
Ob začetku sezone v Melbournu bo minilo 5 let od zadnje zmage Kimija Raikkonena v Formuli 1, ko je Finec z Lotusom E21 dobil uvodno dirko sezone 2013. Tistega leta so se pri Pirelliju zaradi številnih eksplozij, sredi leta odločili za menjavo zmesi svojih pnevmatik, ki je najbolj prizadela prav Raikkonena. Naključje?
V sezoni 2013 si je Bernie Ecclestone zaželel več postankov v boksih in italijanski gumar mu je to željo izpolnil. Bolidi so se odeli v rdeče super mehke gume, časi so bili hitrejši, večina ekip pa je imela izjemne težave z degradacijo Pirellijevih gum, ki so v nekaj krogih dobesedno razpadle, a ne pri vseh.
Allisonov Lotus E21 je bil do novih pnevmatik zelo prijazen, Rakkonen pa je že na prvi dirki šokiral konkurenco in s postankom manj dobil dirko v Melbournu. Na prvih nekaj dirkah smo videli številne eksplozije gum, izredne težave pa so imeli predvsem pri Mercedesu in Red Bullu, kjer zaradi kolapsa gum na dirkah, niso mogli v celoti izkoristiti potenciala svojih, sicer zelo hitrih bolidov.
Pirelli je nato pod pritiski vendarle klonil in sredi sezone na dirko v Nemčijo najprej pripeljal modificirano različico svojih gum, čez dva tedna pa na Hungaroringu predstavil povsem novo različico, ki je bila mnogo trša in vzdržljivejša od prejšnje. Tu pa se vsa zgodba šele prične.
Ko iz današnje perspektive pogledamo na situacijo tistega leta vidimo, da je Raikkonen prav od tiste točke začel izgubljati tla pod nogami, oziroma pod svojimi pnevmatikami. Kimi je v prvi polovici sezone povsem dominiral nad svojim moštvenim kolegom Romainom Grosjeanom tako na kvalifikacijah, kot na dirki. Finec je bil do polovice sezone povsem resen kandidat v boju za naslov svetovnega prvaka, potem pa kot, da bi za volan E21 sedel nekdo drug.
Za boljšo predstavo lahko ponazorimo razmerje med dirkačema ekipe Lotus v sezoni 2013:
*Raikkonen ni nastopil na zadnjih dveh dirkah zaradi operacije hrbta
Boljši v kvalifikacijah do VN Madžarske:
Raikkonen 7 – 2 Grosjean
Boljši v kvalifikacijah od VN Madžarske:
Raikkonen 2 – 6 Grosjean
Uvrstitve v kvalifikacijah:
Situacija v kvalifikacijah se je torej močno spremenila. Medtem, ko se je Grosjean v glavnem uvrščal v drugo startno vrsto, je imel Raikkonen kar nekaj težav že z uvrstitvijo v Q3. Finec se je pogosto pritoževal, da na kvalifikacijah pnevmatik ne more ogreti na optimalno temperaturo, saj so pretrde. Na dirkah so bile težave manjše, toda Finec je že v soboto izgubil boj za sam vrh.
Grosjean o Raikkonenovih težavah leta 2014:
“Vem česa ne mara in mislim, da mu letošnje gume preprosto ne ustrezajo. Potrebuje dober občutek na prednjem delu bolida in te gume mu tega ne omogočajo.”
Kimi je nato prestopil v Ferrari, njegovi rezultati pa vsa štiri leta odkar drugič dirka za Scuderio ostajajo podobni tistim v drugi polovica leta 2013. Pirelli je namreč vsa ta leta konzervativno ohranjal trdoto svojih zmesi predvsem s ciljem, da svoje gume umakne iz naslovnic medijev. Lani pa smo prišli do točke, ko smo na večini dirk videli zgolj en postanek v boksih, pa še ta v bistvu ne bi bil potreben, saj so gume trajale in trajale.
Vse do danes. Pirelli je moral ukrepati in v prihajajoči sezoni nas čakajo po besedah Italijanov najmehkejše gume v zgodovini Formule 1, rožnato obarvane Hiper-Soft. Vse skupaj pa zelo spominja na zloglasno sezono 2013, saj prihajajo nove gume z enim samim namenom, povečati število postankov v boksih. Če seštejemo dva plus dva pa…
Matej Plešej
@matejf1-si
Pirelli takrat ne bi smel kar sredi sezone menjati gum. To je čisto spremenilo potek prvenstva, Vettel ne bi zmagal na koncu
Se strinjam, zelo verjetno bi Alonso odnesel naslov, če ne bi spreminjali gum…
Se strinjam, Alonsu so ukradli naslov