
Ste se kdaj vprašali zakaj imajo moderni dirkalniki Formule 1 na svojem zadku rdečo utripajočo luč? Razlog je preprost – varnost.
Na bolid je pritrjena pod kotom in na razdalji 30 centimetrov od tal. Glavni motiv uporabe utripajoče luči je izogibanje naletom, ki bi lahko imeli katastrofalne posledice. Sistem opozorilnih luči, ki opozori dirkača, ki se približuje, da je aktivirana mapa motorja za varčevanje z gorivom, kar pomeni, da dirkalniki ne vozijo s polno zmogljivostjo.
Predpisi določajo, da mora, ko dirkač vozi počasneje in varčuje z gorivom, rdeča luč na zadnjem delu dirkalnika intenzivno utripati. Posledično je to opozorilo za njegove konkurente v trenutku, ko začne dirkač upočasnjevati, npr. ob koncu ravnine po opravljenem hitrem krogu.
Sistem, ki je bil uveden v sezoni 2014 je skozi leta doživel določene modifikacije, rdeča luč pa začne utripati tudi v primeru, da dirkač preneha uporabljati električno energijo, dirkalnik pa ima posledično 120 KW manj in ne bo pospeševal z enako hitrostjo.
Ekipe Formule 1 morajo sistem obvezno uporabljati tudi v dežju in ob slabi vidljivosti, saj je v močnem pršu, ki ga ustvarja dirkalnik spredaj, utripajoča rdeča luč pogosto edina stvar, ki jo vidi dirkač v ozadju.
V sezoni 2019 je FIA dodala pravilo, da morajo ekipa na stranice zadnjega krilca namestit še dve dodatni luči, ki morata utripati sinhrono s centralno na zadku dirkalnika.
