Sebastian Vettel bo na letošnji dirki za VN Abu Dabija še zadnjič sedel za volan rdečega Ferrarija. Štirikratni svetovni prvak je leta 2015 k Ferrariju prišel z velikimi ambicijami, tifosi pa so bili prepričani, da bo prav Nemec tisti dirkač, ki bo nasledil Kimija Raikkonena in naslov svetovnega prvaka vrnil v Maranello.
Po slabi sezoni 2014, se je Vettel iz Red Bulla preselil k Ferrariju, začetek kariere v rdečem pa je bil sanjski. Vettel je slavil že na drugi dirki sezone, ko je v Sepangu presenetil dominantni Mercedes in Ferrariju vrnil upanje po katastrofalnem začetku hibridne ere Formule 1. Kljub temu, da je bil Lewis Hamilton na koncu premočan, pa je Vettel v boju za naslov z odličnim dirkanjem vztrajal vse do zadnjih dirk.

Leto 2016 je bil za Vettla precej nenavadna sezona. Ferrari SF16-H ni bil slab bolid, toda Mercedes je še enkrat več prevladoval. Nemec ni zmagal niti na eni dirki, čeprav je imel nekaj priložnosti, ob tem pa nam bodo v spominu ostali številni spodrsljaji Ferrarijevega oddelka za strategijo. Vettel je v sezoni 2016 sedemkrat stopil na zmagovalni oder, svoj edini naslov pa je ob koncu leta osvojil Nico Rosberg.
Sezona 2017 se je za Vettla začela sanjsko. Zmagal je v Avstraliji, bil drugi na Kitajskem, znova zmagal v Bahrajnu, osvojil 2. mesto v Rusiji in Španiji ter znova zmagal v Monaku. Ferrarijevi navijači so že lahko sanjali naslov, rezultatska krivulja pa se je obrnila navzdol od dirke v Azerbajdžanu, kjer je Vettel izgubil živce in za varnostnim avtomobilom namerno trčil v Lewisa Hamiltona.

Prvenstvo je izgubil v Singapurju, Maleziji in na Japonskem. V Singapurju je dosegel pole position, vendar je na startu trčil z Maxom Verstappnom in Kimijem Raikkonenom, v Suzuki pa je izgubil dragocene točke zaradi bizarne okvare Ferrarijevih vžigalnih svečk. Vettel v sezoni 2017 ni dirkal slabo, vendar je na koncu odločila zanesljivost tako Mercedesa, kot Lewisa Hamiltona.
Sezona 2018 se je za Vettla pričela še bolje, saj je slavil zmagi na uvodnih dirkah v Avstraliji in v Bahrajnu. Potem ko je Nemec zmagal še v Kanadi in v Silverstonu, dirkač Ferrarija po polovici sezone vodil v svetovnem prvenstvu. Točka preloma je bila dirka v Nemčiji, ko je Vettel pred domačimi gledalci na mokri stezi storil hudo napako in s trčenjem zapravil zanesljivo zmago. Od tu dalje se je sezona obrnila v korist Lewisa Hamiltona, Vettel pa slavil le še v Spa Francorchampsu.
Leto 2019 je prineslo slovo Kimija Raikkonena, ki ga je pri Ferariju zamenjal mladi in super hitri Charles Leclerc. Vettel se je tako znašel pred novim izzivom, saj se je moral spopasti z mladim talentom, ki je bil željan njegove “krvi.” Medtem ko je Leclerc blestel zlasti v kvalifikacijah, si je Vettel privoščil številne napake, zaradi katerih je sezono končal za mladim moštvenim kolegom. Hkrati so se med dirkačema stopnjevale še napetosti, ki so vrhunec doživele z njunim trčenjem na dirki v Braziliji.
Sezona 2020 se je pričela v znamenju pandemije covida-19 in se je po odpovedi prve dirke v Avstraliji pričela šele julija. Ferrari je še pred samim začetkom sezone potrdil, da s Vettlom ne bo podaljšal pogodbe, njegov sedež pa bo prihodnje leto zasedel Carlos Sainz. Zadnja sezona štirikratnega svetovnega prvaka je bila hkrati njegova najslabša v rdečem bolidu, morda celo najslabša v karieri. Vettel se je celotno sezono boril s sila povprečnim Ferrarijevim bolidom, v katerem se je znašel bistveno slabše od moštvenega kolega Charlesa Leclerca.
V Abu Dabiju bomo tako videli konec ere Sebastiana Vettla pri Ferrariju, Nemec pa bo poskušal novo dirkaško pomlad prihodnje leto najti pri ekipi Aston Martin. Čeprav mu ni uspelo izpolniti velikega cilja in poskočnega konjička vrniti na sam vrh, pa bo Vettel nedvomno ostal pomemben del Ferrarijeve zgodovine.
Kariera Sebastiana Vettla pri Ferrariju v številkah
Število dirk: 117
Število zmag: 14
Število stopničk: 55
Število pole positionov: 13
Točke: 1400