Bo Ferrari žrtvoval “high rake” koncept bolida za višjo končno hitrost?

0

Ferrari je v sezono 2020 vstopil s ciljem, da občutno izboljša hitrost vožnje skozi ovinke, posledično pa je bil novi dirkalnik SF1000 zasnovan z bistveno večjim naklonom, podobnim tistemu, ki je značilen za Red Bullove bolide, ki jih je v zadnjih letih načrtoval Adrian Newey.

Medtem ko je Ferrari lani dominiral na dolgih ravninah, je želela Scuderia v letošnji sezoni občutno povečati downforce bolida in posledično ujeti priključek z Mercedesom in Red Bullom, ki sta bila v zadnjih letih veliko boljša v bolj zavitih sekcijah dirkališč.

Ferrariju je nato načrte prekrižala preiskava FIE glede nepravilnosti pri lanskem motorju, zaradi katere je morala ekipa iz Maranella izdelati praktično novo pogonsko enoto, ki pa je v  sezoni 2020 povsem nekonkurenčna.

Ferrari SF1000 je bil tako zasnovan z bistveno višjim kotom naklona bolida, kot smo ga videli pri rdečih dirkalnikih v preteklih letih. T.i. “high rake” koncept je uvedel Red Bull, ki  že vrsto let uspešno razvija ekstremno verzijo tega pristopa. Večina ekip se sicer pri zasnovi svojih dirkalnikov odloči za bolj nevtralno verzijo po vzoru Mercedesa.

Namen rešitve visokega naklona je, da poveča učinek zadnjega difuzorja s pospeševanjem zračnega toka, ki se širi od ozkega območja spredaj do odprtega in širšega zadka. Gre za koncept, ki so ga številne ekipe sprejele, tudi Mercedes, čeprav v veliko manjši meri.

Ferrari je po slabem začetku sezone 2020 že napovedal izdelavo praktično novega dirkalnika, s katerim bo želela Scuderia odpraviti glavne pomanjkljivosti, s katerimi se spopada v letošnji sezoni. B-specifikacija bolida SF1000 bi tako lahko na tem področju doživela bistvene spremembe, saj si Ferrari želi še  pred dirkama v Spaju in v Monzi storiti občuten korak naprej pri končni hitrosti na ravninah, čeprav bodo zato morali žrtvovati nekoliko hitrosti v ovinkih.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje