Dirka življenja VN Portugalske 1985: Bog dežja

Vsak voznik ima svoje značilnosti, enim so všeč določene proge, medtem ko je drugim všeč boj platišče ob platišču. Ayrtonu Senni je bil všeč dež. To je prišlo do izraza v Monaku, leta 1984, ko je bil za volanom skromnega Tolemana izjemno konkurenčen in na skrajšani dirki zasedel drugo mesto. Že naslednjo sezono je presedlal v Lotus, ki sicer ni bil več Lotus iz zlatih časov Colina Chapmana, a vseeno še zmeraj prvovrstna ekipa. Na domači dirki v Braziliji je bil Ayrton soliden, četrti na kvalifikacijah, na dirki pa je odstopil zaradi električnih težav.

Pozornost v Formuli 1 je bila usmerjena na ekipo Ferrari, ki jo je moral Rene Arnoux brez velikih pojasnil zapustiti, na njegovo mesto vstopil Stefan Johansson. Lotus 97T z izjemno močnim Renaultovim motorjem je bil ena izmed mojstrovin Gerarda Ducarouga. Bolid je bil res nezanesljiv, a ko so se stvari poklopile, strahotno hiter. V primerjavi z McLarnom MP4/2B je bil močnejši in mehansko boljši, aerodinamično morda nekoliko slabši, toda vseeno nadvse konkurenčen. Za volanom tega bolida je Ayrton Senna začel kvalifikacije za dirko. V tistih časih so bile kvalifikacije drugačne kot danes, razdeljene so bile na petek in soboto, štel pa se je najhitrejši čas. Vreme je bilo sončno in že v petek je Ayrton napravil najhitrejši krog. Tudi v soboto je bilo vreme dobro in s tem ko so pnevmatike puščale gumo na asfaltu, je proga postajala čedalje hitrejša. V soboto je Ayrton Senna odvzel svojemu petkovemu času še sedem desetink in osvojil svoj prvi pole position. Drugouvrščenega Alaina Prosta je prehitel za 0,413 sekunde, kar je bila odlična popotnica za nedeljsko dirko.

V nedeljo se je za razliko od prejšnjih dni z neba vlil dež. Mnogi bi to dirko označili kot nezanimivo in dolgočasno, saj se je že ob štartu Senna pognal na prvo mesto in nihče mu ni mogel blizu. Dež je bil intenziven, prihajalo je do zdrsov in nesreč, številne voznike je prevelika količina vode pod pnevmatikami zavrtela na progi. Med temi je bil tudi Alain Prost, sveži zmagovalec prejšnje dirke. Toda Ayrtona Senne to dogajanje ni zmotilo, njegov Lotus je deloval brezhibno in požiral je ovinek za ovinkom ter krog za krogom. Planiranih je bilo 70 krogov, a po 67. so Senni dali znak, da je dirke konec. Zaradi močnega dežja so vozili tako počasi, da je prej minilo dve uri, preden so odpeljali vse kroge. A Ayrton Senna je vendarle zmagal svojo prvo dirko, v drugem poizkusu, tokrat s konkurenčnim bolidom. Zmagal je premočno in brez milosti – ne samo da je osvojil pole position in zmago, pač pa je imel tudi najhitrejši krog in vodil celo dirko. S svojo prvo zmago je hkrati dosegel Grand Slam, nekaj, kar dosežejo na dirkah samo najbolj dominantni vozniki. Poleg tega je Michele Alboreto s Ferrarijem na drugem mestu zaostajal skoraj minuto in tri sekunde, vsi ostali pa so bili zadaj za krog ali pa še več.

Ayrton Senna je svojo prvo zmago praznoval na svoj način, kakor je imel v navadi. V bokse je zapeljal z odpetimi varnostnimi pasovi, na pol dvignjen nad svojim črno-zlatim lepotcem in vsem je mahal z rdečimi rokavicami. Zares ikonična podoba velikana ob njegovem prvem uspehu. Njegovo podobo so dostikrat upodobili ob zmagah, vendar Bog dežja je samo eden.

Simon Jazbec

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja