Z desetim najboljšim startnim položajem na prav toliko dirkah, se je Mercedes prejšnji teden v Sočiju približal do rekorda, ki ga do danes ni uspelo doseči še nikomur.
Mercedes je na dobri poti, da postane prva ekipa, ki bo osvojila vse pole positone v posamezni sezoni Formule 1.
Mercedesu se je skupaj s še petimi svojimi rivali v preteklosti temu podvigu približal na eno samo dirko. V vsaki sezoni od leta 2014 do 2016 je Mercedesu za popolni kvalifikacijski rezultat zmanjkal en sam pole position.
Alfa Romeo in Ferrari sta to skoraj storila že v zgodnjih letih svetovnega prvenstva, v letih 1950 in 1952. V teh dveh sezonah sta pole zgrešila le v Indianapolisu. Alfa Romeo se leta 1950 te dirke ni udeležila, Ferrari pa je dve leti kasneje nastopil zgolj z enim dirkalnikom, ki ga je vozil Alberto Ascari.
Naslednji se je mejniku leta 1988 približal Mclaren z modelom MP4/4, ki ga mnogi dojemajo kot najboljši bolid v zgodovini Formule 1. Ayrton Senna in Alain Prost sta bila praktično nepremagljiva, do popolnega dosežka pa je tudi njima zmanjkal en sam najboljši startni položaj. Mclaren je s Hondo blestel tudi leto kasneje, ko je bil Mclaren znova poražen zgolj enkrat.
Do leta 1992 je prevladujoča sila v Formuli 1 postal Williams in to ne le zahvaljujoč Renaultovemu vrhunskemu V10 motorju. Patrick Head, Adrian Newey in Paddy Lowe so z aktivnim vzmetenjem na bolidu FW14B posrbeli za dominacijo, ki jo je na dirki v Kanadi, po zaslugi svojega izjemnega talenta prekinil zgolj Senna.
Brazilec je Williams za rekord prikrajšal tudi leto kasneje, ko je z Mclarnom dobil zadnje kvalifikacije sezone v Adelaidu.
Naslednji so se mejniku leta 2011 približali pri Red Bullu, ko je Adrian Newey poskrbel za fantastični RB11, ki je popolnoma zasenčil vso konkurenco. Sebastian Vettel je v sezoni dosegel 15 najboljših startnih položaj, kar je rekord, ki velja še danes. Edini, ki je v v tisti sezoni v kvalifikacijah premagal Red Bull je bil Lewis Hamilton, ki je bil z Mclarnom najhitrejši v Koreji.
Leta 2014 se je z začetkom dobe hibridnih turbo V6 motorjem pričela tudi dominacija Mercedesa, ki se je popolni kvalifikacijski sezoni približal v naslednjih treh letih, a je srebrnim puščicam vselej zmanjkal en sam pole position. Leta 2014 je bil v Avstriji z Williamsom najhitrejši Felipe Massa, leto kasneje je Ferrari blestel v Singapurju, leta 2016 pa je najboljši startni položaj v Monaku pripadel Red Bullu in Danielu Ricciardu.
Mercedes ima tako v letošnji sezoni znova priložnost za rekordni dosežek, saj je po 10. dirkah v kvalifikacijah še nepremagan. Ša najbolj se je Hamiltonu in Bottasu na dirki v Mugellu približal Max Verstappen, ki je zaostal za 0.365 sekunde. Bo letos rekord vendarle padel, ali pa bo Mercedesu W11 zmanjkala ena sama dirka?
Leto | Dirke | Ekipa | Pole position | Dirka na kateri jim ni uspelo doseči PP |
---|---|---|---|---|
1950 | 7 | Alfa Romeo | 6 | Indianapolis (Agajanian) |
1952 | 8 | Ferrari | 7 | Indianapolis (Cummins) |
1988 | 16 | McLaren | 15 | Silverstone (Ferrari) |
1989 | 16 | McLaren | 15 | Hungaroring (Williams) |
1992 | 16 | Williams | 15 | Circuit Gilles Villeneuve (McLaren) |
1993 | 16 | Williams | 15 | Adelaide (McLaren) |
2011 | 19 | Red Bull | 18 | Korea International Circuit (McLaren) |
2014 | 19 | Mercedes | 18 | Red Bull Ring (Williams) |
2015 | 19 | Mercedes | 18 | Singapore (Ferrari) |
2016 | 21 | Mercedes | 20 | Monaco (Red Bull) |
Če ne bi bilo zamrznjenega razvoj novih motorjev do tega ne bi moglo priti. Dokler bo tako bo f1 skoraj nezanimiva