
Vsakdo, ki zasliši Suzuka, Prost in Senna v istem stavku mu je jasno, da se bo govorilo o polemiki, ki še danes med F1 navdušenci ni zaključena in po malem razburja še danes. Ker sta vključena oba najmočnejša voznika svoje dobe, ker res vse ni bilo povsem jasno in nenazadnje, ker so tudi novinarji in govorice naredile svoje. Zagotovo je to mit v Formuli ena, o katerem je treba pisati spoštljivo, a objektivno zavedajoč se, da nihče zaradi tega zapisa ne bo spremenil svojega mnenja, kljub temu pa je to dobra tema za konstruktiven in civiliziran razgovor.
Prvo poglavje, leto 1989
Velika nagrada Japonske je predzadnja dirka v sezoni. Alain Prost je vodil v skupnem seštevku, a ker je veljal odbitek rezultatov, je imel v resnici manjšo prednost od 21. točk, kolikor jih kaže matematika (v kolikor bi to veljalo, ne bi dirka odločala o ničemer, kajti zmagovalec je takrat dobil 9 točk in v dveh dirkah jih 21 ne more nihče nadoknaditi). Koliko je bil Francoz spredaj pa je tudi težko reči, ker se do konca sezone ni vedelo, katere rezultate bodo črtali (veljalo je enajst najboljših rezultatov) Dejstvo je bilo zgolj to, da je bil Ayrton Senna zadaj in je moral priti na cilj pred Prostom, po možnosti čim več mest pred Prostom.
Pole position gre Senni, Prost je na drugem mestu, a Francozu uspe bolje štartati. Povedel je in vodil večino dirke, Senna pa je imel enega izmed najslabših štartov v karieri (malo je manjkalo, da ga ne bi prehitel Gerhard Berger, kI je bil s Ferrarijem tretji). Prav zanimivo je koliko ljudje mešajo zgodbe, kajti trdijo da je do trka prišlo v prvem krogu, a to je del druge zgodbe. Prost je bil hitrejši tudi ker je snel Gurney flap, majhen profilček na koncu profila stabilizatorja, zato je imel hitrejši bolid na ravninah. Senna pa je imel še težave v boksih, a Prosta, ki je vozil previdneje je dohiteval, v 46 krogu pa dokončno dohitel. ( Senna je imel bolid nastavljen za boljši oprijem) V ovinku R130 se skrije v zavetrje in v naslednji šikani poizkusi z napadom. Prost je to videl v zrcalu in, ker tudi sam ni bil neizkušen voznik je zaprl linijo oz. kot to imenujemo v žargonu, je zaprl vrata. Trk. Oba voznika sta zletela s proge in medtem, ko je Prost odpel pasove misleč, konec je, sem prvak, je Senna priklical varnostne delavce ob progi, z njihovo pomočjo je ponovno zagnal motor, odpeljal v bokse po nov nos bolida in po vožnji, ki je mejila na blaznost prvi prečkal ciljno črto.

Polemika pa se je šele začela. Takoj po dirki je bil Senna diskvalificiran, predsednik FISA Jean Marie Balestre je to določil osebno, ker ( skladno s tedanjim pravilnikom) tiste šikane, kjer sta s Prostom trčila, ni nikoli prevozil ( na progo se je vrnil šele za njo). Sledijo kazni, apeli, suspenzi. Rezultat? Prost je bil prvak in številko ena je odnesel s sabo v Ferrari.
Drugo poglavje, leto 1990
Naslednje leto, kot da se je zgodovina ponovila. Alain in Ayrton sta se ponovno dobila na progi v Suzuki, spet v boju za naslov. Tokrat Prost v Ferrariju, Senna kot leto poprej v McLaren Hondi. A sedaj je bil Alain tisti zadaj, razlika je bila devet točk, ostalo pa enako kot pred enim letom. Polemika se je začela že pred dirko, ko sta Berger in Senna zahtevala, da se Pole Position prestavi iz umazanega dela proge na linijo, na čisti del. Prošnja je bila zavrnjena, saj v letih 1988 in 1989 to Senne ni motilo. Ayrton je podal izjave, ki govore o tem, da popustil ne bo. Prišel je dan dirke in v prvem ovinku sta ponovno trčila. Tokrat z odstopom obeh in Ayrtonovim naslovom.

Sam menim, da sta bila, neglede na rezultat zadnje dirke, oba naslova pošteno dodeljena. Tako kot je bilo čudno pravilo, da se mora vso progo prevoziti, je bilo enako čudno pravilo brisanja rezultatov. Oba sta velikana Formule ena, izenačen rezultat pa je bil pravičen za oba. Nekaj pa mislim da nas bo vse združilo, trki Vettla in Webbra ali Hamiltona in Rosberga so v primerjavi s tem otročje igre v peskovniku. Res so bili drugačni časi.
In za zaključek ne morem mimo izjave Ayrtona Senne, s katerim je opisal trk leta 1990:
“Nisem hotel, da bi se tako končalo, a tako se je moralo končati.”
Simon Jazbec @F1.si