Ferrari SF90: Déjà vu

Ob predstavitvi bolida Scuderie Ferrari sem bil presenečen zaradi pomanjkanja novosti. Mnoge rešitve, ki so jih uporabili na bolidu SF90, smo lahko videli že drugje, tiste posebnosti, ki so krasile SF71H, pa so šle v pozabo. Iz objavljenih fotografij sem dobil občutek, da novi Ferrarijev bolid ni nič posebnega.

Nosni del sledi konceptu iz prejšnjih sezon, ima strm kot preloma, je zelo čist in, v nasprotju z glavnimi konkurenti, zelo krepak. Če smo lahko pri glavnih konkurentih opazili težnjo k bolj ozkim nosnim segmentom, tega tu ni. Še najbolj spominja na McLarnov MCL33 iz druge polovici leta, vendar je brez stranske reže in konice s tremi vstopniki. Vsekakor pa ni nobenih izboklin v stilu Red Bulla, ki bi kazila linijo. Tudi nosilca prednjega profila izjemno spominjata na že videno rešitev na MCL33.

Če smo lahko pri glavnih konkurentih opazili težnjo k bolj ozkim nosnim segmentom, tega tu ni. Še najbolj spominja na McLarnov MCL33 iz druge polovice leta, vendar je brez stranske reže in konice s tremi vstopniki.

Oblika boka SF90 je ozka in na pogled visoka, tako kot pri SF71H, a to je tudi edina podobnost z lanskoletnim Ferrarijevim bolidom. Lanski model je imel v vsakem boku kar tri reže za zrak in tudi zrcala so imela aerodinamično funkcijo. Pri SF90 pa tega ni več, na boku je le ena sama velika pravokotna reža. Na nekaterih fotografijah je izgledalo, da ima na vrhu boka še eno režo, vendar gre za optično prevaro. Vrh reže je črno pobarvan in skupaj z rdečo aerodinamično strukturo pred vstopnikih naredi takšen vtis.

Oblika boka SF90 je ozka in na pogled visoka, tako kot pri SF71H, a to je tudi edina podobnost z lanskoletnim Ferrarijevim bolidom.

Velika novost je na zgornjem vstopniku, ki je trikoten in manjši od vseh do sedaj videnih, poleg tega je brez pregrad in verjetno vodi zrak do motorja z notranjim izgorevanjem. Če pogledamo bolid iz strani, vidimo, da ima precej široko hrbtno plavut, zaradi majhne zgornje reže in posledično kanala. To bi se lahko odrazilo tudi v nekoliko večjih bočnih odprtinah, kajti sam menim, da določeno količino zraka mora pogonski sklop vseeno dobiti, da se ustrezno hladi. Pokrov pogonskega sklopa je ozek in brez izboklin, podobno kot pri Mercedesu. Na zadku izstopa izpuh z oddušnikoma, postavljenima vertikalno, kar smo že videli na prostih treningih VN Nemčije 2018. Po fotografijah lahko sklepamo, da ima SF90 precej visok kot bolida (rake) in posledično krajšo medosno razdaljo, kar je v nasprotju s trendom, ki smo ga videli na drugih predstavitvah bolidov.

Če pogledamo bolid iz strani, vidimo, da ima precej široko hrbtno plavut, zaradi majhne zgornje reže in posledično kanala.

 Na zadku izstopa izpuh z oddušnikoma, postavljenima vertikalno, kar smo že videli na prostih treningih VN Nemčije 2018.

Poleg mat rdeče barve je potrebno izpostaviti, da na bolidu SF90 ni videti napisa skupine FCA in tudi znamenita deteljica je izginila oziroma se vrnila tja, kamor spada, na Alfa Romeo. Menim, da bi lahko kljub odhodu Simoneja Reste pri Ferrariju pokazali več fantazije z novim bolidom. Temeljnih oblik šasije namreč ni mogoče spreminjati kar sredi sezone. Po mojem mnenju bi moral Ferrari kot vodilna ekipa pokazati precej več od konkurence, tako kot so to storili lani s SF71H. Pri predstavitvi SF90 sem pogrešal prav to drznost. Kmalu pa bomo izvedeli, kako močno bodo lahko z novim bolidom ogrozili prevlado Mercedesa.

Preberite tudi  Video: Leclerc se je v Sočiju izenačil s Schumacherjem

Simon Jazbec

Ferrari predstavil novo rdečo boginjo z imenom SF90

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja