Vstopniki za zrak in filtri F1 bolidov

0

Zračni vstopnik nad dirkačevo glavo je eden izmed najizrazitejših elementov sodobnih F1 bolidov.

Luknja za dovod zraka nameščena tik nad voznikovo glavo narekuje ne zgolj obliko pokrova motorja, temveč tudi sam pretok zraka v motor. Zračni sistem ureja največjo količino zraka, ki ga črpa motor, količino goriva, ki lahko zgoreva in raven moči, ki jo lahko agregat proizvede. Dovod zraka, ki ga vidimo nad voznikovo glavo je vrh ledene gore v celotnem dovodnem sistemu motorja, ki je skrit v notranjosti F1 bolida.

Zračni vstopnik nad dirkačevo glavo je eden izmed najizrazitejših elementov sodobnih F1 bolidov.

Delovanje zračnega sistema F1 bolidov

Zrak z veliko hitrostjo vstopi v luknjo nad voznikovo glavo in potuje navzdol v votlo cev, ki se v obliki roga odpre na dnu sistema, kjer je zračni filter. Zrak pride v zračni filter pri tlaku, višjem od atmosferskega, kar je posledica dinamičnega tlaka, ki ga ustvarja hitrost dirkalnika. Učinkovit zračni sistem bo ohranil čim večji odstotek tega dinamičnega tlaka, preden se zrak sreča z zračnim filtrom.

Naloga zračnega filtra je, da prepreči vstop vseh delcev ali tujkov, na primer peska ali zrna, v motor. Čist zrak se zaužije v osem “trobentic”, kjer so lopute. Če so dušilci odprti, bo zrak nadaljeval svojo pot in se pomešal z gorivom. Na koncu ta mešanica goriva in zraka skozi ventile preide v zgorevalno komoro, kjer jo vžge vžigalna svečka in poganja bat navzdol, kar ustvarja navor.

Zakaj je zračni sistem tako pomemben za delovanje F1 bolida?

Zrak – ali bolje rečeno kisik – je bistven del procesa zgorevanja in če ima sistem dovolj pretoka zraka pri največjem možnem tlaku, se poveča količina proizvedenega navora. Zagotovitev tega optimalnega učinka je torej odvisna od sestavnih delov sistema. Prvič, oblika zračnega vstopnika določa, koliko zraka lahko vnesemo v motorno enoto. Če je dovod premajhen, bo motor imel manj moči. Če pa je prevelik, pa motor v linearnem merilu ne bo učinkovitejši – več zraka ne pomeni večje moči; To se nanaša na doseganje čim večjega skupnega tlaka. Da bi to dosegli, moramo ohraniti čim večji dinamični pritisk, ustvarjen s hitrostjo samega bolida.

Zračni filter mora biti hkrati zelo robusten. S pretesnim filtrom lahko pride do oviranja pretoka kisika in padec celotnega tlaka. Ob manjku zračnih filtrov lahko pride tveganja, da bodo v motor vstopila tuje telesa, kar lahko povzroči nepopravljivo škodo na batu in drugih notranjih delih motorja. Zaradi tega dobavitelji motorjev prisegajo na primerno  „tesnost“ zračnega filtra, pa tudi na njegovo sposobnost zadrževanja odpadkov.

euavtodeli.si

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje