Michael Schumacher v Silverstonu 1999: Sreča v nesreči

»Saj se vendar ne morem odpovedati stvarem, ki jih rad počnem, samo zato ker se mi pri tem lahko kaj zgodi. Če bo nekega dne do tega prišlo, potem je to usoda.«

Formula 1 je nedvomno nevaren šport, ki je vzel življenje mnogim voznikom in pustil trajne poškodbe pri drugih. Michael Schumacher je bil eden izmed tistih srečnežev, ki jo je odnesel »zgolj« z zlomom noge … vse do tiste usodne nesreče na snegu.

Sezona 1999 je bila do dirke v Silverstonu precej uspešna za Scuderio Ferrari. Schumacher je po petih dirkah vodil v razvrstitvi za naslov svetovnega prvaka, ki ga je ekipa že nestrpno pričakovala. Zdelo se je, da je Ferrari to leto zares konkurenčen, potem pa se je zgodil nepričakovan dogodek.

11. julija je potekala dirka za Veliko nagrado Velike Britanije. Med zaviranjem v ovinku Stowe je Ferrarijev dirkalnik švignil kar naravnost naprej, nenadzorovano poletel čez pesek, prebil zid iz pnevmatik in se zaletel v varovalno ograjo. Kasnejše analize so pokazale, da je bila hitrost pri trku še vedno 107 km/h.

1999-silverstone-schumacher-nesreča

Gledalcem je vzelo sapo, ko je njihov ljubljenec kar naenkrat zletel s proge in trčil. Kmalu je postalo jasno, da gre za hujšo poškodbo, saj so imeli varnostniki na stezi težave z osvobajanjem Schumacherja. Ko so ob 14:08 prinesli nosila in začeli z velikimi plahtami zapirati poglede na kraj nesreče, se je med ljudmi razširil strah.

Kmalu zatem so iz bolnišnice prišle pomirjujoče novice: »Michael ima zlom noge, sicer se pa počuti dobro.« Razen gladkega zloma golenice in mečnice desne noge drugih poškodb ni bilo. Popoldne so ga že operirali in mu zloma popravili z vijaki.

Preberite tudi  Helmut Marko: Vettel nas ne zanima

Dirko v Silverstonu je tako osvojil David Coulthard pred Eddijem Irvinom in Ralfom Schumacherjem. Na tiskovni konferenci se je Irvine ponovno pritožil nad svojo vlogo drugega voznika pri Ferrariju, Ralf pa je ob tem kar podivjal:

»Tega Eddijevega stokanja ne morem več poslušati. Njegov položaj je vendar le posledica tega da je vedno počasnejši od Michaela. Naj že enkrat premakne svojo zadnjico in pošteno pritisne na plin, namesto da ves čas samo govori.«

Irvine se je pozneje opravičil, saj med sporno izjavo še ni vedel, da je Michael poškodovan. Ralf pa je tretje mesto praznoval z grenkim priokusom, zaradi bratove nesreče:

»Čudni občutki me obhajajo. Udarec je videti res hud. Vedno misliš, da se tebi ali bratu kaj takega ne more zgoditi. Vsekakor pa mislim, da se je moralo kaj pokvariti, saj Michael sicer ne bi kar tako vozil naravnost.«

Michael Schumacher je v Silverstonu doživel svojo edino resno poškodbo v karieri voznika Formule 1. Da jo je v srhljivi nesreči razmeroma dobro odnesel, se lahko zahvali vedno večji varnosti dirkalnikov Formule 1. Od katastrofalnega konca tedna v Imoli leta 1994 so namreč vpeljali marsikatere varnostne ukrepe in še vedno dajejo velik poudarek na varnosti na stezi ter zaščiti voznikov.

Malezijska farsa 1999

Ferrari je pozneje potrdil, da je za Schumacherjevo nesrečo bila kriva težava pri zavorah, točneje ne dovolj privit odzračevalni vijak zavornega koluta. Michael se je na dirkališče vrnil šele za malezijsko premiero in si v Sepangu zagotovil prvi štartni položaj. Na koncu je zmago podaril moštvenemu kolegu Eddiju Irvinu, ki je bil še v boju na naslov svetovnega prvaka.

Domenicali: Schumacher si je zlomil nogo zaradi napake Ferrarija, za kar pa nikoli ni okrivil ekipe

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja