Doc Harvey

0

Nadimek “Doctor” ima v Formuli 1 poseben pomen. Pripadal je namreč enkratni osebi, genialnemu umu in malce ekscentričnemu karakterju, ki je slišal na ime Harvey Postlethwaite. Človek, ki je iz nič znal narediti čudeže. Umirjen, prijazen, a je zmeraj brez oklevanja povedal, kar je prišlo na misel njegovemu hitremu umu, brez olepšav in brez cenzure. Zakaj so ga imenovali Doctor? Enostavno, ker je bil doktor znanosti v mehaniki. Zaradi dolgčasa se je začel ukvarjati z dirkami in v Formulo ena je prišel na precej bizaren način. Po lastni izjavi je sprejel ponudbo ekipe Hesketh za to ker….so ga napili.

Izbral sem štiri bolide Doca Harveya, ki so po mojem mnenju edinstveni, ne samo v njegovi karieri, temveč v zgodovini Formule ena nasploh. Najprej prvi bolid v njegovi karieri, Hesketh 308, letnik 1974 in leto kasneje 308B ter C, s katerimi je James Hunt dosegel eno zmago, tri druga in tri tretja mesta, predvsem zaradi posebnih gumijastih blažilcev, ki naj bi bili razviti prav za Jamesa. Da, Doc Harvey je narisal tisti lep bel bolid s srčkanim medvedkom.

Lord Hesketh, James Hunt, Bubbles Horsley in Harvey Postlethwaite – Doc

 

Nato pa po malodane filmski zgodbi pristane v ekipi Walterja Wolfa in skonstruira WR1, 2, 3 in 4 s katerimi je Jody Scheckter leta 1977 dosegel vse tri zmage za to ekipo, ki je imela bistveno manj finančnih sredstev, kot nekatere ostale. Postlethwaite je bolid ustvaril dobesedno iz nič, zgolj z lastno genialnostjo in iznajdljivostjo.

Harvey Postlethwaite in Jody Schecter v bolidu Wolf WR1

Seveda so ga opazili tudi veliki in Harvey je mnogo let v dveh obdobjih delal za Ferrari. Pravijo, da sta se z Enzom razumela in eden drugega zelo cenila. Tudi sam nisem nikjer zasledil, da bi ga Harvey klical kako drugače, kot enostavno “stari”, a spoštljivo in ljubeče. Čeprav je sovražil politiko in korporativne sestanke, kjer se je iskalo le krivce za neuspehe, je Harvey ostal pri Enzu do konca leta 1987. Za Enza je Doc narisal verjetno najhitrejši in najbolj prekleti bolid. Znani 126C2, zadnji bolid Gillesa Villeneuvea, bolid, ki je kljub vsem tragedijam leta 1982 z lahkoto zmagal konstruktorsko prvenstvo (kar ponovi naslednje leto z C2B in C3). Že to bi ga moralo postaviti v sam olimp inženirjev Formule ena, a svojo genialnost je pokazal z nekim drugim bolidom.

Jean Allesi v bolidu Tyrell 019, prvem bolidu z visokim nosom

Po tem, ko je Tyrell postal BAR je šel Doc svojo pot in leta 1999 vodil prvi poizkus Honde, da bi se vrnila v Formulo ena kot konstruktor. 15. aprila 1999 ga je na testiranju v Barceloni presenetil infarkt in odšel je za vedno, star le 55 let, a večno povezan s Formulo ena, ki mu še danes dolguje ogromno.

Moj osebni spomin nanj je vezan na prvo dirko sezone 1993. Gerhard Berger je na uvodni dirki sezone v Južni Afriki dosegel točko za šesto mesto. italijanska novinarka se mu približa in ga vpraša, kako se počuti po osvojeni točki. Harvey jo je milo pogledal, se nasmehnil in povedal, da se počuti v redu, le toliko kilometrov prepotovati za eno samo točko se mu je zdelo malce preveč.

Simon Jazbec @F1.si

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje