25 let Pierra Gaslyja

0

Pred 25-imi leti se je v francoskem mestu Rouen rodil Pierre Gasly, ki je z današnjim dnem stopil v 26. leto na zemlji in boljšega trenutka pravzaprav ni, da se ozremo nazaj in pospremimo turbolentno pot Francoza v svet Formule 1.

Pri šestih letih se je na karting stezi v Anneville-Amourvillu prvič preizkusil v dirkaških veščinah. Leto kasneje je spoznal Anthoina Huberta s katerim sta se skupaj prebijala skozi mlada dirkaška leta, hodila v isto šolo in kasneje celo stanovala skupaj.

Gasly se je v enosedu prvič preizkusil leta 2011, z dirkanjem v F4 Prvenstvu Francije, kjer je zasedel 3. mesto. V prvih fazah tekmovanja je imel kar nekaj težav, ki jih je pa hitro odpravil. Naslednje tri sezone, je Gasly dirkal v Formuli Renault, kjer je leta 2013 osvojil Eurocup Formula Renault 2.0 pred Oliverjem Rowlandom in Estebanom Oconom. Francoz se je hitro vzpenjal in se že krepko spogledoval z Formulo 2.

gasly-formula-renault

Priložnost se je ponudila proti koncu sezone 2014 ko je Pierre dobil priložnost se dokazati na zadnjih 3 prizoriščih za ekipo Caterham Racing, vendar točk ni uspel osvojiti. Tedaj 18-letnik je pridobljene izkušnje dobro unovčil, saj je že v naslednjem letu naredil velik korak naprej in zasedel skupno 8. mesto. Prvenstvo je dobil Stoffel Vandoorne za vrtoglavih 160 točk in zaslužil preboj k ekipi McLarna, kjer je delil garažo s Fernandom Alonsom.

Medtem se je Pierre Gasly pripravljal na svojo drugo polno sezono v seriji Formula 2. Tokrat je podpisal za ekipo Prema Racing, poleg Antonia Giovinazzija in že na uvodni dirki v Barceloni nakazal, da je morda glavni favorit za naslov prvaka. Gasly je v sezoni zmagal štirikrat in si petkrat zagotovil najboljši položaj. Z italijanom sta preko celotne sezone bila boj za prvaka, ki se je zaključil na zadnji dirki v Abu Dhabiju, ko je francoz s Pole Positiona dirko dobil, medtem ko je Giovinazzi zasedel 5. in 6. mesto ter prvenstvo izgubil za 8 točk.

Vendar vse ni bilo rožnato za Francoza, saj Red Bull ni imel prostega sedeža v Formuli 1, katerega bi lahko zasedel Gasly. V Toro Rossu sta tedaj sedela Daniel Kvyat ter Carlos Sainz in Red Bull se jima ni bil pripravljen odreči. Kljub temu, da je Gasly osvojil F2 Prvenstvo si sedeža v Formuli 1 ni zagotovil in namesto tega odšel dirkati na Japonsko v Super Formulo.

Francoz je potrpežjivo čakal na svojo priložnost, ki je prišla ob koncu sezone, ko je bilo jasno da si Carlos Sainz želi oditi iz Red Bullove akademije. Prav tako so vodilni – na čelu s Helmutom Markom – razmišljali o smiselnosti Daniela Kvyata v ekipi Toro Rossa, saj je ekipa namenjena mladim dirkačem. Gasly je bil prva izbira in dobil priložnost na dirki za VN Malezije poleg Sainza za katerim je na kvalifikacijah zaostal le desetinko in pol ter se kvalificiral kot 15. Dirko je kočal na 14. mestu. Do konca sezone je priložnost dobil še na 4 dirkah, kjer je več kot prepričal vodstvo Red Bulla in osvojil sedež za svojo prvo polno sezono v Formuli 1 poleg Novozelandca Brendona Hartleya.

Potem ko je na uvodni dirki za veliko nagrado Avstralije odstopil zaradi težav z motorjem, je na drugi dirki v Bahrainu zasedel izvrstno 4. mesto, ki je ostalo najboljši rezultat sezone 2018. Zbral je 29 točk in prvenstvo končal na 15. mestu, medtem ko jih je Brandon Hartley zbral le 4 in končal kot 19.

Daniel Ricciardo je tedaj senziacionalno dal košarico Red Bullu in prva ekipa je bila v iskanju partnerja Maxu Verstappnu. Z uspehi, ki jih je Red Bull žel z dirkači iz svoje mladinske šole je bilo pričakovati, da se bodo najprej ozrli proti svoji sestrski ekipi in po sezoni, ki jo je Gasly imel je bila odločitev precej enostavna.

Sezona 2019 se za Francoza ni začela dobro. Težave so bile prisotne že na zimskem testiranju v Barceloni, ko je Gasly razbil svojega RB15. Na dirki za VN Avstralije je izpadel v prvem delu kvalifikacij. Med dirko pa se uspel prebiti le do 11. mesta. Samozavest je iz dneva v dan padala ob pogledu na zaostanek, ki ga je Gasly imel za prvim zbezdnikom moštva Maxom Verstappnom.

Na dirki za VN Nemčije v Hockenheimu je Gasly med prehitevanjem Alexa Albona odlomil sprednje krilce, ki se je zagozdilo pod dirkalnik in Pierre je bil primoran dirko končati. Po seriji razočaranj je Red Bull potegnil varovalko in francoza zamenjal prav z britansko-tajskim dirkačem.

Francoza to ni odvrnilo od dirkanja in popolnoma se je osredotočil na svojo novo/staro vlogo v dirkalniku Toro Rossa in že na prvi dirki zasedel odlično 6. mesto. Vendar že naslednja dirka je Pierrovo življenje obrnila na glavo, saj je v dirki Formule 2 življenje izgubil Anthoine Hubert, Pierrov dolgoletni prijatelj.

Za 23-letnika je bila dirka za VN Belgije najtežji dirkaški vikend v življenju. Kljub temu je Gasly s Toro Rossom zasedel 9. mesto in osvojl 2 točki, ki pa mu v tistem trenutku nista pomenila kaj dosti. Kar mu ni uspelo z Red Bullom, mu je uspelo na VN Brazilije, ko je po kontaktu Lewisa Hamiltona in Alexa Albona zasedel 2. mesto, svoje prve stopničke v karieri.

Gasly je v lansko sezono vstopil odločno z 7. mestom v Avstriji. Vse pa je doseglo svoj vrhunec na dirki v Monzi, ko se je po napaki Lewisa Hamiltona znašel v vodstvu dirke in kljub temu, da mu je za ovratnikom dihal Carlos Sainz v McLarnu zdržal pritisk, nekaj kar so mu kritiki očitali v času Red Bullovih dni in zmagal. To je bila šele druga zmaga italijanske ekipe v Formuli 1. Leta 2008 je prav v “Templju Hitrosti” zmagal Sebastian Vettel.

Pierre Gasly je iz vzhajajoče zvezde postal dirkač, ki ni kos pritisku velike ekipe. Iz dirkača, ki ni kos pritisku velike ekipe pa je postal eden najbolj spoštovanja vrednih v paddocku Formule 1, ki ne odneha tudi ko stveri ne gredo v pravi smeri. Jasno je, da je njegov čas v ekipi Toro Rossa minljiv saj bo dirkača kot je francoz težko zadržati.

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje