TOP 10: Nepremagljivi rekordi Formule 1

0

Medtem ko se zdi, da lahko Lewis Hamilton že v bližnji prihodnosti doseže in preseže nekatere rekorde legendarnega Michaela Schumacherja, v Formuli 1 obstajajo nekateri mejniki, ki jih bo v prihodnosti bržkone nemogoče preseči…

Trije na pole positionu

V sezoni 1997 je španski Jerez gostil zaključek sezone svetovnega prvenstva Formule 1. Na kvalifikacijah je Jacques Villeneuve z Williamsom kot prvi dosegel čas 1:21.072, njegov dosežek pa sta na tisočinko sekunde natančno izenačila še Michael Schumacher in Heinz Harald Frentzen. Dirka je odšla v zgodovino še po kontroverznem trčenju med Villeneuvom in Schumacherjem, po katerem je Kanadčan osvojil svoj edini naslov svetovnega prvaka.

Najzgodnejši začetek sezone 1965 in 1968: 1. januar

Medtem ko se sodobne sezone Formule 1 običajno začnejo sredi marca, je bila do osemdesetih let običajna sezona, ki se je začela že januarja. V letih 1965 in 1968 je bila že prvi dan novega leta na sporedu dirka za VN Južne Afrike. Šlo je zgolj za nekakšno uverturo v sezono, saj je bila v obeh sezonah je bila naslednja dirka nato izvedena šele čez štiri mesece.

Najdaljša dirka v zgodovini F1

Dirka za Veliko Nagrado Kanade leta 2011 je bila dirka, kjer so nenavadni rekordi padali kot za stavo. Dirka, ki jo je v deževnem kaosu s šestimi postanki v boksih dobil Jenson Button z Mclarnom, je trajala kar 4 ure in 4 minute, s čimer je postala najdaljša dirka v zgodovini. Hkrati velja tudi za najpočasnejšo, saj je povprečna hitrost zmagovalca štela pičlih 46 km/h.

Dirko so končali samo trije dirkači

Dež je krojil tudi usodo epske dirke v Monte Carlu leta 1996, ki se je v zgodovino zapisala kot dirka z največ odstopi. V deževni drami je odstopilo kar 18 dirkačev, do cilja po so pripeljali zgolj trije, ki so tudi stopili na zmagovalni oder.

Na dirki v Monaku leta 1996 je presentljivo slavil Olivier Panis

Kazen po 6. minutah F1 kariere

Sebastian Vettel je ob svojem debiju v Formuli 1 leta 2006 v Turčiji, na prvem prostem treningu zapeljal iz garaže in hipoma prejel kazen zaradi prehitre vožnje skozi bokse. Nemec si je tako prislužil rekord najhitrejše kazni v zgodovini najhitrejšega športa.

Sebastian Vettel je leta 2006 v Istanbulu dobil priložnost, da na prostih treningih dirka za ekipo BMW Sauber

Jim Clark na cilju 5 minut pred vsemi

Leta 1963 je na stezi v Spa Francorchampsu Jim Clark vso konkurenco z izjemo Brucea Mclarna na drugem mestu, prehitel za cel krog. Clark je v cilj prišel 4 minute in 54 sekund pred Mclarnom, kar je največja prednost v zgodovini Formule 1.

Jim Clark je leta 1963 v Belgiji slavil zmago z najvišjo razliko v zgodovini Formule 1 

Najstarejše stopničke – 1950 Velika nagrada Švice: 140 let, 93 dni (povprečje: 46 let, 274 dni)

Fizične zahteve sodobnih F1 bolidov pomenijo, da je zelo nenavadno, da vozniki še vedno dirkajo po dopolnjenem 40. letu . Najstarejši voznik, ki je dirkal v zadnjih letih, je bil 43 letni Michael Schumacher, Nemcu pa se počasi približuje Kimi Raikkonen. V prvih letih svetovnega prvenstva so bili vozniki na splošno veliko starejši kot danes. Na uvodni dirki svetovnega prvenstva, Veliki nagradi Velike Britanije leta 1950, je bil tako le eden izmed udeležencev mlajši od 30. Rekord za najstarejše stopničke doslej je bil tistega leta postavljen na Veliki nagradi Švice. Na odru za zmagovalce so stali Giuseppe Farina, Luigi Fagioli in Louis Rosier, ki so skupaj šteli več kot 140 let!

Stopničke na vseh dirkah v karieri -Dorino Serafini: 100% (1 od 1) 

Dirkač Dorino Serafini je na stopničkah končal svojo edino dirko v svetovnem prvenstvu Formule 1 –  VN Italije leta 1950. Serafini je vozil le polovico dirke, saj je svoj bolid na polovici dirke, kot so to tedaj dopuščala pravila odstopil Albertu Ascariju. Serafini je tako kariero v F1 končal s popolnim izkupičkom.

Največ bolidov, ki so začeli dirko Formule 1 – Velika nagrada Nemčije 1953: 34

Zaradi pomanjkanja razpoložljivih dirkalnikov Formule 11 je bilo v letih 1952 in 1953 svetovno prvenstvo izvedeno po specifikacijah Formule 2, kar je povečalo velikost startne vrste. Veliko nagrado Nemčije leta 1953 na Nurburgringu je tako pričelo kar 34 dirkalnikov, od tega 14 lokalnih dirkačev. Danes startna vrsta šteje 20 dirkalnikov, številka 34 pa se glede na trenutne razmere zdi nedosegljiva.

Največ neuspešnih poskusov kvalifikacije na kvalifikacije – Gabriele Tarquini: 24

Ko so konec osemdesetih vstopni seznami za dirke F1 narasli, so potekale predkvalifikacije, da bi predhodno izločili nekaj najpočasnejših bolidov. Gabriele Tarquini je zaradi tega pravila utrpel največ frustracij. Italijan je vozil za nenavadne ekipe, kot so Coloni, AGS in Fondmetal, v 40 poskusih pa se mu ni uspelo uvrstiti na dirko. Tarquini se kar v 24. primerih ni uvrstil niti na kvalifikacije, kar eden izmed bolj edinstvenih dosežkov Formule 1.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje