
Morda ste za Lotus 88 že slišali. Mnogi ga omenjajo kot preveč revolucionarnega, da bi sploh lahko dirkal, drugi se ga spomnijo kot bolida, ki ni smel dirkati. Kaj je bilo tisto, kar je ta bolid delalo tako edinstven, da se ga še danes spomnimo? Kaj je bila genialna zamisel skrita v Lotusu 88, ki je povzročila toliko polemik?
Smo v letu 1981 oziroma v vrhuncu ere bolidov s talnim efektom. FOCA se je potencialne nevarnosti zavedala in naslednje leto se je pokazalo, kako prav so imeli. Tega leta je bilo uvedeno pravilo o minimalni razdalji šestih centimetrov med dnom in asfaltom ter hkrati konec stranskih gumijastih zaves. To naj bi zračnemu toku omogočilo, da se prosto pretaka in posledično zmanjša talni efekt.
Colin Chapman je vselej imel genialne ideje, ki so včasih delovale, a mnogokrat tudi ne. Za model 88 si je skupaj s svojimi inženirji zamislil zelo enostavno rešitev, bolid z dvojno šasijo. Prvo, notranjo, ki je bila nosilni element in hkrati povezovalni element med obesami, motorjem, vozniško celico in rezervoarjem. Zelo zelo poenostavljeno je bila to vloga šasije v poznih šestdesetih letih.
Druga pa je bila tista vidni del, recimo temu karoserija s sprednjim in zadnjim stabilizatorjem, ki se je prosto gibala gor in dol nad prvo notranjo šasijo. Spojeni sta bili s tremi križnimi nosilci in vzmetnim mehanizmom. Bistvo vsega je zelo enostavno. Medtem, ko je notranja šasija skrbela za togost elementov in zagotavljala varnost in vodljivost bolida, je zunanja s tem, ko se je znižala in posredno držala konstantno višino nad tlemi najprej zaobšla pravilo o 6 cm višine, ki ga je uvedel Jean Marie Balestre, v drugi fazi pa je ne glede na grbine in stanje proge idealno zatesnila območje ob bolidu in poskrbela za talni efekt. Torej, ko je bolid stal ne mestu je bilo vse po pravilih, višina pa ustrezna. Ko pa je zapeljal na progo se je zgornja šasija pogreznila in tako opravila svoje delo.


Vsekakor pa je bil Lotus 88 bolid, ki je dvignil precej prahu, še posebej glede na dejstvo, da se ni udeležil niti ene same dirke.
Simon Jazbec
@simonjazbec