Hesketh 308: Bel konj princa Hunta

Od vseh zgodb, ki jih je spisala dolga zgodovina Formule 1, je verjetno najbliže pravljici prav zgodba ekipe Hesketh. V njej so sodelovali Lord Alexander Hesketh, Anthony »Bubbles« Horsley, »Doc« Harvey Postlethwaite in James »The Shunt« Hunt. Ko so se leta 1973 pojavili na sceni Formule 1, so vse presenetili z glamurjem, pompoznostjo in rezultati, ki so jih dosegli brez kakršnega koli pokrovitelja. S šasijo March 731 so bili na koncu sezone celo boljši od tovarniške ekipe, James Hunt pa je bil enkrat tretji in enkrat drugi. Ti rezultati so jih spodbudili, da so postali pravi konstruktorji.

Lord Hesketh, James Hunt, Anthony Horsley in Harvey Postlethwaite

»Doc« Harvey je bil dovolj nor in sposoben, da je v Easton Nestonu, dvorcu družine Hesketh, ustvaril bolid, imenovan Hesketh 308. Šlo je za prvi pravi poizkus tega genija Formule 1, vendar njegov bolid iz leta 1974 v svoji prvi izpeljanki ni bil nič posebnega. Aluminijasta šasija je imela enojni hladilnik v nosu, kar je bilo takrat že nekoliko zastarelo, sprednji del pa je z velikim, masivnim prednjim stabilizatorjem in hladilno režo na sredini močno spominjal na rešitve ekipe Tyrrell iz prejšnjih sezon. Hesketh 308 je imel tik pred kolesom zanimivi izboklini, ki sta usmerjali zračni tok navzgor. Tudi prednje vpetje je posebno, z vzmetenjem, nameščenim izven šasije, kar je bilo takrat že redkost. Še najbolj napreden je bil ogromen vstopnik za zrak za vozniško kabino, ki je stal nad takrat skoraj povsod prisotnim Cosworthom DFV. Tik ob motorju, na zadnjem delu, pa so bili nameščeni hladilniki za olje. Postlethwaite je zmeraj dajal prednost učinkovitim rešitvam in skladno s tem je bil njegov Hesketh 308 izjemno hiter, z njim so dosegali izvrstne rezultate, če so prišli do cilja. V sezoni 1974 je Hesketh 308 ciljno črto prečkat petkrat, od tega se je enkrat uvrstil na četrto mesto in trikrat na tretje.

Medvedek na Heskethu

A bolid iz leta 1974 ni bil tisto, kar si je Postlethwaite v resnici zamisli. Bil je kompromisna rešitev, da so bili lahko čimprej na progi. Za naslednjo je tako »Doc Harvey« naredil velik korak naprej. Nov bolid je zaradi precejšnjih razlik postal znan pod imenom Hesketh 308B. Postlethwaite je že nekaj let snoval idejo, da bi namesto standardnih uporabili gumijaste blažilce. V sezoni 1975 pa se je kočno pojavila priložnost, da so uporabili posebno gumo, ki jo je izdelalo Združenje malezijskih proizvajalcev gume. Guma je bila vložena v cev, ki je bila zaprta na koncu, na drugi strani pa je bila os, ki je pritisnila na gumijasti vložek. Rešitev se je izkazala za zelo enostavno in učinkovito. Že sredi leta 1974 so na šasiji 308/2 hladilnike umaknili v boke pred zadnja kolesa, kar je postalo standard v sezoni 1975. Z bolj aerodinamično dodelano obliko je nastal tisti Hesketh, ki ga imamo vsi v spominu. Še zmeraj je bil bele barve, z modro in rdečo črto in maskoto medvedka ter brez pokroviteljev, saj so bili, po mnenju Lorda Hesketha, sponzorji preveč vulgarni.

V sezoni 1975 je bil James Hunt z novo izpeljanko večkrat blizu zmage – kar trikrat je zasedel drugo mesto. Na Veliki nagradi Nizozemske pa je Hunt z ekipo Hesketh dosegel svojo prvo zmago in hkrati edino zmago za ekipo. Na zadnjih dveh dirkah sezone so se pojavili s šasijo Hesketh 308C, ki je bila precej podobna 308B. S to izpeljanko je Hunt dosegel četrto in peto mesto na zadnjih dveh dirkah sezone. Čeprav je ekipa prikazala odlične rezultate, Lord Hesketh ni imel neomejenih denarnih sredstev. Ekipo je bil primoran prodati, kljub temu da so bili četrti med konstruktorji. »Doc« Harvey je z vsem materialom odštel k Franku Williamsu in Walterju Wolfu, Hesketh 308C pa so preimenovali v Wolf Williams FW05. Horsley je obdržal ime Hesketh v Formuli 1, čeprav brez Lorda Hesketha. Naredili so bolid Hesketh 308D, ki se je izkazal, podobno kot FW05, za popolni polom. Pravljice je bilo tako konec leta 1975, vse, kar je sledilo, pa je bilo bolj podobno nočni mori.

 

Simon Jazbec

Walter Wolf Racing: Miti, legende in resnice

Preberite tudi:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja