10 najgrših bolidov v zgodovini F1

0

Čeprav je Formula 1 na splošno povezana z lepoto in glamurjem, nekatere ekipe v prizadevanju za dodatno hitrost posežejo v področje “neestetskih” rešitev. V spodnjem prispevku si bomo ogledali nekatere primere, ki jih je bilo kar težko gledati.

Ferrari F12

Sezono 2012 si bomo zapomnili predvsem po stopničastih nosovih, od katerih pa je še posebej izstopal tisti na Ferrariju F12, ki je bil zagotovo eden izmed najgrših rdečih dirkalnikov v zadnjih letih. F12 je sicer dosegel tri zmage, kljub temu pa si ga bomo bolj zapomnili po izjemno neestetski obliki.

Williams FW 26

Slavni “mrožev” nos je svojo premiero doživel leta 2004, ko je ekipa Williams na vsak način želela ujeti priključek s tedaj dominantnim Ferrarijem. Williams je koncept (na srečo) opustil že sredi sezone, saj na stezi ni prinašal pričakovanih koristi.

March 711

 

 

 

 

 

 

 

 

March 711 je bil večino sezone 1971 videti kot povsem običajen F1 bolid, nato pa se je ekipa v iskanju dodatnega podtlaka odločila, da na nos svojega dirkalnika namesti “likalno desko”. Ker “revolucionaren” koncept ni dal nobenih rezultatov, se je na koncu izkazalo, da je bil March 711 grd brez posebnega razloga.

Eifelland Type 21

Ne samo, da ekipo Eifelland uvrščamo med najslabše ekipe v zgodovini Formule 1, je imelo nemško moštvo tudi enega izmed najgrših dirkalnikov. Dirkalnik je bil katastrofalno zasnovan na vseh področjih, ob tem pa je bil milorečeno neestetski.

Honda RA108

Honda se je po koncu sezone 2008 umaknila iz Formule 1, zadnja sezona japonskega proizvajalca pa je bila vse prej kot posrečena. Dirkalnik Honda RA108 je bil razočaranje na vseh področjih, še posebej pa nam je ostal v spominu po “Dumbo” nosu in obupni barvni shemi.

Ensign N179

Še eden izmed izredno grdih dirkalnikov je bil Ensign N179. Njegov nos so nekateri dojemali kot lestev, drugi kot strgalnik za sir, tretji pa kot oder za zmagovalce. Nedvomno gre za obliko, ki je še dandanes prepuščena domišljiji F1 navdušencev.

Ligier JS5

Ekipa Ligier je za sezono 1976 pripravila dirkalnik JS5, ki se ga je zaradi izredno nenavadnega zračnega vstopnika prijel vzdevek čajnik. Ker je šlo za prvo sezono ekipe Ligier v Formuli 1, je bil JS5 relativno uspešen, kljub temu pa se ga je prijel statu enega izmd najgrših v zgodovini.

Caterham CT5

Hibridna doba Formule 1 je prinesla generacijo izredno neestetskih bolidov, absolutni zmagovalec je bil Caterham CT5. Dodatni komentar ni potreben, saj slika pove več kot 1000 besed.

Lotus E22

Lotus E22 je videti kot križanec med Caterhamom CT5 in Williamsom FW26 in tako združuje najgrše elemente dveh dirkalnikov iz dveh različnih obdobij. Slovito ime Lotus sicer v Formuli 1 velja za sinonim hitrosti in lepote. E22 ni bil ne hiter, niti lep.

Brabham BT34

Dirkalnik ekipe Brabham B34 iz sezone 1971 je zaradi bizarnih zračnih odprtin ob nosu dobil vzdevek “jastogove klešče”. Dirkalnik, ki sta vozila Graham Hill in Carlos Reutemann je bil neuspeh na vseh področjih,na 20. dirkah pa ni zabeležil niti točke.

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje