SOBOTNA ANALIZA: Minimalne razlike med Ferrarijem in Red Bullom; Alpine si nadeja rezultat sezone

0

Red Bull je že vso sezono hitrejši dirkalnik na ravnini, medtem ko se Ferrari načeloma bolje izkaže v ovinkih in tudi tokrat je tako, saj sta rdeča dirkalnika v 2. sektorju steze približno dve desetinki hitrejša. Oba dirkalnika hitri krog dosegata na povsem različen način, vendar razlike so tako v kvalifikacijah, kot dirki, minimalne.

Red Bull je v prestolnico Azerbaijdžana prišel kot favorit, vendar Ferrari je včeraj pokazal, da ne namerava bikom prepustiti lahke zmage. Številke nakazujejo, da ima Scuderia na kvalifikacijah kakšno desetinko prednosti, medtem ko so bile simulacije dirke obeh ekip zelo primerljive. Na drugem prostem treningu je najhitrejši čas postavil Charles Leclerc (1:34.224) v Ferrariju, sledila sta oba Red Bulla. Prvi dirkač Ferrarija je za medije dejal:

Obeta se tesen boj med nami in Red Bullom. Imeli smo dober petek, saj smo se na drugem prostem treningu precej izboljšali v primerjavi s prvim. Pred jutrišnjim dnem je še veliko neznank, vendar gume se nam niso obrabljale preveč in imamo dobro hitrost na dirki.

Graf prikazuje prednost/zaostanek ekip v hitrih in počasnih ovinkih steze v primerjavi s Ferrarijem.

Sergio Perez (2. mesto; +0.248) ni bil zadovoljen z nastavitvami, ki jih je ekipa izbrala med prvim in drugim prostim treningom in dejal, da jih čez noč čaka še nekaj dela. Njegov moštveni kolega in aktualni svetovni prvak Max Verstappen (3. mesto; +0.356s) je po v izjavi za medije povzel svoj dan.

Nekaj nesreče sem imel med hitrima krogoma na obeh prostih treningih, saj so me ujele rumene zastave. Če pogledam celoto, lahko trdim, da je za nami zelo soliden dan. Ferrari je ponovno zelo hiter preko enega kroga, medtem ko se dirka nagiba na našo stran. Le še nekaj podrobnosti moramo izpopolniti čez noč.

KVALIFIKACIJSKI KROG

Fernando Alonso (4. mesto; +0.918) je ekipi Alpine zagotovil uvrstitev med peterico na obeh včerajšnjih prostih treningih in Španec je potrdil navdušenje nad hitrostjo svojega dirkalnika, ki tokrat s seboj nosi zelo ozko specifikacijo zadnjega krilca. Hitrost na kvalifikacijah ekipo sicer krasi že večji del letošnje sezone, vendar simulacija dirke nakazuje na tesen boj z ekipami kot so Mercedes, McLaren in Alpha Tauri.

Prav ekipa iz Fanze bi se lahko izkazala za presenečenje ta konec tedna. Tako Pierre Gasly (6. mesto; +1.091s) kot Yuki Tsunoda (8. mesto; 1.343s) sta oba prosta treninga končala med deseterico.

Naš dirkalnik ima pomanjkanje oprijema v hitrih ovinkih, v primerjavi s konkurenti. Takoj ko pridemo na stezo z več mehaničnega oprijema se dirkalnik obnaša bolje. Zatorej smo tokrat lahko nekoliko bolj optimistični.

SIMULACIJA DIRKE

Aktualni konstruktorski prvaki medtem niso imeli petka, ki so ga pričakovali. Ekipa je v Azerbaijdžan pripeljala novo sprednje in zadnje krilce, vendar ponovno jih je presenetilo bilo poskakovanja. Inženir ekipe Andrew Shovlin je dejal, da bo ekipa čez noč poskušala najti nekaj osnovnih odgovorov na obnašanje dirkalnika. George Russell (7. mesto; +1.324s) in Lewis Hamilton (12. mesto; +1.650) sta potrdila, da je poskakovanje na štartno-ciljni ravnini povsem neznosno. Poleg tega je končna hitrost srebrne puščice včeraj bila 15 km/h nižja od ekipe Alpine. Sedemkratni svetovni prvak je bil po koncu prostega treninga povsem brez odgovorov.

Težave niso nove – vse je prav tako kot na prejšnji dirki. Veliko poskakovanja. Poskusili smo z eksperimentom na mojem dirkalniku, vendar ni se izkazal za uspešnega. Smo vsaj poskusili in dobili nekaj ustreznih informacij. Vendar, ne znam vam povedati od kod zaostanek sekunde in pol – verjetno ravnina.

Dirkače so med včerajšnjem spopadanjem s stezo ovirali sunki vetra, ki se gibajo od 35 do 40 km/h, dirkalniki Formule 1 pa so seveda aerodinamično zelo občutljivi. Še največ težav so izkusili pri McLarnu, ki je po štartno-ciljni ravnini imel težavo ohranjati dirkalnik v pravo smer. Avstralec, ki je v prejšnjih tednih bil pod veliko medijsko pozornostjo je po prostem treningu dejal:

Gledalci so se morali spraševati: Ti fantje so profesionalci, zakaj nihče ne vozi naravnost? Poskusili smo nekaj drugačnega dopoldan, vendar nismo bili zadovoljni z rezultati. Popoldan smo se vrnili na prejšnje nastavitve. Nekoliko zaostajamo za najhitrejšimi ekipami v sredini, vendar imamo še nekaj rezerve pred kvalifikacijami.

Tretji prosti trening bo na sporedu ob 13. uri, kvalifikacije pa ob 16. uri. Spremljate jih lahko na kanalu sportklub ali internetni platformi F1TV.

FP2: Charles Leclerc Ferrari vrnil na vrh; Mercedes z visokim zaostankom

 

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje