehitevanj v pravem pomenu besede, zaradi različnih tež bolidov in različnih mešanic pnevmatik ali pa tudi zaradi preizkušanja, kako se bolid obnaša v vožnji v zavetrju. Ross Brawn je človek, ki do potankosti pozna bolide Formule 1, zato dvomim, da bi si izmislil neučinkovita pravila. Vendar pa prehitevanje ne sme biti preveč olajšano, saj ne bi bilo pravično, če se tisti spredaj sploh ne bi mogel braniti.

Brawn: Počasnejši bolidi bodo prinesli več akcije

Prehitevanje v Formuli 1 ni samo dvoboj dveh bolidov, ampak je dvoboj tudi voznikov, ki lahko s svojo prirojeno spretnostjo in talentom spremenijo razmerje moči na progi. Prav dvoboji in prehitevanja so ključni trenutki dirke, za mnoge navdušence pa pravzaprav eden izmed vrhuncev dirke. Prav zato prehitevanje samo ne sme biti enostavno, temveč se morajo omogočiti pogoji, da do tega sploh lahko pride. Z spremembami pravil so torej želeli omogočiti dohitevanje, ne pa olajšati samega prehitevanja.

 

Simon Jazbec

Formula 1 in teorija prehitevanja

1 komentar

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja