Zakaj F1 dirkalniki proizvajajo toliko isker?

0

Iskrice, ki prihajajo izpod dirkalnikov Formule 1, so ena najbolj atraktivnih stvari, ki jih lahko navijači spremljajo na sami progi. Iskrenje izpod najhitrejših dirkalnih strojev na svetu opazimo zlasti na nočnih dirkah v Bahrajnu, Abu Dabiju ali Singapurju, toda kako pravzaprav pride do silovitega iskrenja, ki vedno znova navdušuje navijače?

V osemdesetih letih se je večina F1 ekip začela osredotočati na čimvečji downforce in posledično začela spuščati svoje dirkalnike čim bližje asfaltni površini. Trenje med tlemi in dnom bolida je tako povzročilo, da so z zadnjega dela priletele iskre.

Tako je ostalo do leta 1994, ko je F1 določila pravilo uporabe 10 mm lesene deske pod dnom samega bolida. Z desko so preprečili spuščanje dirkalnikov na progo, saj bi to lahko povečalo dejavnik tveganja, ker so steze pogosto precej neravne. Glede na to, da je bila deska, znana tudi kot drsni blok, narejena iz lesa, je to privedlo do tega, da se je podlaga med dirko precej hitro obrabila. Zato je večina ekip kot pokrov za drsni blok uporabila material znan pod imenom kevlar, predvsem zato, da prepreči obrabo lesa. Toda Kevlar ni povzročil skoraj nobenega iskrenja. Še več, precej težka kovina je bila tudi precej tvegana, saj bi njeni drobci lahko povzročili razpoke pnevmatik.

Kot zamenjavo za Kevlar je F1 od začetka leta 2015 predstavila titan, ki je veliko lažji, varnejši, hkrati pa se hitreje obrabi kot druge kovine. Poleg občutnega povečanja varnosti je kovina povzročila tudi pravi ognjemet isker.

Video: Zakaj se iskri pod F1 bolidi

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje