Komentar dirke: Komisarska komedija, Hamiltonova drama in Bottasova patetika

0

Za nami je dirka v Sočiju in tudi v sedmem poskusu nikomur ni uspelo premagati Mercedesa, ki je na ruski stezi nepremagan vse od leta 2014, ko se je karavana Formule 1 prvič ustavila v olimpijskem parku.

Kljub novi prepričljivi zmagi, pa so si pri Mercedesu dramo zrežirali kar sami. Morda je k temu pripomogel tudi obisk Netlixovih snemalcev, ki so v Soči prišli obeležiti Hamiltonovo 91. zmago v Formuli 1, ki pa jo na koncu le ni bilo.

Hamilton v Sočiju preprosto ni bil tisti pravi, kar je bilo vidno od samega začetka vikenda. V kvalifikacijah se mu je komaj uspelo prebiti v drugi del, potem ko je dobesedno ujel zadnjo sekundo. Britanec je nato mojstrsko osvojil pole position, kazen pa mu je zaradi sekanja drugega ovinka grozila že v soboto, a so se ga komisarji takrat s še tremi drugimi dirkači usmilili, čeprav so bila navodila direktorja dirke povsem jasna.

Drama se je nadaljevala tudi v nedeljo, saj se je Hamilton zaradi vnovičnega kršenja navodil Michaela Masija znašel v novi preiskavi, ki pa so jo za razliko od sobote, komisarji tudi sankcionirali. Hamilton je treninge starta izvajal bistveno dlje od za to predvidene cone in kazen je bila pričakovana.

Hamilton je prejel kazen pribitka 10. sekund in dve kazenski točki, upov na izenačitev Schumacherjevega rekorda pa je bilo konec, saj je Bottas le še odkrižaril do zmage. Hamiltonove drame pa ob tem še ni bilo konec, saj je Britanec dejstvo, da je pač prekršil pravilo napihnil do nivoja teorij zarot, ob tem pa povsem pozabil, da mu je FIA kršitev spregledala dan prej, pa tudi v preteklosti jo je že večkrat odnesel zelo poceni. Hamilton je stopil v neposreden obračun s FIO, medijem pa razlagal o neumni kazni in zaroti, s katero ga želi mednarodna zveza ustaviti pri njegovi dominaciji, ki “by the way” traja že zelo, zelo dolgo in tudi letos ne bo prekinjena.

Po vsej drami je FIA na koncu spremenila svojo odločitev in Hamiltonu odvzela podeljeni dve kazenski točki, ki bi ga postavili na prag “race ban” kazni, saj naj bi komisarji naknadno ugotovili, da je Hamiltonu trening starta izven predpisane cone dovolil njegov dirkaški inženir. Ne samo, da je zelo čudno, da FIA svoje odločitve spreminja naknadno, pogovor med Hamiltonom in Petom Bonnigntonom smo lahko vsi silišali že pred samo dirko. Bilo bi izjemno nenavadno, če bi ga preslišali komisarji, saj ima FIA zaposlene ljudi, katerih primarno delo je prav poslušanje pogovorov po radijski zvezi. Komisarji svoje odločitve spreminjajo na podlagi dodatnih dokazov, kar pa ta pogovor v vsakem primeru ni bil. Na koncu je vse skupaj izpadlo kot, da je FIA enostavno klonila pod pritiskom Hamiltona in Mercedesa, kar je za verodostojnost športa vse prej kot dobro.

Komisarji se niso proslavili niti v prvem krogu dirke, ko je Charles Leclerc v četrtem ovinku iz dirke odstranil Lancea Strolla. Trčenje je bilo opredeljeno kot dirkaška nesreča, kar bi bilo vse lepo in prav, če ne bi bil za praktično identično trčenje v Alexandra Albona, v Avstriji kaznovan prav Hamilton. FIA si je tako še enkrat več pljunila v lastno skledo, medtem ko potrebnih reform na področju podeljevanja kazni še ni na vidiku.

In potem je tu še zmagovalec dirke, Valtteri Bottas, ki po Hamiltonovi kazni, resnici na ljubo s superiornim Mercedesom ni imel prav nikakršne konkurence. Prav zato je njegovo žuganje navijačem in tolčenje po prsih izpadlo kar malce komično. Če je bilo to na lanski dirki v Avstraliji še nekoliko zabavno, je bilo tokrat skorajda bizarno. Pravzaprav veliko pove že dejstvo, da se je Toto Wolff po dirki mnogo bolj kot s Finčevo zmago, ukvarjal s Hamiltonovo kaznijo – To Whom It May Concern

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje