STRATEŠKI KOTIČEK: Dirka enega postanka z 80% verjetnostjo varnostnega avtomobila

0

Karavana Formule 1 bo še drugič zapored dirkala na cestnem dirkališču, vendar z razliko od Monaka so možnosti prehitevanja na ulicah prestolnice Azerbaijdžana bistveno višje in prednost na stezi ne pomeni prav veliko. Na prvo žogo izgleda, da je najhitrejši način do 51. kroga dirka enega postanka, vendar dodatno bi jo utegnil popestriti varnostni avtomobil, ki je na stezi v Bakuju zelo pogost (80%). Dirka se bo začela ob 13. uri in pričakuje se višje temperature kot so jih dirkači imeli med simulacijami dirke v petek, kar bi utegnilo dodatneje premešati razmerja moči.

Najprimernejša pnevmatika za štart je srednjetrda (C4) pnevmatika, ki zagotavlja soliden oprijem, kasneje v dirki pa ohranja možnosti odprte. Prve postanke na takšni strategiji bomo videli med 18. in 23. krogom. Dirkači si bodo nadeli najtršo različico (C3), ki zagotavlja konsistenten oprijem in počasno obrabo, s katero bodo mirno lahko dokončali dirko.

Tri najhitrejše strategije po Pirellijevem izračunu.

Druga najhitrejša možnost po Pirellijevem izračunu je štart na najmehkejši različici (C5), kar dirkaču zagotovi dodaten oprijem na štartu, vendar omeji možnosti kasneje v dirki, saj se pnevmatika z rdečo obrobo obrabi hitreje. Kljub temu so se le te na prostih treningih izkazale za dokaj vzdržljive, saj sta oba Ferrarijeva dirkača hitre kroge postavljala v dveh zaporednih poskusih; a poln dirkalnik goriva in visoke temperature steze bi se lahko izkazale za ključen faktor v tej enačbi.

Strategija dveh postankov bi dovolila agresivnejši pristop k dirkanju, vendar bi takšen dirkač zagotovo potreboval pomoč varnostnega avtomobila za dosego dobrega rezultata. Skoraj vse ekipe – z izjemo Ferrarija, Alpha Tauri in McLarna – so za dirko ohranile dvojne komplete najtrše različice. Dirka dveh postankov s prestopom na srednjetrde je prav tako možna, vendar Pirellijev izračun namiguje, da sta obe nekoliko počasnejši od optimalne strategije enega postanka.

Obraba pnevmatik prek X krogov. Velik vpliv na obrabo imajo temperature, zatorej ne gre pričakovati, da bi bila najmehkejša različica danes pogosto v uporabi.

Mogoč je tudi štart na najtrši pnevmatiki, kar dirkaču oteži delo v prvih krogih dirke, vendar takšna strategija zagotavlja veliko fleksibilnosti kasneje v dirki, saj lahko ekipa reagira na informacije pridobljene na stezi. Takšne strategije bi se lahko poslužila hitrejša dirkača v ozadju – Esteban Ocon (13.) in Valtteri Bottas (15.).

Z razliko z driko v Monaku, bodo ekipe tokrat lahko pozabile na radarske deževne slike, a težave v Bakuju dirkačem predstavljajo predvsem močni sunki vetra, ki so se z njimi igrali že v petek popoldan.

Postanek v Bakuju pod zeleno zastavo traja 19,5 sekunde, med varnostnim avtomobilom pa se čas skorajda prepolovi.

Ker se dirka začenja že ob 13. uri bodo ključno vlogo igrale visoke temperature, ki bodo ekipe prisilile pozorno nadziranje pregrevanja zadnjih pnevmatik. Spremljate jo lahko na kanalu Sportklub ali internetni platformi F1TV.

SOBOTNA ANALIZA: Minimalne razlike med Ferrarijem in Red Bullom; Alpine si nadeja rezultat sezone

 

 

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje