
Trije dirkalniki nove generacije so bili razkriti tekom tedna – Red Bull, Aston Martin in McLaren in pri Portalu-F1.si se še poslednjič obračamo proti stari generaciji, ki nas z novo sezono zapušča. V anketi smo vas vprašali, kateri dirkalnik vas je v zadnjih 8 letih s svojo barvno podobo najbolj navdušil.
10. Scuderia Toro Rosso: STR13 (2018)
Dirkalnik STR13 Red Bullove sestrske ekipe Toro Rosso je v sezoni 2018 krasila barvna paleta, ki jo je ekipa prvič prevzela v sezoni poprej. Vesoljno modrordečo kombinacijo so zamenjale čistejše barve z odtenkom srebrne – Torro Rosso je tako oddirkal zadnje tri sezone pred preimenovanjem v Alpha Tauri, vendar specifikacija iz sezone 2018 še najbolj podraži oko.
Dirkalnik je nastopil na 21 dirkah svetovnega prvenstva – upravljala sta ga Pierre Gasly in Novozelandec Brendon Hartley. Najboljši rezultat je na dirki za VN Bahraina osvojil Francoz s 4. mestom in to je bila šele njegova druga dirka v kraljici motošporta. Kljub temu je bila ekipa ob koncu sezone z 33 točkami boljša le od ekipe Williams.
#OTD in 2018 Sebastian Vettel won the Bahrain Grand Prix from Valtteri Bottas & Lewis Hamilton while Pierre Gasly finished 4th for his first points. Gasly’s 4th also marked Honda’s best result since returning to the sport in the 2015 season #F1 pic.twitter.com/ixd2yhGnQu
— F1 History & Stats (@F1HistoryStats) April 8, 2021
9. Caterham CT05 (2014)
Povsem-zeleni Caterham v svoji zadnji sezoni obstoja preden so ga potopile finančne težave. Ekipa je dirko v Teksasu in Sao Paolu celo izpustila in javno zbirala denar za vsaj primerno poslovitev na zaključku sezone v Abu Dhabiju. Na žalost je smaragdnozelena barvna podoba najimenitnejši del dirkalnika CT05.
Marcus Ericsson in Kamui Kobajashi sta imela čast dirkanja za ekipo v sezoni 2014. Med sezono se je v dirkalniku preiskusil tudi vzdržljivostni dirkač, nemec Andre Lotterer in britanec Will Stevens. Na 17-ih preikušnjah je najboljši rezultat osvojil Ericsson z 11. mestom v Monaku.
#HappyBirthday André Lotterer, 40. He drove just one #F1 GP – Spa 2014, Caterham CT05, DNF (pic) – but has had huge success in sports cars, winning the #LeMans24Hours thrice, has won extensively in #FormulaNippon, #SuperFormula & #SuperGT, & now races in #FormulaE. pic.twitter.com/5cHTSx25qj
— Matt Bishop 🏳️🌈 (@TheBishF1) November 19, 2021
8. Alpha Tauri AT01 (2020)
Še drugič se na listi pojavja ekipa iz neposredne okolice dirkališča v Imoli. Nekdaj Toro Rosso, danes Alpha Tauri je svoj prvi dirkalnik AT01 predstavil v sezoni 2020. Krasila ga je elegantna bela sprednji del in temen zadek z rdečim pripisom japonskega dobavitelja pogosnkih sklopov Honde.
Dirkalnik Daniila Kvyata in Pierra Gaslyja je na dirki za VN Italije v rokah Francoza ponovil zmago Sebastiana Vettla izpred 12-ih let. Alpha Tauri sicer ni uspela graditi na uspehih izpred sezone poprej in končala šele na 7. mestu med ekipami.
Hope everyone is having a good day. This is just a reminder that Pierre Gasly won the 2020 Italian Grand Prix at Monza in an Alpha Tauri 🙂 pic.twitter.com/k3f8eExwor
— davud | #ELD1ABLO (@GoodGuySedge) January 30, 2021
6. Alpine A521 (2021) in Aston Martin AMR21 (2021)
Šesto mesto si delita dirkalnika iz lanske sezone – Alpinov A521 in ASton Martin AMR21. Oba imata med seboj veliko skupnega, saj sej je Alpine pred sezono 2020 preimenoval iz ekipe Renault, prav tako pa je Aston Martin nastal po nakupu Lawrenca Strolla iz ekipe Force India/Racing Point. Prvega krasi azurno modra barva s francosko trobojnico na repu in velikim A.
Modra ne najhitrejši dirkalnik v karavani, vendar kljub temu je ekipa sezono zaključila na 5. mestu med konstuktorji in na svoj račun zapisal eno zmago (Esteban Ocon, VN Madžarske) in še eno tretje mesto (Fernando Alonso, VN Katarja).
Medtem pri Aston Martinu ne morejo biti ponosni na preteklo sezono. Po odličnih rezultatih v sezoni 2020 so nove aerodinamične direktive spodrezale krila britanski ekipi. Smaragdnozelena barva rožnato BWT vijugo se ni izkazala za srečno. Sebastian Vettel in Lance Stroll upata na boljšo sezono 2022, ko bodo nove tehnične direktive pretresle razmerja moči.
4. Lotus E23 Hybrid (2015) in McLaren MCL34 (2019)
Lotusov E23, ki sta ga v sezoni 2015 upravljala Romain Grosjean in Pastor Maldonado se lahko le barvno primerja s svojima predhodnikoma. Če je Lotus leta 2012 in 2013 celo izzival najboljše ekipa v boju za zmago pa to ni bilo tako po uveljavitvi novih hibridnih motorjev, kjer je Renault zaostajal globoko za najboljšim Mercedesom. Grosjeanovo 3. mesto na VN Belgije je bil maksimum, ki ga je ta dirkalnik zmogel. Zlatočrna podoba z velikanskim napisom LOTUS čez nos dirkalnika se je kljub temu zasidrala v spominu navijačev.
Četrto mesto si z deli McLarnov dirkalnik iz sezone 2019 – MCL34. Tedaj sta za ekipo dirkala, v svoji prvi sezoni Lando Norris in Carlos Sainz, ki se je iz Renaulta preselil v Woking. Vse od sezone 2017 McLaren vztraja s svojo vrnitvijo na “papaya” barvo. MCL34 predstavlja vrhunec kombinacije s temnomodro barvo, ki obtežuje spredek in zadek dirkalnika.
3. Mercedes-AMG F1 W11 EQ Performance (2020)
Bron pripada dirkalniku s katerim je Lewis Hamilton osvojil svoj 7. naslov svetovnega prvaka. W11 se bo zapisal v zgodovino kot eden izmed najdominantnejših dirkalnikov, saj je zmago prepustil na le štirih dirkah v sezoni. Sezona 2020 zaznamuje leto, ko se je Mercedes odločil za solidarnost z gibanjem Black Lives Metter in W11 prebarval povsem v črno barvo.
Lewis Hamilton je sezono končal s enajstimi zmagami in s kar 124-imi točkami prednosti pred najbližjim zasledovalcem Valtterijem Bottasom. Mercedes je naznanil, da se bo s sezono 2022 vrnil na prepoznavno srebrno barvo.
#TurkishGP 🇹🇷🔙@serhanacar: “2020’de, İstanbul’da, Türkiye Grand Prix’sinde Lewis Hamilton kazanıyor. HAMILTON DÜNYA ŞAMPİYONU!”pic.twitter.com/uuoajlZsFZ
— Socrates (@SocratesDergi) October 10, 2021
2. Ferrari SF15-T (2015)
Drugo mesto je zasedel dirkalnik, ki si je nase (kot kakšen že kolikokrat poprej) nadel breme začetnika odreševanja Scuderie iz Maranella. Ferrarijevo sezono 2015 je zaznamoval prihod štirikratnega svetovnega prvaka Sebastiana Vettla. SF15-T predstavlja enega najlepših Ferrarijevih dirkalnikov nasploh.
Dirkalnik je na stezi presegel vsa pričakovanja svojega predhodnika, ki je bil za italijansko čast in ponos povsem grozovit. SF15-T je slavil že na svoji 2. dirki, VN Malezije. Kasneje v sezoni je Vettel slavil še na Madžarskem in v Singapurju.
Malaysia cheering for Sebastian Vettel’s first victory for Ferrari in 2015, in only his second race with the team.
Eventually becoming the 3rd most successful Ferrari driver of all time, behind only Michael Schumacher and Niki Lauda. pic.twitter.com/eStZWBPy14
— F1 To Rule Them All (@F1RulesMedia) November 15, 2021
1. Ferrari SF1000 (2020)
Naziv najlepšega dirkalnika odkar smo vstopili v sezono 2014 pa pripada morda najslabšemu dirkalniku v zadnjih štiridesetih letih Ferrarijeve zgodovine. SF1000, katerega ime obeležuje tisočo Ferrarijevo dirko v Formuli 1, se je izkazal za prvovrstni polom. Afera s pogonskim sklopom je dirkalniku odvzela pomembne konjske moči brez katerih ta ni bil zmože postavljati niti približno primernih časov. Dirkača Sebastian Vettel in Charles Leclerc sta ga pogosto opisovala kot lenega, težkega, počasnega.
SF1000 je v sezoni 2020 zmogel le trikrat na stopničke, vselej pa je potreboval nekaj pomoči s strani dirkalnikov spredaj. Ekipa je zaselda končno 6. mesto med konstruktorji, v spominu pa ostaja boleč razhod med Sebastianom Vettlom in Ferrarijem, ki ni obrodil željenih sadov.