Ferrari 640: Vrnitev v prihodnost

Pred natanko tridesetimi leti je bil predstavljen Ferrarijev bolid, ki je s tehničnega vidika najbolj vplival na razvoj Formule 1. Po mojem mnenju je tudi edini res revolucionarni bolid, ki so ga do sedaj predstavili v Maranellu. Ferrari 640 je bil prvi bolid s polavtomatskim menjalnikom –danes sicer nekaj samoumevnega, za takratne čase pa je bil vrhunec tehnologije. Uradno se je imenoval Ferrari F1-89, vendar je postal bolj znan po številki, torej 640. Od njegovega nastanka do danes so se pravilniki in tehnologija močno spremenili. Kljub temu lahko najdemo zapuščino Ferrarija 640 tudi v sodobnejših bolidih. Pravzaprav obstaja neverjetno podobnost med letošnjim SF90 in njegovim tridesetletnim predhodnikom. Skupne točke seveda niso v tehnologiji ali aerodinamičnih izračunih, pač pa v stilu oziroma izgledu bolida. Gre le za naključje, da se je po tridesetih letih v isti ekipi pojavil tako podoben bolid?

Ferrari 640

Če primerjamo SF90 s Ferrarijem 640, ugotovimo, da Ferrari 640 nima tako aerodinamično izdelanega nosu in le-ta se ne prelomi kot pri SF90, ampak ima na podobnem mestu, pri prednjem vpetju, grobe izbokline. Kot nosnega dela je precej podoben pri obeh. Zanimivo, da sta si prav v tem delu tako zelo podobna bolid iz obdobja pred dvignjenim nosom in sodobni bolid. Ferrari 640 je imel ozke in visoke boke, hladilne reže pa so se začele tik za vpetjem. Le-te spominjajo na tiste na SF90, še posebej, če upoštevamo bočne usmernike. Tudi zgornji vstopnik je zelo podoben , a konec 80. let so bili vsi takšni.

Ferrari SF90: Déjà vu

Podobna sta si tudi v bočnem pogledu, oba imata zelo lepi in vitki pokrov motorja, v bokih pa močno poudarjeno območje »Coca Cole«. Seveda so aerodinamični profili precej različni, saj je vmes tridesetletna časovna razlika, le prednji je nekoliko podoben Ferrariju 640, zahvaljujoč se novim pravilom. Največja razlika med obema bolidoma je v dimenzijah, Ferrari 640 ima medosno razdaljo 2830 mm, SF90 pa približno 3600 mm. V Ferrariju 640 je bil motor V12, s prostornino 3,5 litra, medtem ko je motor z notranjim izgorevanjem pri pogonskem sklopu SF90 pa V6, s prostornino 1,6 litra. Tudi teža ni primerljiva, saj je Ferrari 640 tehtal 510 kg, SF90 pa 743 kg.

S Ferrarijem 640 sicer niso osvojili naslovov, vendar je ostal zapisan v zgodovini Formule 1 kot najbolj izstopajoč bolid sezone 1989.

Verjetno je bila mojstrovina Johna Barnarda v navdih ekipi Mattie Binotta, ko so risali SF90. Zanimivo bi bilo videti, če bi kdo izrisal Ferrari 640 v skladu z današnjim pravilnikom, koliko bi bil ta podoben sodobnemu SF90. Bolid SF90 je nastal pod številko projekta 670, kar je logično, glede na to da je minilo trideset let od projekta 640. Toda bile so sezone, ko so naredili dva različna projekta, in bili so tudi projekti, ki so jih uporabljali več kot eno sezono. S Ferrarijem 640 sicer niso osvojil naslovov, vendar je ostal zapisan v zgodovini Formule 1 kot najbolj izstopajoč bolid sezone 1989. Čeprav je podobnost med Ferrarijema SF90 in 640 zgolj v izgledu, bomo z zanimanjem spremljali, ali bo tudi letošnji bolid spisal nova poglavja v Formuli 1.

 

Simon Jazbec

Preberite tudi:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja